• 1
  • 2
2012-05-28, 20:32
Medlem
KloBengans avatar
Hej ärade narkomaner och övriga intressenter!

Vi har nog alla någon gång lagt notis vid en person man träffar i något flyktigt sammanhang som har välvårdade, nåja - låt oss säga klippta i alla fall, naglar. Med det enda stora undantaget av en ytterst lång lillfingernagel. Vi snackar inte hyperlång här, utan kanske 1, 1.5cm. Jag har tidigare hört rykten om att detta är ett signum för pulvertorskar, då lillfingernageln används i syfte av kokainsked, men jag kan tänka mig att pulvrets typ är av mindre relevans för dagens stressade knarkare.

Jag har inte reflekterat särskilt mycket över detta, förrän jag på en och samma dag stötte på inte mindre än två personer med ovannämnda karakteristiska nagelformat. Jag har även tidigare hört att detta är en kulturell detalj, som signalerar status och välstånd, men att detta då är mer frekvent förekommande i Asien & Mellanöstern. De individer jag stötte på var inte från denna region, varpå jag avfärdade det som en anledning.

Om det nu inte är pulver-connisseurer det rör sig om, vad kan det då vara för anledning? Gitarr eller annat instrumentspel? Praktisk pekpinne i vardagen? Eller kanske rent av bara ett modemedvetet val, för att distingera sig från massan?

Spekulera gärna friskt, kom med teorier eller andra åsikter i frågan. Nu tycker jag vi reder ut myten med den mystiska lillfingernageln en gång för alla!
Citera
2012-05-28, 20:35
Medlem
Bertil85s avatar
Det lät smutsigt. Använda nageln och röra runt i grytan.
Citera
2012-05-28, 20:36
Medlem
Venditas avatar
Vanligt bland Perser har jag märkt, de jag talat om det med har förklarat det med att det är vanligt bland frisörer där som använder den för att separera hår, och sedan har trenden spridit sig.
Citera
2012-05-28, 21:00
Medlem
revodnebs avatar
Det är ett gammalt kännetecken för nekrofiler, i alla fall neråt kontinenten, Grekland m.fl. länder.
Citera
2012-05-28, 21:07
Medlem
Lakritspuckos avatar
Den långa lillfinger nageln symboliserar att man har makt över sin kvinna. typ...
Vore kul att rycka loss en sån nagel.... hehe
Citera
2012-05-28, 21:10
Medlem
prmanentwacks avatar
Jag har träffat en jävla massa tjackisar och andra pundare men inte träffat någon som har en längre lillfingernagel.

Däremot så hade två av mina gamla musiklärare långa lillfingernaglar på högerhanden. Den ena sa att han använde den som plektrum.. flummig kille men snarare cannabisbrukare än tjackis isf.

Kan faktist inte riktigt tänka mig att någon tjackis skulle använda nageln som sked då det förmodligen fastnar tjack under nageln och tjackisar vill ju ha allt tjack i sig

Husnycklar däremot har jag sett många som använder och en sån tordes ju vara enklare att få ner i en påse med mindre spill osv. Dessutom har de flesta en husnyckel.

Naglarna växer snabbare på tjack(egen uppfattning) så du kanske har uppfattat det du hört konstigt?
Citera
2012-05-28, 21:10
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Har också hört att det är för att det blir lättare att snorta kokain, har sett flera stjärnor med en lång lillfingernagel, ofta målade som svart. Exempelvis Ozzy Osbourne. En annan version som jag hört är att de är till för att peta sig i näsan med, men när man läser alla olika förklaringar här så låter kokainet mest troligt...
Citera
2012-05-28, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av revodneb
Det är ett gammalt kännetecken för nekrofiler, i alla fall neråt kontinenten, Grekland m.fl. länder.

What the fuck! Trollolol eller tror du på detl? Gick nästan på den. Vadå ska man skylta med att man är nekrofil menar du?
Citera
2012-05-28, 21:22
Medlem
Lakritspuckos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspucko
Den långa lillfinger nageln symboliserar att man har makt över sin kvinna. typ...

Så här är det!!!!!
Citera
2012-05-28, 21:28
Medlem
Bertil85s avatar
Nej så här är det har man en lång nagel på lillfingret så har man varit en transvestit i ett tidigare liv.
Citera
2012-05-28, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lakritspucko

Skulle inte förvåna mig med tanke på att det sammanfaller med att det var en person som skrev tidigare i tråden att det var vanligt söderut runt Grekland. Manschauvinismen trivs ju bra i/runt arabländerna. Möjligt. Säger du det så, tror du har mer insyn än mig i dem kulturerna utan att ens veta vem du är.

Edit: Tror dock Bertil85 har rätt
Citera
2012-05-28, 21:37
Medlem
Dreijers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av prmanentwack
Jag har träffat en jävla massa tjackisar och andra pundare men inte träffat någon som har en längre lillfingernagel.

Däremot så hade två av mina gamla musiklärare långa lillfingernaglar på högerhanden. Den ena sa att han använde den som plektrum.. flummig kille men snarare cannabisbrukare än tjackis isf.

Kan faktist inte riktigt tänka mig att någon tjackis skulle använda nageln som sked då det förmodligen fastnar tjack under nageln och tjackisar vill ju ha allt tjack i sig

Husnycklar däremot har jag sett många som använder och en sån tordes ju vara enklare att få ner i en påse med mindre spill osv. Dessutom har de flesta en husnyckel.

Naglarna växer snabbare på tjack(egen uppfattning) så du kanske har uppfattat det du hört konstigt?
Det är klart att man har långa naglar om man spelar klassisk gitarr...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in