Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-01, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 3xc1t3r
Ngon som tankat ner och kan ladda upp frgepodden?

Fattar inte r de 19kr en engngsbetalning eller mnadsvis? r det en engngskostnad, som det verkar vara, s kommer jag nog kpa det
Citera
2023-10-01, 10:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Ja du har nog rtt. 19kr fr ett avsnitt, helt horribelt. andra sidan skulle jag aldrig f fr mig att betala, s dom hade lika grnat kunna ta 200kr per avsnitt.

Orginalpodden har ju varit p ett sluttande plan lnge, hade ju varit bttre man infrt en frgestund dr.

Finns det ngon podd du skulle vara beredd att betala fr? Jag lyssnar vl p ett 20-tal poddar och INGEN skulle jag betala fr att lyssna p.

Podd r inte streaming.

r det 19kr fr ETT avsnitt? Som de p fullaste allvar menar att man ska betala varje vecka?
Jag tog fr givet att man betalar 19kr en gng fr alla avsnitt
Citera
2023-10-01, 10:09
Medlem
vichy6s avatar
Reagerade p en kommentar vi vill f mnniskor att skratta typish

Hnde frr, inte ofta numer. Dock var senaste rtt kul.

De har blivit trtta p sitt eget koncept?
Citera
2023-10-01, 10:11
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Fattar inte r de 19kr en engngsbetalning eller mnadsvis? r det en engngskostnad, som det verkar vara, s kommer jag nog kpa det

Citat:
r det 19kr fr ETT avsnitt? Som de p fullaste allvar menar att man ska betala varje vecka?
Jag tog fr givet att man betalar 19kr en gng fr alla avsnitt

N det r 19kr fr ett avsnitt som det verkar. Lite samma upplgg som Filip och Fredrik har i sin frgepodd.

Stller frgan igen, finns det ens NGON podd man skulle betala fr att lyssna p?
Citera
2023-10-01, 10:25
Medlem
Citat:
N det r 19kr fr ett avsnitt som det verkar. Lite samma upplgg som Filip och Fredrik har i sin frgepodd.

Stller frgan igen, finns det ens NGON podd man skulle betala fr att lyssna p?

Filip och Fredriks frgepodd ingr vl i Podme? Mnadskostnad dr.

Jag betalade fr Podme frr men nr de hjde till 99kr s kunde jag inte rttfrdiga det
Citera
2023-10-01, 10:29
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Filip och Fredriks frgepodd ingr vl i Podme? Mnadskostnad dr.

Jag betalade fr Podme frr men nr de hjde till 99kr s kunde jag inte rttfrdiga det

Precis, den ingr dr. Hur mycket betalade du innan? Knde du att du fick valuta fr pengarna?
Citera
2023-10-01, 11:39
Medlem
Oklart om det r fr ett eller flera avsnitt tycker jag. Om det r per avsnitt s r det mer n ljligt.
Senast redigerad av il-Giganto 2023-10-01 kl. 11:42.
Citera
2023-10-01, 11:56
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av il-Giganto
Oklart om det r fr ett eller flera avsnitt tycker jag. Om det r per avsnitt s r det mer n ljligt.
Ja, lite luddigt r det. Tolkar det iaf som att det man kper r en engngsgrej och inte en prenumeration p flera avsnitt (om det skulle komma sdana). Men de har trots allt dpt avsnittet till "Bonusavsnitt #1", som om det kanske kommer fler i framtiden.

Antar att detta r lite av ett test fr att se hur mnga procent av kunderna (lyssnarna) som r villiga att kpa en engngsprodukt som frgepodden. De har vl i snitt 300 000 lyssnare/avsnitt, om "bara" 100 000st skulle kpa avsnittet skulle de dra in 1900 000kr. En sjuk summa. Blir det mnga nedladdningar s kan vi nog frvnta oss fler avsnitt bakom betalvgg.

Smart av Alex&Sigge att bara marknadsfra avsnittet i Insta-stories och inte som en inlgg dr man kan kommentera. De vet att de kommer f skit fr detta.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-10-01 kl. 12:00.
Citera
2023-10-01, 12:11
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Finns det ngon podd du skulle vara beredd att betala fr? Jag lyssnar vl p ett 20-tal poddar och INGEN skulle jag betala fr att lyssna p.
Ngon gng nr jag vet att jag kommer kunna pumpa mnga avsnitt under en kort tid, s kommer jag nog kpa Podme fr 1 mnad s att man kan lyssna p hela Filip & Fredriks-frgepodd i strck. 99kr fr 44-50 timmars "underhllning" kan jag nd tycka r vrt det. 99kr r dock alldeles fr dyrt nr man r up to date och fr ett avsnitt i veckan.
Citera
2023-10-01, 12:37
Medlem
Podden r vl bde en vlsignelse och en frbannelse fr dem vid denna tidpunkt. ena sidan s har den gjort dem rika, samtidigt som det kanske kommer att vara svrt att upprtthlla samma fldiga liv utan att podden konstant drar in stora summor. Det kommer i vart fall vara omjligt att hitta ngot som drar in s mycket pengar i relation till mngden arbete.

De letar vl efter ngon slags exit.
Citera
2023-10-01, 13:22
Medlem
Crapmagics avatar
Vad betyder "tummat exemplar" idiot!!!!! Alex terkommer till det dr fula ordet om lsning som inte r household
Citera
2023-10-01, 13:38
Medlem
zBr9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Vad betyder "tummat exemplar" idiot!!!!! Alex terkommer till det dr fula ordet om lsning som inte r household

Man menar att det finns massor av tumavtryck p bokomslaget typ, fr att den har lsts om s mnga gnger
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in