• 1
  • 2
2012-05-29, 20:13
Medlem
Hej!

Ska köpa en smartphone till min sambo. Tänkte köpa något för runt 2k. Det ska vara en android.
Har funderat på en sony ericsson xperia ray. Verkar vara mest vettig. Har ni några andra tips? Vilken ör mest telefon för pengarna? Den ska användas till lite surf och sådana vanliga grejer bara. Ingen superlur är nödvändig. Tips?
Citera
2012-05-29, 20:46
Medlem
dekanmis avatar
Xperia Ray är en prisvärd telefon enligt de jag pratat med som har den, alla är nöjda med sitt köp. Det enda negativa jag personligen skulle säga om telefonen är att skärmen är så liten. 3,3 tum är väldigt litet tycker jag. Men om någon telefon är speciellt bättre (prestandamässigt) i den prisklassen har jag ingen aning om, men jag tvivlar på det. Så det låter som om du är inne på ett bra köp i alla fall!

Om du skulle bestämma dig för att slänga på några hundralappar extra så skulle jag i alla fall varmt rekommendera Xperia Arc S. Både jag och sambon har den telefonen och den är super! Snabb, stor skärm, bra kamera och en bra telefon i övrigt.
Citera
2012-05-30, 01:01
Medlem
Under 2000 kr finns det bara en mobil att välja, Alcatel OT-995 som säljs för 1499 kr på Comviqs hemsida. Den är helt överlägsen i sin prisklass..

Jag kan lova dig att detta är den mest prisvärda mobilen just nu;

https://www.comviq.se/webbutik/alcatel-onetouch-995
Citera
2012-06-02, 09:27
Medlem
Men vad är det för telefon?
Den har ju bra specs.. Men kvalitétsmässigt då? Aldrig hört talas om den telefonen.
Om man inte vill köpa den då? Vad finns då för runt två tusingar?
Citera
2012-06-02, 14:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av menace66
Men vad är det för telefon?
Den har ju bra specs.. Men kvalitétsmässigt då? Aldrig hört talas om den telefonen.
Om man inte vill köpa den då? Vad finns då för runt två tusingar?

[NERDTALK]Har ingen koll på Alcatel telefonen, det ska tydligen gå att få root på den men det verkar inte ske någon koordinerad utveckling på XDA.[/NERDTALK]
Xperia U finns för ca 2250 kr om du klarar dig utan Sdkort och endast 4GB för Lagringsutrymme
Motorola Defy/Defy+ finns för 1900/2200 om du vill ha en kompakt telefon som klarar vatten/damm
Xperia Pro För 2300 kr har ett tangentbord och kommer få ICS precis som Ray
Optimus X2 för ca 2300 kr har haft vissa problem med buggig mjukvara, men byggkvaliteten är bra

Uppåt 2500 kr börjar vi närma oss nyare prisvärda lurarna som tex HTC One V och Xperia Sola, men vill du hålla dig kring 2000 kr så är Ray/Defy/U bra modeller
Citera
2012-06-02, 15:44
Medlem
Jag har en Xperia Arc som jag är Jävligt nöjd med. Den går på lite över 3000 dock. Snabb och smidig är den i alla fall

http://www.elgiganten.se/product/mob...artphone-svart

Finns säkert billigare, men orkade inte leta.
Senast redigerad av yi 2012-06-02 kl. 15:47.
Citera
2012-06-02, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av yi
Jag har en Xperia Arc som jag är Jävligt nöjd med. Den går på lite över 3000 dock. Snabb och smidig är den i alla fall

http://www.elgiganten.se/product/mob...artphone-svart

Finns säkert billigare, men orkade inte leta.

Menade förstås att den går på lite under 3000.
Citera
2012-06-02, 18:46
Medlem
bog11s avatar
Citat:
Hej!

Ska köpa en smartphone till min sambo. Tänkte köpa något för runt 2k. Det ska vara en android.
Har funderat på en sony ericsson xperia ray. Verkar vara mest vettig. Har ni några andra tips? Vilken ör mest telefon för pengarna? Den ska användas till lite surf och sådana vanliga grejer bara. Ingen superlur är nödvändig. Tips?

Titta på ZTE Skate. Den ger ovanligt mycket för pengarna. Har sett den från cirka 1800kr.
Citera
2012-06-03, 19:48
Medlem
Tack för alla svar!

Lutar mest åt Xperia Ray faktiskt. Känns tryggt på någe vis.. samtidigt som kvalitén verkar vara bra.
Det är tjejen som ska få den, och hon behöver egentligen bara kunna surfa och facebooka lite. Även ett och annat spel ska funka att spela.

Tycker Xperia Ray verkar uppfylla kraven rätt bra för 2000 kr.
Citera
2012-06-04, 14:06
Medlem
Citat:
Tack för alla svar!

Lutar mest åt Xperia Ray faktiskt. Känns tryggt på någe vis.. samtidigt som kvalitén verkar vara bra.
Det är tjejen som ska få den, och hon behöver egentligen bara kunna surfa och facebooka lite. Även ett och annat spel ska funka att spela.

Tycker Xperia Ray verkar uppfylla kraven rätt bra för 2000 kr.
Det är ett bra köp. Riktigt prisvärd telefon med förträfflig design.
Citera
2012-06-04, 20:14
Medlem
Xperia Ray verkar helt klart vara ett bra val, förutsatt att den får Android 4. Fast det borde den, eftersom den har mer eller mindre identiska specs med HTC One V förutom att den har något högre upplösning på skärmen och mindre internt lagringsutrymme. I övrigt är den ju mer eller mindre exakt samma telefon fast för 500:- mindre. Däremot kan jag inte uttala mig om hur byggkvaliteten är (One V har väldigt hög sådan då den är gjord mer eller mindre helt i aluminium) eller gränssnittet som kommer inbyggt. HTCs Sense 4 är faktiskt trevligt att använda och det flyter på bra. Den enda erfarenhet jag har av SE på den fronten är från min pappas fullständigt ohyggliga Xperia 10. Vet inte om dom ändrat runt sedan dess.
Citera
2012-06-04, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mysdavey
Xperia Ray verkar helt klart vara ett bra val, förutsatt att den får Android 4. Fast det borde den, eftersom den har mer eller mindre identiska specs med HTC One V förutom att den har något högre upplösning på skärmen och mindre internt lagringsutrymme. I övrigt är den ju mer eller mindre exakt samma telefon fast för 500:- mindre. Däremot kan jag inte uttala mig om hur byggkvaliteten är (One V har väldigt hög sådan då den är gjord mer eller mindre helt i aluminium) eller gränssnittet som kommer inbyggt. HTCs Sense 4 är faktiskt trevligt att använda och det flyter på bra. Den enda erfarenhet jag har av SE på den fronten är från min pappas fullständigt ohyggliga Xperia 10. Vet inte om dom ändrat runt sedan dess.
Det har den redan fått.
http://www.swedroid.se/sony-borjar-r...h-neo-v-notis/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här