Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2023-09-19, 15:39
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Hur gr det fr dig med att ktta igenom alla avsnitt? Hittat ngra fler guldkorn som du rekommenderar?

r p avsnitt 232 just nu och tycker de flesta avsnitt just nu r underhllande och hller bra kvalit rakt igenom.
Roligast r som sagt nr Alex retar Sigge fr att han har spyfobi eller nr Sigge gr sina usel imitationer som blir roliga pga sin uselhet
Ngra jag kommer p sger p rak arm:

Avsnitt 157. Msarna
Sigges frsta imitation av Allan.

Avsnitt 145 Pang! Nyqvist!

I Avsnitt 169 nr Sigge gr en scen dr Alex frldrar brkar vid frukostbordet.

Avsnitt 191. Drm baby drm
Minnesstunden fr Sigge dr diverse kndisar sger fina saker om honom och ltsas att han dtt.

Avsnitt 194. Tv tungor
15.40 Sigge imiterar Allan nr han sitter och skriver vid skrivmaskinen.

Avsnitt 212. Odjuret
7.00 Alex ringer frjan-Hkan fr att hra hur det gr med hans frstoppning.

216 Najho! Nr Sigge hrmar gotlnningar.
Citera
2023-09-19, 22:03
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nintendoKalle
r p avsnitt 232 just nu och tycker de flesta avsnitt just nu r underhllande och hller bra kvalit rakt igenom.
Roligast r som sagt nr Alex retar Sigge fr att han har spyfobi eller nr Sigge gr sina usel imitationer som blir roliga pga sin uselhet

Avsnitt 157. Msarna

Minnesstunden fr Sigge dr diverse kndisar sger fina saker om honom och ltsas att han dtt.

Avsnitt 194. Tv tungor

Avsnitt 212. Odjuret

Det kommer komma ngra riktigt bra avsnitt lite lngre fram, hundliv och Musk. Tyvrr blir Sigge bara smre och smre, och jag personligen tycker att podden tappar helt nr Sigge flyttar till USA.

Avsnittet "Knslan utan namn" var ett haveri utan dess like med en filosofisk Sigge. Slutade lyssna i ngra mnader efter det.
Citera
2023-09-20, 08:38
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hor-Ulla
Det kommer komma ngra riktigt bra avsnitt lite lngre fram, hundliv och Musk. Tyvrr blir Sigge bara smre och smre, och jag personligen tycker att podden tappar helt nr Sigge flyttar till USA.

Avsnittet "Knslan utan namn" var ett haveri utan dess like med en filosofisk Sigge. Slutade lyssna i ngra mnader efter det.

Hrligt att man har ngra bra framfr sig till d!
Hrde precis avsnitt 233 Svvare dr Trump just vunnit valet och Sigge r s jvulskt bitter.
Riktigt kul att hra
ven kul i avsnittet nr Sigge testar p hur det r att vara schizofren nr Alex stter p honom hrlurar med ljud. Garvade hgt
Citera
2023-09-20, 11:15
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Hrligt att man har ngra bra framfr sig till d!
Hrde precis avsnitt 233 Svvare dr Trump just vunnit valet och Sigge r s jvulskt bitter.
Riktigt kul att hra
ven kul i avsnittet nr Sigge testar p hur det r att vara schizofren nr Alex stter p honom hrlurar med ljud. Garvade hgt

Kan nstan bli lite avundsjuk p folk som upptcker bde Alex och Sigge, och Filip och Fredrik och som har s mnga bra avsnitt att lyssna p.

Ngra andra guldklimpar (som jag tror du borde ha hrt) r:

* Sigge berttar om hur det var nr han jobbade med Leif GW Persson.

* Alex berttar att han sett Martin Schibbye, eller om det var Johan Persson p en pizzeria. Det brjar diskuteras hur Martin Schibbye skulle reagera om ngon skulle brja prata hgt och lta som en av kidnapparna som hll han fngen.

* Sigges audition fr rollen som Birk i Ronja Rvardotter.
Citera
2023-09-20, 12:24
Medlem
nintendoKalles avatar
Citat:
Kan nstan bli lite avundsjuk p folk som upptcker bde Alex och Sigge, och Filip och Fredrik och som har s mnga bra avsnitt att lyssna p.

Ngra andra guldklimpar (som jag tror du borde ha hrt) r:

* Sigge berttar om hur det var nr han jobbade med Leif GW Persson.

