Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-10-01, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Ja, lite luddigt r det. Tolkar det iaf som att det man kper r en engngsgrej och inte en prenumeration p flera avsnitt (om det skulle komma sdana). Men de har trots allt dpt avsnittet till "Bonusavsnitt #1", som om det kanske kommer fler i framtiden.

Antar att detta r lite av ett test fr att se hur mnga procent av kunderna (lyssnarna) som r villiga att kpa en engngsprodukt som frgepodden. De har vl i snitt 300 000 lyssnare/avsnitt, om "bara" 100 000st skulle kpa avsnittet skulle de dra in 1900 000kr. En sjuk summa. Blir det mnga nedladdningar s kan vi nog frvnta oss fler avsnitt bakom betalvgg.

Smart av Alex&Sigge att bara marknadsfra avsnittet i Insta-stories och inte som en inlgg dr man kan kommentera. De vet att de kommer f skit fr detta.

Tror verkligen inte att 100 000 kommer kpa ett avsnitt fr 19kr dr de svarar p frgor. Men det ska bli intressant att se hur det gr.
Jag tror snarare att 10000-30000st kan tnkas kpa. Man fr komma ihg att de allra flesta svenskar betalar inte och har aldrig betalat fr att lyssna p podcast, likt man gr med streaming. Det r bara Podme som brjat konkurrera med sin betaltjnst p senare r men det gr segt fr dem.
I dessa tider med hg inflation etc s drar ven mnniskor in p allt de kan. 19kr r sklart ingen summa i sammanhanget men samtidigt kan man inte frng att mnniskor gr andra prioriteringar i livet n att lyssna p Alex & Sigge som svarar p frgor 1h. Fr de allra flesta tror jag att ett avsnitt i veckan kommer rcka gott och vl.
Citera
2023-10-01, 14:34
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HenrikN96
Tror verkligen inte att 100 000 kommer kpa ett avsnitt fr 19kr dr de svarar p frgor. Men det ska bli intressant att se hur det gr.
Jag tror snarare att 10000-30000st kan tnkas kpa.
Det lter lite lite, men jag hoppas sklart att du har rtt och att det r s f som kper avsnittet, s det hr inte blir den nya normen fr poddar. Visar det sig att mnga r villiga att kpa avsnittet kommer fler poddar garanterat ta efter.

Kommer det g att p ngot stt se hur mnga som kpt/lyssnat p avsnittet mnntro? Visst dljer Spotify antalet streams fr poddar(?) och sidor som Poddtoppen Topplistan publicerar aldrig antalet lyssningar vad jag kan se.
Citera
2023-10-01, 15:03
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Okej, kom grna med ett utltande

Det ska jag!
Citera
2023-10-01, 15:21
Medlem
Citat:
Det lter lite lite, men jag hoppas sklart att du har rtt och att det r s f som kper avsnittet, s det hr inte blir den nya normen fr poddar. Visar det sig att mnga r villiga att kpa avsnittet kommer fler poddar garanterat ta efter.

Kommer det g att p ngot stt se hur mnga som kpt/lyssnat p avsnittet mnntro? Visst dljer Spotify antalet streams fr poddar(?) och sidor som Poddtoppen Topplistan publicerar aldrig antalet lyssningar vad jag kan se.

Ja, mjligtvis ngot lite men det r min tro om det hela. Grundar det frmst p hur mnga som varit villiga att prenumera p poddar tidigare. I dagens ekonomiska situation lr inte antalet g upp. Jag tror verkligen inte att 1/3 av alla lyssnare knner att de mste ha en frgepodd av Alex & Sigge utver den vanliga podden.

Men som du sger, vi ser redan nu en trend dr finns podcast gr ver till betalform hos frmst Podme. Ska bli intressant detta. Om de ser att detta r ett lyckat recept s lr de skert fundera p hur de kan ta nnu mer betalt.
Jag tror tyvrr inte att man kan se antalet lyssnare eller liknande. Men det hade varit intressant att se! Men sg shr, om de slutar med denna bonuspodd s kan vi anta att det inte var lyckat. Och vice versa givetvis.
Citera
2023-10-01, 15:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zBr9
Man menar att det finns massor av tumavtryck p bokomslaget typ, fr att den har lsts om s mnga gnger

Att den har blddrats i och pappren i boken r bjda. Man ser tydligt att den r lst , mnga gnger, helt enkelt.
Citera
2023-10-01, 15:33
Medlem
lloydfabeges avatar
Jag betalar fr stormens utveckling, 29 kr per mnad fr fem avsnitt varav 2 r gratis, s egentligen 3 avsnitt. Gjort ver ett r. Vrt det fr det mesta. Enda jag betalar fr. Ingen reklam i avsnitten.

