2013-01-27, 15:21
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arctic Monkey
Nu efter senaste avsnittet nr Alex tog upp Sandahl som en "fiende" kanske man, om man nu r intresserad av snt, lgga ihop tv och tv och koppla samman de tv historierna.
.

Det kndes nstan som om Sigge och Alex medvetet i senaste avsnittet ville peka ut att det var just Sandahl. Kndes rtt medvetet att de liksom strk under "Nr jag jobbade med Sandahl p Aftonbladet" och hur Sigge fll in "en p sin tid lovande frfattare". Typ fr att betona att det r just Sandal som var den person som i ett tidigare avsnitt beskrevs ha jobbat p aftonbladet och var en "lovande frfattare".
Citera
2013-01-27, 15:26
Medlem
swimp78s avatar
Sen tycker jag det r otroligt smaktigt av Schulman att "hata" Krnborg fr att hon inte gav hans roman odelat positivt betyg. Jag har lst hennes recension, och den var verkligen inte den grova sgning han utgav den fr att vara.
Schulman har en karrir som byggts p att vara nra, prata om och bedma knda mnniskor. Han har inte direkt frikort att snacka skit om recensenter som gr sitt jobb. Hans karrir som kndisbloggare r inte s vsensskilld frn recensenten som han tycks tro.

Likas smaktigt att "hata" en bekant fr att han skriver en rlig bedmning av den rligt talat rtt misslyckade 1000 Apor (bara tanken p att Alex och hans brorsa skulle frska sig p humorbranschen knns ju idag rtt bizarr, med tanke p deras humor enbart handlar om att ljuga om kndisar)

I deras vrld verkar normen vara kollegiala recensioner, att bedma saker som bttre n de r fr att vara "schysst". Man ska slicka varandras arslen helt enkelt, annars frtjnar man "hat".

Rtt talande fr den supersponsrande stureplanifierade kvllstidningsmediagenerationen som Sigge Alex Filip och Fredrik tillhr. Det hr med journalistisk integritet, oberoende och liknande vger inte s hgt tydligen. Det inser man ju nr de vecka efter vecka slickar tungan brun i McDonalds eller If Skadefrskringars rv.
Senast redigerad av swimp78 2013-01-27 kl. 15:33.
Citera
2013-01-27, 16:01
Medlem
Axeluss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Sen tycker jag det r otroligt smaktigt av Schulman att "hata" Krnborg fr att hon inte gav hans roman odelat positivt betyg. Jag har lst hennes recension, och den var verkligen inte den grova sgning han utgav den fr att vara.
Schulman har en karrir som byggts p att vara nra, prata om och bedma knda mnniskor. Han har ingen rtt att snacka skit om recensenter som gr sitt jobb. Hans karrir som kulturskapare r inte s vsensskilld frn recensenten som han tycks tro. Hans grej har ju i stort sett varit att bedma folk omkring sig och ska billiga garv p andras bekostnad

Likas smaktigt att "hata" en bekant fr att han skriver en rlig bedmning av den rligt talat rtt misslyckade 1000 Apor (bara tanken p att Alex och hans brorsa skulle frska sig p humorbranschen knns ju idag rtt bizarr, Schulmanhumorn stannar vid att ljuga ihop nt om nn kndis, mer humor n s har han inte..)

I deras vrld verkar normen vara kollegiala recensioner, att bedma saker som bttre n de r fr att vara "schysst". Man ska slicka varandras arslen helt enkelt, annars frtjnar man "hat".

Rtt talande fr den supersponsrande stureplanifierade kvllstidningsmediagenerationen som Sigge Alex Filip och Fredrik tillhr. Det hr med journalistisk integritet, oberoende och liknande vger inte s hgt tydligen. Det inser man ju nr de vecka efter vecka slickar tungan brun fr att blidka sina sponsorer. (man tycker att man kunde sponsra sitt program utan att fr den skull bli patetisk, men i deras fall verkar det svrt..)

Bra och intressant inlgg. Hller helt med dig p alla punkter. I synnerhet efter senaste avsnittet. Deras patetiska och i rlighetens namn pinsamt uppenbara fjsk fr sponsorer r ju direkt motbjudande. Maken p sponsorkthet och horeri. Sigges utlgg om sitt frhllande till McDonalds perfekta smak. Vidrigt.