* Alex berttar att han sett Martin Schibbye, eller om det var Johan Persson p en pizzeria. Det brjar diskuteras hur Martin Schibbye skulle reagera om ngon skulle brja prata hgt och lta som en av kidnapparna som hll han fngen.

* Sigges audition fr rollen som Birk i Ronja Rvardotter.

Ja dom avsnitten du nmner r ju ocks guld!
Men det r vl vara att lyssna om? Om man bara lyssnat en gng vill sga.

Vet att jag lyssnade om p Filip och Fredriks podd en gng fr lngesen nr jag hade brist p grejer att lyssna p.
Allt utom de engelska avsnitten d. Det var ju inget att ha alls.
Citera
2023-09-20, 13:35
Medlem
Citat:

Avsnitt 157. Msarna

Avsnitt 194. Tv tungor

Avsnitt 212. Odjuret

Kul att du verkar uppskatta Sigges imitationer s mkt. Fr min del tycker jag dom r podcastens absoluta lgvattenmrken Men det beror ocks p stor del till att han upprepar s mkt av sitt material. Sigges imitationer av Allan och gotlnningar har man ju hrt till leda vid det hr laget tyvrr. Men njut s lnge det r frskt
Citera
2023-10-01, 00:46
Medlem
Hor-Ullas avatar
Likt Filip och Fredrik ska nu Alex och Sigge slppa en frgepodd. Kostar endast 19kr/mnaden.

r det inte bttre att satsa sin kraft och energi p den redan befintliga podden? Hur mnga kommer brja betala 19kr/mnaden fr att hra Alex och Sigge stlla frgor till varandra?
Citera
2023-10-01, 00:54
Medlem
peterZiipens avatar
Det kunde man ge sig fan p att frgepodden skulle ligga bakom en ny form av betalvgg - 19kr fr ETT enskilt 59 min avsnitt.

Orovckande utveckling. Aldrig sett den hr typen av poddprodukt tidigare dr man ska betala fr ett enda avsnitt. Antar att det hr r brjan p slutet nr det kommer till gratis avsnitt hos stora poddare.

Antar att detta ven r brjan p slutet fr Alex & Sigges podd. De frsker mjlka de sista dropparna ur deras hngivna lyssnare.

Citat:
Hur mnga kommer brja betala 19kr/mnaden fr att hra Alex och Sigge stlla frgor till varandra?

Jag uppfattade det som att det var 19kr fr ETT avsnitt, och inte en prenumeration fr lpande avsnitt med frgor stllda till A&S. Rttigt oavsett vad.
Senast redigerad av peterZiipen 2023-10-01 kl. 00:57.
Citera
2023-10-01, 02:49
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av peterZiipen
Det kunde man ge sig fan p att frgepodden skulle ligga bakom en ny form av betalvgg - 19kr fr ETT enskilt 59 min avsnitt.

Orovckande utveckling. Aldrig sett den hr typen av poddprodukt tidigare dr man ska betala fr ett enda avsnitt. Antar att det hr r brjan p slutet nr det kommer till gratis avsnitt hos stora poddare.

Antar att detta ven r brjan p slutet fr Alex & Sigges podd. De frsker mjlka de sista dropparna ur deras hngivna lyssnare.

Jag uppfattade det som att det var 19kr fr ETT avsnitt, och inte en prenumeration fr lpande avsnitt med frgor stllda till A&S. Rttigt oavsett vad.

Ja du har nog rtt. 19kr fr ett avsnitt, helt horribelt. andra sidan skulle jag aldrig f fr mig att betala, s dom hade lika grnat kunna ta 200kr per avsnitt.

Orginalpodden har ju varit p ett sluttande plan lnge, hade ju varit bttre man infrt en frgestund dr.

Finns det ngon podd du skulle vara beredd att betala fr? Jag lyssnar vl p ett 20-tal poddar och INGEN skulle jag betala fr att lyssna p.

Podd r inte streaming.
Citera
2023-10-01, 03:50
Medlem
Schnyggves avatar
Har inte lyssnat p en bra bit ver ett r, men frgepodden kpte jag rakt av! Haha! Skumt!
Citera
2023-10-01, 08:39
Medlem
Ngon som tankat ner och kan ladda upp frgepodden?
Citera
2023-10-01, 09:04
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schnyggve
Har inte lyssnat p en bra bit ver ett r, men frgepodden kpte jag rakt av! Haha! Skumt!

Okej, kom grna med ett utltande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in