2013-07-01, 18:28
Medlem
Mollgans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Sigge hade tydligen uttryckt frakt fr den unga publiken som inte berrdes av pratet om hans alkoholiserade farfar nr han trffade Liv Strmquist och Caroline Ringskog i vimlet eftert. Caroline nmnde mtet i deras pod som ocks spelades in under Bergmanveckan.

Kanske hade Sigge frvntat sig en lite mer intellektuell crowd n en samling gymnasieelever.
haha, han trodde att massa ldre intellektuella lyssnade p hans pod. Nej, snarare kids som gillar att hra hans roliga imitationer och lten.
Citera
2013-07-03, 23:13
Medlem
bangis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jag frstr inte hur du kan tolka mig s konstigt.

Det enda jag skriver r att A & S inte r en del av kulturvrlden , de knns mer kanal 5 och "kndisfest" n Stockholms filmfestival om en sger. Och de r ju uppenbart ointresserade av Bergmans filmer bda tv. Drfr undrar jag varfr de alls var inbjudna.

Mste faktiskt hlla med dig litegrann. ven om alex och sigges pod har kommit och bli en av mina favoriter s tycker jag inte de hr hemma p bergmanveckan, tycker de r mer kristallgalan och kanal5-kompatibla. Det blir lite pretto att de tv r dr och att sigge kper massa bcker och berttar fr tusonde gngen om hur nra hans farfar och bergman var. Tror snarare de r intresserade och fascinerade av Bergman som person snarare n hans verk.
Citera
2013-07-03, 23:20
Medlem
bangis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gummibooten
Tycker att det r lite synd att Alexander (?) Vad skriver man, Alex? Shulle? Jaja, inte vet jag, han r iaf lite dlig p att anvnda sin rst nr han ska skoja till det, dr har han mycket att lra av Sigge. !

kramas

Va? Hller inte alls med. Det r ju olikheterna som utgr duon. Annars bade Sigge likagrna kunnat hlla monologer. Knns inte alls som Alex att gra sig till och ndra rstlge och tempo och jag hade AVSKYTT om han pltsligt brjade. Hade knts bde krystat och pajjigt. Tycker inte Alex ska lra sig ngot av Sigge och inte tvrt om, d frlorar man ju hela grejen som r dem.
Citera
2013-07-03, 23:39
Medlem
einbisschens avatar
Hller med Bangi. De kompletterar varandra. Sigge r ofta roligare p ett mer uppenbart stt, med dialekter, komiska historier osv. Alex fyller ofta ut allt med roliga kommentarer mm. och tvrtom. Gillar bda skarpt och jag tror podden har blivit s framgngsrik eftersom de verkligen fungerar ihop.
Citera
2013-07-04, 16:49
Medlem
MellowHighs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av camejo
Sigge hade tydligen uttryckt frakt fr den unga publiken som inte berrdes av pratet om hans alkoholiserade farfar nr han trffade Liv Strmquist och Caroline Ringskog i vimlet eftert. Caroline nmnde mtet i deras pod som ocks spelades in under Bergmanveckan.

Kanske hade Sigge frvntat sig en lite mer intellektuell crowd n en samling gymnasieelever.

Avsnittet var ju uppdelat i flera segment. Nu orkar jag inte g tillbaks och lyssna p det s jag kanske blandar ihop det, men delen om Sigges farfar spelades vl in innan de kte till Bergmans biograf och allts inte infr publik?
Citera
2013-07-04, 21:02
Medlem
nu har de ven startat en youtubekanal.

Det kommer dyka upp rrligt innehll. Vi har flera konkreta tankar och har ven material som redan r inspelat. Exakt vad som kommer ut r lite fr tidigt att sga ngot om n, men det kommer vara regisserade, manusskrivna saker inom humorsegmenten, sger Alex Schulman.

http://www.youtube.com/alexochsigge?gl=SE&hl=sv
Senast redigerad av nouveaudouche 2013-07-04 kl. 21:10.
Citera
2013-07-04, 21:47
Medlem
bluehills avatar
Bajspratet i senaste avsnittet var mkt bra. Alex briljerade verkligen.

Bra Alex!!
Citera
2013-07-05, 15:04
Medlem
Jazzphers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Kul id. Jag tog mig friheten att utka.

Ang. senaste avsnittet: wow. gonblicket nr Alex medger sig vara helt ovetande om Nina Simone. Och s "New York Groove" i spellistan. Killen r en skatt.

Kul att de tog upp bingobrickan i senaste avsnittet Alex verkade tycka den var underhllande.
Citera
2013-07-05, 15:58
Medlem
sigurts avatar
Nu fr vr kre anvndare Abnormal frklara fr oss och Sigge vad du menar med slarvigt plagt musik Sigge var inge vidare njd med den rutan p bingobrickan haha
Citera
2013-07-05, 18:09
Medlem
Herr Bkbergs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Jo, det gr jag! Eftersom varken Sigge eller Alex ju har ngot direkt sjlsdjup s blir det ofta urtrist nr de r allvarliga
Du har inte lga frvntningar p vad sjlsdjup kan vara du?, hur fasen kan man beskriva ngot allvarligt s att det inte blir urtrist, utan att just skmta som dom gr dremellan, det r allts sjlsdjup?.

r det inte det som dessa herrar visar prov p nr dom mlar upp sin ondigt allvarliga poetiska rekvisita, om arkitektoniska landskap & dofter av muskot etc..fr att kunna komma fram till pongen i spaningen, om ni hrde nr Alex skulle bertta om lammen han skulle grilla..s tog han p sig bara 5 minuter av massor med njutningsskildringar innan han var framme, frga till eder alla, r inte det en form utav att ha sjlsdjup?.

Vad det n ska betecknas som..s provocerar det mig jag r bde avundsjuk men samtidigt fraktfull fr att det r knslor jag inte skulle vilja ta i mun, varfr kan man inte bara rakt p sak bertta det som en kommentar, jag grillade lam utomhus igr nr lammens homies smg upp till staketet fr att frita
Frank etc etc, om det r ngon som saknar sjlsdjup s r vet vl jag i jmfrelse!.
Senast redigerad av Herr Bkberg 2013-07-05 kl. 18:26.
Citera
2013-07-05, 23:08
Medlem
S Alex har varit lite skr i veckan och har d dessutom lst p hr
Intressant nr de frskte frst, frklara och frsvara hur de "uppfattas".

Vrt att notera efter att ha lyssnat p "En varg sker sin pod" frn Bergmanveckan r att de, som ocks satt i publiken nr Sigge stllde sin frga, inte tycks ha noterat de som ngot srskilt. De pratade som nmndes ovan om att de trffat Alex och Sigge och att de var "skrrade" av publikreaktionen -som A&S sjlva diskuterade i denna veckas pod- men inget om att Sigges frga vckte ngra srskilda reaktioner. Visst de kanske inte tyckte att de var s intressant men man undrar ju nd om inte A&S verdrev.

En annan sak, jag tycker det r mrkligt med folk som kan lta sig bjudas s p allt som Sigge pratade om. Nu r det snuskigt rika personer Sigge umgs med men han pratar vldigt avslappnat och med frnvaro av all problematisering om det. Lt nstan stolt ver han och hans familjs parasiterande. Och han som innan varit lite sossigt nmnde inget om att klasskillnaderna i USA r ngot problem, bara att det r asnajs att han fr lapa i sig all lyx. Alex avundsjuka drp i rsten.
Citera
2013-07-06, 00:25
Medlem
snillet_1s avatar
"Som mnga andra svenska studenter"... sa han om tiden i USA. Knappast. En ytterst liten andel av befolkningen som haft sdan tur.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in