Sigge pratade ven om att han blev anklagad fr att hans sofistikerade sprk endast r en meningsls yta. r Sigge och Alex tv pseudointellektuella kulturpersoner utan integritet? Som likt en hipster endast konsumerar och lever genom andras konstnrliga prestationer? En oskerhet och sjlvupptagenhet. Deras ngslighet infr recensenter kanske kommer av detta?
Citera
2013-01-27, 16:21
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Axelus
Bra och intressant inlgg. Hller helt med dig p alla punkter. I synnerhet efter senaste avsnittet. Deras patetiska och i rlighetens namn pinsamt uppenbara fjsk fr sponsorer r ju direkt motbjudande. Maken p sponsorkthet och horeri. Sigges utlgg om sitt frhllande till McDonalds perfekta smak. Vidrigt.

Sigge pratade ven om att han blev anklagad fr att hans sofistikerade sprk endast r en meningsls yta. r Sigge och Alex tv pseudointellektuella kulturpersoner utan integritet? Som likt en hipster endast konsumerar och lever genom andras konstnrliga prestationer? En oskerhet och sjlvupptagenhet. Deras ngslighet infr recensenter kanske kommer av detta?

Det dr r nog det som jag hatar mest av allt, sg "vi r sponsrade av IF skadefrskringar" och g vidare med podcasten fr fan.
Det finns ingen anledning att i varje avsnitt sitta i 10 minuter och prata om hur mycket de lskar sina sponsorer, vidrigt rvslickeri

nnu en gng, Filip&Fredrik har fr lnge sen (om inte frn frsta brjan) fattat att folk inte vill hra p fjsk fr sponsorer i podcasten och de sger inte heller mer n ndvndigt, ta efter dr Alex och Sigge om ngon av er lser detta
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-27 kl. 16:26.
Citera
2013-01-27, 18:38
Medlem
Shankss avatar
Kan vara ngot malplacerat men pminner inte Strages krnika frn i fredags en hel del om Schulmans krnika idag? Den stora skillnaden ligger dock i hur genomarbetad och historiskt frankrad Strage r. Schulmans r mer en gymnasiekrnika.

http://www.dn.se/kultur-noje/fredrik...tt-vagt-kultur

http://www.aftonbladet.se/nyheter/ko...cle16136491.ab
Citera
2013-01-27, 19:14
Medlem
Rubrik01s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reggaeman
Det dr r nog det som jag hatar mest av allt, sg "vi r sponsrade av IF skadefrskringar" och g vidare med podcasten fr fan.
Det finns ingen anledning att i varje avsnitt sitta i 10 minuter och prata om hur mycket de lskar sina sponsorer, vidrigt rvslickeri

Vilket jvla larv.

De fr ju fr tusan bttre betalt nr de vver in reklamen p ett bra stt. Men i jante-sverige s r det ju bsta att ingen tjnar ngra pengar ver huvudtaget.

Varfr blir du s provocerad av att ngon tjnar pengar?
Citera
2013-01-27, 19:49
Medlem
swimp78s avatar
Det handlar inte om att de "Tjnar pengar" utom om att de inte gr det p ett snyggt stt.

Triumf gr det p ett vrdigare vis. "Vrvet" r ju sponsrat, och Triumf nmner ibland i brjan av sina programmen vilka som r hans sponsorer, men han ngar inte p i fem minuter och kysser sina sponsorers rvhl p ett helt verdrivet vis. Inte heller Filip & Fredrik skmmer ut sig p samma vis som Alex och Sigge.

Det handlar som sagt inte att de tjnar pengar. Det handlar om att de inte ens ltsas ha nn som helst integritet och drmed pissar lyssnarna i ansiktet.
Citera
2013-01-27, 20:42
Medlem
Hller med angende sponsor-rvslickeriet. Frst uppmanades lyssnarna g och kpa kilovis med Pampers i varenda jvla podcastavsnitt. Sen skulle vi s klart kka p McDonalds fr att de har s fantastiska burgare och nu r det If Frskringar som alla tydligen br teckna frskringar hos fr att knna sig trygga.

