2012-05-27, 21:52
Medlem
Ett litet djurs avatar
Citat:
THQ plans reverse stock split

The company will be delisted from NASDAQ July 23 unless something is done

THQ filed a notice with the SEC on May 25 for a June 29 stockholder's meeting, where THQ will ask stockholders to approve a reverse split of the company's common stock. This is a necessary step for the company to avoid the delisting of the stock from NASDAQ. The exact nature of the reverse split has yet to be determined, either 1 for 3, 1 for 5 or 1 for 10.

NASDAQ rules require stocks to have a value greater than $1 per share in order to be listed on the exchange. THQ's stock fell under that level last year, and the company was sent a notice in January of this year that they had 180 days to bring the value above $1 per share before official delisting on July 23. Currently, the stock is trading at 61 cents per share, nowhere near the threshold value.

Regardless of the ratio chosen, the reverse split will not affect the market value of the company, which currently stands at $41.75 million, or about what it costs to develop a mid-range console game.
http://www.gamesindustry.biz/article...se-stock-split

Eftersom jag inte har sådär jättemycket tid för långa utlägg/poster längre, så har jag två konkreta frågor som folk kanske kan fundera på.
  1. Kommer THQ gå under?
  2. Hur ska s.k. "mid tier" utvecklare, dvs de som inte gör AAA (och som MS sökte häromsistens, AAAA utvecklare) överleva när ett medelmåttligt spel kostar $41 miljoner USD!
Citera
2012-05-28, 01:35
Medlem
Fina Gubbens avatar
1. Satsar på att dom blir uppköpta av någon.

2. Blev lite förvånad över summan. Det är rätt mycket pengar när ett "mid-game" säljer runt, vad? 1 miljon högst? Summan lär väl öka ännu mer iom den annalkande konsolgenerationen med krav på mer detaljer och allt annat.

Jag sa det förut i en annan tråd. Framtiden för spelutvecklare ser inte ljus ut.
Citera
2012-05-28, 08:48
Medlem
Hoppas det går bra för dom.
Gillar speciellt deras Company of Heroes. Vill inte att 2:an ska bli försenad eller försämrad för att någon jätte ska köpa upp dom.

*Edit
Jätte = EA/Activision dom stressar ut alla spel innan dom är klara.
Zenimax känns bättre vet inte om dom räknas till jättarna.
Senast redigerad av TavuS 2012-05-28 kl. 08:52.
Citera
2012-05-28, 20:44
Medlem
Ett litet djurs avatar
Ett uppköp tror jag inte är möjligt, de dras med rätt stora skulder om jag minns rätt. Blir väl som vanligt, vissa utvecklare eller studios handplockas, oklart hur det blir med IP de äger.

Trist.
Citera
2012-05-28, 20:58
Medlem
Fina Gubbens avatar
Jag tänkte skriva något om deras IP's, men när jag googlade kunde jag inte hitta några som verkligen var värda pengarna. Saints Row, visst, kul spel men så himla populärt är det inte. Company of Hearoes.. hmm vet inte. Aldrig sett det som några storspel. Bäst är väl om man får Red Faction, vilket jag fått för mig har en trogen skara spelare, men även det känns rätt så meh.

Nu när jag tittar närmare så ser det inte ut som att dom har några fantastiska spel överhuvudtaget, vilket förmodligen är en anledning till att det går som det går för dom.
Citera
2012-06-03, 23:08
Medlem
SirSkalles avatar
Är mest rädd för att det blir brist på 40k spel om THQ skulle gå under. Älskar Dawn of War (mest första spelet + expansioner) och Space Marine. THQ har haft ett par härliga spel genom åren så jag hoppas att det löser sig på något vis.
Citera
2012-06-04, 23:21
Medlem
Sha R'Taes avatar
Det är nog tyvärr rätt stor risk för att THQ kommer skita sig, vilket vore djupt tragiskt med tanke på hur många kvalitetsspel som det företaget trots allt publicerat genom åren. Det skulle kännas som en kniv i hjärtat om vi inte fick fler spel från Metro 2033 eller Saints Row-serien - helt ärligt.

Jag vet inte riktigt vad lösningen på deras problem är men personligen hade jag nog satsat på att försöka ligga ganska lågt, satsa på de starkaste varumärkena och beta av skulderna så gott det går.
Citera
2012-06-08, 16:10
Medlem
Citat:
The core games boss of THQ, Danny Bilson, exited his role overnight. His departure from the ailing publisher coincides with the announcement that Naughty Dog co-founder Jason Rubin takes over as president of the company with immediate effect.

http://www.ps3trophies.org/news/news...President.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in