Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-06-04, 09:33
Medlem
Kobolds avatar
Jag har rökt en hel del hasch på sistone. Tidigare har jag bara rökt vid speciella tillfällen, även om det har varit mycket, men nu har jag rökt varje dag i några veckor eller så. Jag har t.o.m. varit hög på jobbet. Nu är jag tvungen att vara lite nykter ett tag p.g.a. "anledningar", så jag har inte rökt sedan lördags, eller möjligen fredags. Just nu mår jag så jävla pyton att det knappt är sant. Jag kallsvettas, är lös i magen, har ont i huvudet och en sån jävla ångest. Jag åker nog hem på lunchen och medicinerar mig lite.

Säg vad ni vill men jag är ganska övertygad om att cannabis faktiskt är beroendeframkallande och att man får abstinensbesvär av att sluta efter ett långvarigt bruk.
Citera
2012-06-04, 09:35
Medlem
SeMeNoMores avatar
Eller så har du fått en sjukdom och skyller det på cannabis.
Citera
2012-06-04, 09:35
Medlem
cdxz11s avatar
antagligen är det ganska individuellt va man upplever, jag märker ej av något förutom att jag brukar svettas lite extra första 3-4 dagarna när ja kör break.
Citera
2012-06-04, 09:36
Medlem
blommlsds avatar
Fysiska abstinens besvär existerar väl inte vad jag vet enligt forskning.

Men visst kan de psykiska helt klart göra de jobbigt för en
Citera
2012-06-04, 09:40
Medlem
Jonezs avatar
jaja såklart man får apps om man tar en liten paus från rökandet. Kan inte så mkt om detta men det sägs ju att det inte finns ämnen i hasch som är beroendeframkallande, likt ciggens nikotin. men kroppen kan ju fortfarande sakna kicken.
Citera
2012-06-04, 09:40
Medlem
Man syftar på fysiska abstinensbesvär, du får alltså inga kramper eller sådana svårigheter. Men jag håller med dig, efter att ha rökt dagligen i kanske 5 års tid så var det inte jättekul! Jag svettades enorma mängder nätterna igenom i flera veckor, hade huvudvärk och mådde allmänt dåligt. Dessa kan man ju indirekt se som fysisk abstinens om man vill!
Citera
2012-06-04, 09:44
Medlem
JasonX555s avatar
Åker du hem från jobbet för att röka är du helt klart beroende. Men det är ju sånna som du som får cannabis att se dåligt ut. Ingen självkontroll, eftersom allt sug enbart sitter i huvudet.

Bruka men missbruka ej föfaan.
Citera
2012-06-04, 09:49
Medlem
Argrashs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av blommlsd
Fysiska abstinens besvär existerar väl inte vad jag vet enligt forskning.

Men visst kan de psykiska helt klart göra de jobbigt för en

Så du anser alltså att t.ex svettas som en babian vi ska inte prata om kallsvettningarna nattetid inte är ett fysiskt besvär? Hjärnan blir ju kemiskt beroende av hasch också, så allt nonsens om att det inte finns några abstinensbesvär kan du ta och lägga ner direkt. Pratar av egen erfarenhet!

TS jag vet inte hur länge du har rökt? Själv rökte jag 12 år och ca 10 av dem dagligen. Jag kan säga att det inte var lätt att sluta. Det där riktigt jobbiga suget försvann på mindre än 2 veckor, däremot kunde jag inte sova normalt på 2 månader utan svettades som en apa varje natt och drömde massa mardrömmar. Under dagen var det mest handsvett och humörsvängningar som var jobbiga, magen blev bra på någon vecka.
Citera
2012-06-04, 09:54
Medlem
voOys avatar
Jag har tagit pauser efter att ha rökt varje dag i flera månader, och visst är det knackigt ibland. Mardrömmar, uttråkad, självömkande, svettningar osv. Men det är bara att bita ihop. Det är en av de lättare abstinensbesvären.
Senast redigerad av voOy 2012-06-04 kl. 09:57.
Citera
2012-06-04, 09:55
Medlem
voOys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argrash
Så du anser alltså att t.ex svettas som en babian vi ska inte prata om kallsvettningarna nattetid inte är ett fysiskt besvär? Hjärnan blir ju kemiskt beroende av hasch också, så allt nonsens om att det inte finns några abstinensbesvär kan du ta och lägga ner direkt. Pratar av egen erfarenhet!

TS jag vet inte hur länge du har rökt? Själv rökte jag 12 år och ca 10 av dem dagligen. Jag kan säga att det inte var lätt att sluta. Det där riktigt jobbiga suget försvann på mindre än 2 veckor, däremot kunde jag inte sova normalt på 2 månader utan svettades som en apa varje natt och drömde massa mardrömmar. Under dagen var det mest handsvett och humörsvängningar som var jobbiga, magen blev bra på någon vecka.

Det du säger stämmer. Det är nog bara färskingar som kan förneka det.
Citera
2012-06-04, 09:59
Medlem
refrs avatar
Hur ser det ut annars, röker du jollar endast med tobak att mecka med?

Oja, det finns en smärre baksida med mer dagligt cannabis bruk självklart, precis som det är med allt.
Lite som med kaffe dock, vissa märker knappt av att dom har blivit utan medans andra får spränghuvudvärk.
Citera
2012-06-04, 10:00
Medlem
Livrems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kobold
Jag har rökt en hel del hasch på sistone. Tidigare har jag bara rökt vid speciella tillfällen, även om det har varit mycket, men nu har jag rökt varje dag i några veckor eller så. Jag har t.o.m. varit hög på jobbet. Nu är jag tvungen att vara lite nykter ett tag p.g.a. "anledningar", så jag har inte rökt sedan lördags, eller möjligen fredags. Just nu mår jag så jävla pyton att det knappt är sant. Jag kallsvettas, är lös i magen, har ont i huvudet och en sån jävla ångest. Jag åker nog hem på lunchen och medicinerar mig lite.

Säg vad ni vill men jag är ganska övertygad om att cannabis faktiskt är beroendeframkallande och att man får abstinensbesvär av att sluta efter ett långvarigt bruk.

Tycker också det är något som inte stämmer med kroppen efter man har varit bäng i 168 timmar (1 vecka) fyfan vad jag har fått smakat. Det värsta är ju sömnen .
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in