Det rcker med att nmna vilka som sponsrar er. Att lta hur fantastiska era sponsorer r bara patetiskt och inget som man som lyssnare behver dras med i andra podcasts (inte de jag lyssnar p iaf).
Citera
2013-01-27, 21:14
Medlem
snillet_1s avatar
De hr mediemnniskorna r jvligt ofta sjlvgoda/sjlvfixerade. Jag menar, Sigge nmner en krnika som skrevs fr SJU R sedan av ngon Natalia Kazmierska nr de diskuterade det hr med "fiender". Men det kanske var ett planerat mne och ngot Sigge funderat lite p? Fr intrycket av att Alex & Sigge r rtt dryga att hnga med i lngden. Knns mer jobbigt pretentisa n Filip och Fredrik fr att ta ett exempel. Men s r ju de senare "lantisar" i grunden...
Citera
2013-01-27, 21:31
Medlem
Reggaemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det handlar inte om att de "Tjnar pengar" utom om att de inte gr det p ett snyggt stt.

Triumf gr det p ett vrdigare vis. "Vrvet" r ju sponsrat, och Triumf nmner ibland i brjan av sina programmen vilka som r hans sponsorer, men han ngar inte p i fem minuter och kysser sina sponsorers rvhl p ett helt verdrivet vis. Inte heller Filip & Fredrik skmmer ut sig p samma vis som Alex och Sigge.

Det handlar som sagt inte att de tjnar pengar. Det handlar om att de inte ens ltsas ha nn som helst integritet och drmed pissar lyssnarna i ansiktet.

Citat:
Ursprungligen postat av Green Eyes
Hller med angende sponsor-rvslickeriet. Frst uppmanades lyssnarna g och kpa kilovis med Pampers i varenda jvla podcastavsnitt. Sen skulle vi s klart kka p McDonalds fr att de har s fantastiska burgare och nu r det If Frskringar som alla tydligen br teckna frskringar hos fr att knna sig trygga.

Det rcker med att nmna vilka som sponsrar er. Att lta hur fantastiska era sponsorer r bara patetiskt och inget som man som lyssnare behver dras med i andra podcasts (inte de jag lyssnar p iaf).

v-----------------------------------------------------------------^

Citat:
Ursprungligen postat av Rubrik01
Vilket jvla larv.

De fr ju fr tusan bttre betalt nr de vver in reklamen p ett bra stt. Men i jante-sverige s r det ju bsta att ingen tjnar ngra pengar ver huvudtaget.

Varfr blir du s provocerad av att ngon tjnar pengar?

Hr ovan har du ditt svar.

Jag lyssnar inte p deras podcast fr att hra prat om "Kp fem balar med pampersbljor ven fast ni inte har barn och lgg ut en bild p Instagram som bevisar det" i 10 minuter i brjan av varje podcast och ja, jag spolar frbi det varje gng.
Senast redigerad av Reggaeman 2013-01-27 kl. 21:34.
Citera
2013-01-27, 21:43
Medlem
Grim_Reapers avatar
Hr kommer veckans gnll.

Jag tror att de frsker nrma sig ngon sorts amerikanskinspirerad marknadsfringen, att det ska knnas mer personligt och vvas in p ett "naturligt" stt. Jag har fr mig att ngon av dem pratade frut om hur mycket som finns att hmta frn amerikansk marknadsfring. De knner sig nog ganska moderna nr de sitter och breder p rejlt om sponsorernas produkter!

Blev lite verraskad nr Alex brjade spy galla ver Hasse Alfredsson och sg nyfiket fram emot att hra vad som lg till grund till denna avsky, borde vl kunnat gissa att det bara var nnu en i raden av saker han plockat upp frn sin farsa. Suck.

Kndes inte hela grejen om stekpannan vldigt banal ocks? Det r vl inte konstigt att ljudet r likadant med tanke p att det r samma sak som grs, det vill sga att ngon som r svalare n stekpannan lggs i den. Det kndes vldigt skt.
Citera
2013-01-27, 22:32
Medlem
GrillSituations avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grim_Reaper
Kndes inte hela grejen om stekpannan vldigt banal ocks? Det r vl inte konstigt att ljudet r likadant med tanke p att det r samma sak som grs, det vill sga att ngon som r svalare n stekpannan lggs i den. Det kndes vldigt skt.
Fanns ingen anledning att gra en fantastiskt bra spaning, han behvde bara likna Sigge.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in