• 1
  • 2
2012-06-02, 15:24
Medlem
Bara-Robins avatar
Igår så drog jag till ICA efter jobbet för att handla lite mat som tagit slut, och kom då på att det var ju fredag, så det skulle ju köpas lite fredagsmys till mig och flickvännen.
Först så går jag självklart till chipshyllan då chips är vad jag föredrar, och körde på en vanlig gammal standard estrella grill. Sen tänkte jag att "nej, jag kan fan inte vara så jävla tråkig, jag måste trixa till det lite!". Så jag köpte en påse med några tortillia-liknande chips med cheddarsmak på.
Väl vid läsken så stod jag länge och kollade på alla sorter, hallon, päron, smultron, apelsin osv. osv.
Jag bestämde mig för Coca cola.
Sedan blev det problem då jag ställde mig vid godishyllan.

Jag stod först vid smågodiset och fattade inget. Det extremt stora utbudet utav olika färgade gélebitar av socker gjorde att jag tröttnade och gick till de färdigförpackade godisbitarna.
Väl där var utbudet så extremt att min hjärna gick på högvarv, och i paniken så vart det en påse gott och blandat, och en påse riesen chokladkola.

Det jag vill diskutera är alltså om en påse gott och blandat och en påse riesen är det absolut mest tråkiga, fantasilösa och ålderdomliga godiset man kan köpa? Eller finns det alternativ som är värre!
Citera
2012-06-02, 15:29
Medlem
MartinStLouiss avatar
Kan nog hålla med om att gott o blandat och riesen tillhör de mest tråkiga godissorterna.

Hur kommer det sig att du inte köpte dina gamla favoriter i lösvikthyllan? Jag brukar alltid köpa sånt som jag älskade när jag var liten om jag köper lösvikt.
Citera
2012-06-02, 15:32
Medlem
contemptuss avatar
Låter som något ålderdomstecken, men dina val är inte värre än en Bridge-påse!
Citera
2012-06-02, 15:35
Medlem
sju58sjus avatar
Jag tycker att du ska köpa det du gillar helt enkelt.
Skit i om du tycker det känns tråkigt, så länge DU tycker att det smakar gott.
Jag brukar köpa lösvikts godis då det är det jag oftast känner för.
Godis är för alla.
Citera
2012-06-02, 15:36
Medlem
Blademasters avatar
Riesen är ju skitgott, det är bara reklamen som lurat dig att det passar bäst för civilingenjörer i 50-årsåldern.

Gott & Blandat känns dock lite trist, hade nog valt något mer exotiskt.
Citera
2012-06-02, 15:45
Medlem
DaGirafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bara-Robin
Igår så drog jag till ICA efter jobbet för att handla lite mat som tagit slut, och kom då på att det var ju fredag, så det skulle ju köpas lite fredagsmys till mig och flickvännen.
Först så går jag självklart till chipshyllan då chips är vad jag föredrar, och körde på en vanlig gammal standard estrella grill. Sen tänkte jag att "nej, jag kan fan inte vara så jävla tråkig, jag måste trixa till det lite!". Så jag köpte en påse med några tortillia-liknande chips med cheddarsmak på.
Väl vid läsken så stod jag länge och kollade på alla sorter, hallon, päron, smultron, apelsin osv. osv.
Jag bestämde mig för Coca cola.
Sedan blev det problem då jag ställde mig vid godishyllan.

Jag stod först vid smågodiset och fattade inget. Det extremt stora utbudet utav olika färgade gélebitar av socker gjorde att jag tröttnade och gick till de färdigförpackade godisbitarna.
Väl där var utbudet så extremt att min hjärna gick på högvarv, och i paniken så vart det en påse gott och blandat, och en påse riesen chokladkola.

Det jag vill diskutera är alltså om en påse gott och blandat och en påse riesen är det absolut mest tråkiga, fantasilösa och ålderdomliga godiset man kan köpa? Eller finns det alternativ som är värre!

Du är 25, inte 75, så att kalla dig "gammal" för att du köper godis är bara patetiskt. Ang. din fråga, det som skulle konkurrera är väl troligen tobleronen eller punschchokladen.
Citera
2012-06-02, 15:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blademaster
Riesen är ju skitgott, det är bara reklamen som lurat dig att det passar bäst för civilingenjörer i 50-årsåldern.

Gott & Blandat känns dock lite trist, hade nog valt något mer exotiskt.

håller med helt
Citera
2012-06-02, 16:17
Medlem
CristDaFists avatar
Haha känner igen mig där. Är jag godis sugen och ska handla något så kan jag stå en bra stund innan jag bestämmer mig för vad jag vill ha och sen när jag kommer hem så ångrar jag mig Köper aldrig godis färdigt i påsar då innehållet är tråkigt, klent innehåll och inte så prisvärt ibland. Lösgodis funkar bäst då det finns mycket att välja på eller en gammal hederlig sweet chili sourcream chips eller vilka det nu var.

Med andra ord. Alla godispåsar som är färdiga som riesen, gott & blandat mm är ett big no no.
Citera
2012-06-02, 16:29
Medlem
BigFatCones avatar
Man är inte gammal för att man har beslutsångest. Köpa lösgodis har väl alltid varit ett litet helvete. Man vill ha "typ allt" men samtidigt vill man inte trycka i sig ett kilo godis.
Citera
2012-06-02, 16:35
Medlem
Detta är trams, köp det du tycker är gott! Det har inget med ålder att göra. Har köpt Riesen ofta under mitt liv oavsett ålder och grillchips är ju fan kalasgott. Gott & Blandat är lite tråkigt enligt mig men smak är ju högst subjektivt.
Citera
2012-06-02, 16:38
Medlem
HarmonicAces avatar
Skulle nog faktiskt säga att det är ett tecken på att du börjar bli vuxen, ja.
Citera
2012-06-02, 16:41
Medlem
thegoodguys avatar
LOL! Jag är 27 och har de senaste 2 åren köpt JUST en påse Riesen och en påse gott och blandat! Fyfan jag visste inte att jag hade hamnat i någon slags gubbfälla.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in