2016-11-24, 19:23
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Charmaine
Vad d "slsar upp ditt arv"? Det r deras pengar, du har absolut ingen rtt (frutom arvslotten) till deras pengar! Tjna ihop dina egna pengar!
Och arvslottens storlek r ngot som faststlls EFTER att frldern/frldrarna r dda .. dvs r tillgngarna d noll s r ocks arvslotten noll.

Arvslotten r inget man ger rtt till innan den faktiskt faller ut -- och inget man kan rkna p innan.
Citera
2016-11-24, 19:23
Medlem
AndersM79s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskFlashback
tnk om dom har skrivit att arvet ska g till barnen i Afrika, hur skulle du reagera p det?

Citat:
Ursprungligen postat av Spyrran
Frldrarna kan aldrig testamentera bort hela summan till barn i Afrika eller ngot annat. Eftersom TS r en brstarvinge s har h*n rtt till minst halva arvet, ven om frldrarna vill att hela arvet ska g till ngon eller ngot annat.

Om TS dremot har syskon s kanske man inte fr halva arvet sjlv, det beror d p antalet syskon. Men arvet ska i s fal frdelas p dessa personer (minst halva arvet igen).

De kan ju ge bort pengarna till 'stra vsterbys hembygdsfrenings fond fr bevarandet av den grnstrimmiga gulstjrten' innan de stter tofflorna, d kan han inte gra mycket.
Citera
2016-11-24, 22:05
Medlem
Det r dina frldrars pengar och jag hoppas dom spenderar varje krona s du inte fr ett re
Citera
2016-12-09, 06:54
Medlem
Charmaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Oliwan
r du tillrckligt manipulativ kanske det gr att f till det att du blir hans gode man?
Nix. Man fr inte vara god man t nra anhrig.

Citat:
Ursprungligen postat av Kebabturken
Ni som sger att jag inte frtjnar mitt arv r sjlva antingen arvlsa eftersom era frldrar r s fattiga s ni blir avis eller s r ni hycklare som kommer vara dom frsta som gamar vid boupptckningen nr ngon utav era pron dr men erknner det inte. Skt er sjlva och skit i andra s ska ni den heliga vgen vandra. Jag frgade om hjlp, inte om era personliga moralsikter.

Var ganska tydlig med att jag inte r ute efter att stta sprtt p farsans pengar utan hjlpa honom och frska hlla dom t honom eftersom att han r psykiskt svag och behver hjlp. Vill ju hjlpa honom, inte stjlpa honom. Lr er frst det ni lser istllet fr att bara lsa. Idioter.

Jag kan bara tala fr mig sjlv, men mitt inlgg var inte riktat till dig utan till TS. Din och din fars situation tycks vara helt annorlunda och jag lider verkligen med er. Jag hoppas du kan hitta en lsning, snabbt.
Citera
arv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in