2012-06-11, 03:15
Medlem
glois avatar
Jag har ett problem, mina foraldrar ar gamla och snart doda (forhoppningsvis). De har hyffsat med pengar, ovre medelklass. Jag vill ju saklart ha min del eftersom jag stod ut med sana usla och vardelosa foraldrar, de var javliga mot mig emellanat. Fast det spelar ingen roll nu.
Grejen ar att de har borjat resa jattemycket och lever over sina medel. Jag ar radd for att det inte kommer bli ngot over till mig.

Vad fan kan jag gora?
Citera
2012-06-11, 03:17
Medlem
peligrossos avatar
Haha! Testa snacka med dom om de =)
Citera
2012-06-11, 03:30
Medlem
hockexxs avatar
Nu r det vl s att det r deras pengar och dom gr helt enkelt vad fan dom vill med dom. Det r bara bra att dom tar vara p tiden.
Citera
2012-06-11, 03:45
Medlem
Badassmfokas avatar
Men ge dig, tjna dina egna pengar patetiska helvete.

Tror att ytterst f r fullstndigt njda med sina frldrar men om man r en mnniska kan man frlta de flesta frldrar utan massa pengar.

Du kan som tur r inte gra ngot t saken.
Citera
2012-06-11, 03:49
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Hoppas de slsar bort varenda krona, du verkar i alla fall inte vrd s mycket som en hundralapp i arv.
En pse med anvnda kondomer med en lapp dr det str "Titta s kul vi har haft med ditt framtida arv! Synd att du inte var en av dessa som hamnade i kondomen..!"
Citera
2012-06-11, 03:54
Bannlyst
Money talks, s enkelt r det. Men pengar kan man gra vldigt mycket kul hr i livet. Det finns en sak man inte kan gra dock. Det r att kpa ett liv till en dd person. Nr dina frldrar dr, s dr de. Ifall du inte har ngon bra relation till dem... S fort du sitta kvar i din sura sits medan du vntar p de ynka kronorna som finns kvar
Citera
2012-06-11, 03:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rutinerad-Anka
Hoppas de slsar bort varenda krona, du verkar i alla fall inte vrd s mycket som en hundralapp i arv.
En pse med anvnda kondomer med en lapp dr det str "Titta s kul vi har haft med ditt framtida arv! Synd att du inte var en av dessa som hamnade i kondomen..!"

Ta det lugnt! Killen r pengakt? Inget fel med det, det blir vi alla. Du behvde inte skriva det sista, bara ondigt & provocerande. Ska du kalla mig fr moralkrring, s vet du hur man skickar PM.
Citera
2012-06-11, 04:02
Medlem
Rutinerad-Ankas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThemagicpowerofE
Ta det lugnt! Killen r pengakt? Inget fel med det, det blir vi alla. Du behvde inte skriva det sista, bara ondigt & provocerande. Ska du kalla mig fr moralkrring, s vet du hur man skickar PM.

Precis, ngot provocerande hade varit ett bttre arv till sna typer av mnniskor.
Citera
2012-06-11, 04:28
Medlem
sedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Nu r det vl s att det r deras pengar och dom gr helt enkelt vad fan dom vill med dom. Det r bara bra att dom tar vara p tiden.
This. Det r deras pengar helt och hllet. Hade jag inte haft bra kontakt med mina barn skulle jag ocks slsat upp vartenda re.
Citera
2012-06-11, 06:21
Medlem
glois avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jagharsyndat
Mrda dom medan du har chansen!
Da forlorar jag min arvsratt.
Citat:
Ursprungligen postat av hockexx
Du, jag har faktiskt fatt sta ut med dem i sa manga ar, de har misshandlat mig psykiskt och fysiskt. Jag ar vard en stor kompensation.

Har dessutom inget jobb och vet inte hur fan jag ska kunna klara mig utan arvet som jag har raknat pa att fa.
Citera
2012-06-11, 06:41
Medlem
tnk om dom har skrivit att arvet ska g till barnen i Afrika, hur skulle du reagera p det?
Citera
2012-06-11, 06:50
Medlem
Spyrrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AskFlashback
tnk om dom har skrivit att arvet ska g till barnen i Afrika, hur skulle du reagera p det?

Frldrarna kan aldrig testamentera bort hela summan till barn i Afrika eller ngot annat. Eftersom TS r en brstarvinge s har h*n rtt till minst halva arvet, ven om frldrarna vill att hela arvet ska g till ngon eller ngot annat.

Om TS dremot har syskon s kanske man inte fr halva arvet sjlv, det beror d p antalet syskon. Men arvet ska i s fal frdelas p dessa personer (minst halva arvet igen).
Senast redigerad av Spyrran 2012-06-11 kl. 06:52.
Citera
arv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in