2013-06-23, 20:45
Medlem
snillet_1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjukka
Sigges rapp, om den nu var spontan, var msterlig Jag gillade ven Schulmans diss av grillkvllen...

N, han gjorde exakt samma sak nr han pratade om G Skarsgrd fr 8-9 mnader sen. Utstuderat i klassisk Sigge-anda.
Citera
2013-06-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johannace
Ngon som hittar Alex lista "historiens bsta ltar" p spotify. Den nmns i senaste avsnittet.

Det hr undrar jag ocks ver, har sjlv inte hittat den.
Citera
2013-06-23, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrverkeri
Det hr undrar jag ocks ver, har sjlv inte hittat den.

alex playlist

http://open.spotify.com/user/1131557...UDvOxeS1z1YEgl
Senast redigerad av nouveaudouche 2013-06-23 kl. 22:59.
Citera
2013-06-25, 05:30
Medlem
Abnormals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sal Paradise
Har gjort en ganska enkel bingo fr podcasten:

http://i.imgur.com/aPOCHVA.png
Kul id. Jag tog mig friheten att utka.

Ang. senaste avsnittet: wow. gonblicket nr Alex medger sig vara helt ovetande om Nina Simone. Och s "New York Groove" i spellistan. Killen r en skatt.
Citera
2013-06-25, 08:07
Medlem
swimp78s avatar
Det r vl inte konstigare n att Schulmans musikval och instllning till musik r typisk fr nn som inte r s intresserad av musik. En salig blandning av evergreens och allmngods.

Jag har funderat lite p om Sigges rhymande improviserades p plats, eller om han frberett sig. Var det Sigge som improviserade mnet Schack i samtalet? Han fick ju in det rtt bra i rappen.
Senast redigerad av swimp78 2013-06-25 kl. 08:10.
Citera
2013-06-25, 14:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abnormal
Kul id. Jag tog mig friheten att utka.

Mycket bttre n mitt risiga fyllefrsk.

Sparar den till fredag!
Citera
2013-06-25, 23:03
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Det r vl inte konstigare n att Schulmans musikval och instllning till musik r typisk fr nn som inte r s intresserad av musik. En salig blandning av evergreens och allmngods.

Jag har funderat lite p om Sigges rhymande improviserades p plats, eller om han frberett sig. Var det Sigge som improviserade mnet Schack i samtalet? Han fick ju in det rtt bra i rappen.

Som Snillet1 var inne p hr ovanfr s har de berrt mnet frr. Hittade det p Spotify, men dr fanns inte "schackrappen" med. Skulle den vara spontan s r den ju inte annat n briljant. ven om jag ytterst sllan tycker att Sigge bjuder p ngot av vrde s var det hr kul.
Citera
2013-06-25, 23:38
Medlem
Transmissons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av swimp78
Vad menar du med generisk?
Att den fljer ett slags mall och inte direkt r nyskapande p ngot vis. Den r skriven fr vnstermnniskor av en vnstermnniska, lite s. Anti-tesen till den dr Bengt Ohlsson artikeln.
Citera
2013-06-26, 05:58
Medlem
swimp78s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Transmisson
Att den fljer ett slags mall och inte direkt r nyskapande p ngot vis. Den r skriven fr vnstermnniskor av en vnstermnniska, lite s. Anti-tesen till den dr Bengt Ohlsson artikeln.
Men det stmmer ju inte.
Den fljer ingen mall, den r en utmrkt roman.
En av de bttre svenska under de senaste decennierna.
Citera
2013-06-26, 10:06
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Som Snillet1 var inne p hr ovanfr s har de berrt mnet frr. Hittade det p Spotify, men dr fanns inte "schackrappen" med. Skulle den vara spontan s r den ju inte annat n briljant. ven om jag ytterst sllan tycker att Sigge bjuder p ngot av vrde s var det hr kul.

h, s jkla briljant var den inte. Mnga som har talets gva har frmga att freestyla och rimma spontant. En kortare rap dr man rimmar ngra ord r inte s svrt, det svrare r att kra en lngre rap.
Citera
2013-06-26, 10:20
Medlem
bananjukkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mrtowlie
h, s jkla briljant var den inte. Mnga som har talets gva har frmga att freestyla och rimma spontant. En kortare rap dr man rimmar ngra ord r inte s svrt, det svrare r att kra en lngre rap.

Det r mycket mjligt att du har rtt, men eftersom jag sjlv inte skulle kunna plocka fram en sdan rap p uppstuds s blev jag imponerad. Sen frstr jag naturligtvis att den inte kommer hamna p ngra topplistor, men dr och d s bjd den tminstone mig p ett manligt fnysskratt med nsborrarna. Det kan rcka ibland.
Citera
2013-06-26, 10:58
Medlem
mrtowlies avatar
Citat:
Det r mycket mjligt att du har rtt, men eftersom jag sjlv inte skulle kunna plocka fram en sdan rap p uppstuds s blev jag imponerad. Sen frstr jag naturligtvis att den inte kommer hamna p ngra topplistor, men dr och d s bjd den tminstone mig p ett manligt fnysskratt med nsborrarna. Det kan rcka ibland.

Absolut! Det var kul och underhllande och jag garvade till, precis som t s mycket annat i deras podcast (som bara blir bttre o bttre imo)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in