Alex och Sigge skulle ju kunna g ver till en sn modell och d slippa lgga tid p mten med sponsorer osv.
Citera
2023-10-01, 15:35
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lloydfabege
Jag betalar fr stormens utveckling, 29 kr per mnad fr fem avsnitt varav 2 r gratis, s egentligen 3 avsnitt. Gjort ver ett r. Vrt det fr det mesta. Enda jag betalar fr. Ingen reklam i avsnitten.

Alex och Sigge skulle ju kunna g ver till en sn modell och d slippa lgga tid p mten med sponsorer osv.

Ey, lgg av! Ge dem inte ideer!
Citera
2023-10-02, 14:15
Medlem
Schnyggves avatar
Jag betalade och frgeavsnittet var verkligen inget speciellt. Har inte lyssnat p nstan tv r, men knde nd igen mig...strsta besvikelsen var nstan ickesvaret om Complicity-mannen...

Svrt att f betalt fr poddar knns det som...reklamen spolar man ju bara frbi, och frdomspodden (som fr vrigt verkar ha slut p intressanta gster) som gick ver till Podme, men fick komma krypande tillbaka till Podcaster...fattar ju att de inte alltid kan vara gratis, dock har ju folk redan en uppsj av abbonemang...
Citera
2023-10-02, 14:24
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Jag betalade och frgeavsnittet var verkligen inget speciellt. Har inte lyssnat p nstan tv r, men knde nd igen mig...strsta besvikelsen var nstan ickesvaret om Complicity-mannen...

Svrt att f betalt fr poddar knns det som...reklamen spolar man ju bara frbi, och frdomspodden (som fr vrigt verkar ha slut p intressanta gster) som gick ver till Podme, men fick komma krypande tillbaka till Podcaster...fattar ju att de inte alltid kan vara gratis, dock har ju folk redan en uppsj av abbonemang...

Hur var avsnittets upplgg? Svarade de p typ varannan frga, eller var det hr mer "Sigges avsnitt", och att det kommer ett till dr Alex fr svara p frgor?
Citera
2023-10-02, 17:08
Medlem
OneTaps avatar
frge podden va rligt talat bsta p lnge. kndes frscht. lite vassare i hrnen n vanliga podden. antagligen eftersom dom improviserar alla svar istllet fr o anvnda manus som dom annars gr. har knt att deras vanliga podd har brjat bli lite fr inrepad o lite trkig om man jmfr med frr i tiden. frge podden hade mer av samma energi som dom gamla avsnitten. dock e ju frgan om detta format hller sig intressant i lngden eller om de bara e frscht fr att de e nytt. men de terstr att se =)

du fr knappt en kaffe fr 20 spnn s tycker de e ganska billigt fr en timmas underhllning utan reklam =) ska se om ja kan slnga upp en rip nnstans sen
Senast redigerad av OneTap 2023-10-02 kl. 17:11.
Citera
2023-10-03, 00:47
Medlem
Schnyggves avatar
Citat:
Hur var avsnittets upplgg? Svarade de p typ varannan frga, eller var det hr mer "Sigges avsnitt", och att det kommer ett till dr Alex fr svara p frgor?

Ja precis, varannan! Egentligen inga strre utsvvningar utver detta, det var ganska rakt p.
Citera
2023-10-03, 01:17
Medlem
peterZiipens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Ja precis, varannan! Egentligen inga strre utsvvningar utver detta, det var ganska rakt p.
Slog till nu i eftermiddags! Kul att Alex var s ppen med att han suktar efter kuk. Var vl egentligen ingen strre verraskning, det hade man ju nd p knn, dock starkt att han erknde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in