2012-06-11, 07:00
Avstngd
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloi
Jag har ett problem, mina foraldrar ar gamla och snart doda (forhoppningsvis). De har hyffsat med pengar, ovre medelklass. Jag vill ju saklart ha min del eftersom jag stod ut med sana usla och vardelosa foraldrar, de var javliga mot mig emellanat. Fast det spelar ingen roll nu.
Grejen ar att de har borjat resa jattemycket och lever over sina medel. Jag ar radd for att det inte kommer bli ngot over till mig.

Vad fan kan jag gora?

Din del r delen av det som finns kvar efter de avlidit, inte en penny av det som det finns medan de fortfarande r i livet. S lnge de lever r det deras pengar och de ger rtten att vlja om de vill frbruka dem eller inte.

Personligen tycker jag dina frldrar gr helt rtt, det r sjlvklart att de skall leva sina liv fr sina pengar i frsta hand och att du skall spetsa in dig p att tjna ihop egna.
Citera
2012-06-11, 07:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av AskFlashback
tnk om dom har skrivit att arvet ska g till barnen i Afrika, hur skulle du reagera p det?

Ja hoppas verkligen, sen fram med bssan och macheten, en nrd horunge fr varje tusing....
Skulle vara sne om jag vore TS.
Citera
2012-06-11, 08:34
Medlem
Citat:
Jag har ett problem, mina foraldrar ar gamla och snart doda (forhoppningsvis). De har hyffsat med pengar, ovre medelklass. Jag vill ju saklart ha min del eftersom jag stod ut med sana usla och vardelosa foraldrar, de var javliga mot mig emellanat. Fast det spelar ingen roll nu.
Grejen ar att de har borjat resa jattemycket och lever over sina medel. Jag ar radd for att det inte kommer bli ngot over till mig.

Vad fan kan jag gora?

r du verkligen verraskad nr de fortstter sitt mnster? Styr upp dig eget liv det kommer du nog att tjna betydligt mera pengar p.
Citera
2012-06-11, 08:53
Medlem
Stoppables avatar
Citat:

Vad fan kan jag gora?

Frhoppningsvis kommer de slsa upp allting och drtill, sen (ven om det r i princip omjligt) skuldstta dig ditt jvla helvete till mnniska.
Lt de leva hur fan de vill.
Citera
2012-06-11, 09:43
Medlem
Titta p.Det r vad du KAN gra.
F ordning p ditt EGET liv.
Det r vad du BR gra.
Citera
2012-06-11, 09:46
Medlem
Snass avatar
Hur vet du ens att du str med i arvet?

Frmodligen gr du inte det. Men om det nu r s jvla viktigt s fr du vl prata med dom och inte flashback?
Citera
2012-06-11, 09:49
Medlem
Motacilla.albas avatar
Har du sjlv barn?

Hur blir det med deras arv?
Citera
2012-06-11, 09:51
Medlem
MrWins avatar
Du kan vl "lna" lite pengar av dom. Sg att du behver lite pengar och att du betalar tillbaka "senare."
Citera
2012-06-11, 10:32
Medlem
Har TS frldrar i sin tur rvt pengarna frn tidigare generationer kan jag hlla med om att det r ansvarslst och sjlviskt att bara slsa bort dem. Har de dremot jobbat ihop pengarna sjlva s r det svrt att kritisera dem - de har tjnat pengarna och drfr har de rtt att gra vad de vill med dem.

Jag frstr TS frustration, det kan sjlvfallet inte vara roligt att se ett arv man rknade med sippra ur hnderna, men OT s verkar vederbrande vara ett riktigt svin.
Citera
2012-06-11, 10:36
Medlem
HaxxarNs avatar
Oroa dig inte, den stora delen cash du fr ligger inte i deras bankkonto utan i deras villa eller bostadsrtter osv, frutsatt att dom inte har husjveln helt belnad. Antar att det glider in en BMW eller ngot trevligt ocks eftersom dom r "vre medelklass" r dom fortfarande ute och reser kan du ju tyvrr (?) rkna med att dom lever en 10 r till...
Citera
2012-06-11, 10:37
Medlem
MilitantCanibals avatar
Klipp hret och skaffa ett jobb
Citera
2012-06-11, 10:53
Medlem
BigIvars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HaxxarN
Oroa dig inte, den stora delen cash du fr ligger inte i deras bankkonto utan i deras villa eller bostadsrtter osv, frutsatt att dom inte har husjveln helt belnad. Antar att det glider in en BMW eller ngot trevligt ocks eftersom dom r "vre medelklass" r dom fortfarande ute och reser kan du ju tyvrr (?) rkna med att dom lever en 10 r till...

Var inte s sker p det. Numera har bankerna "seniorln" dr man belnar sin bostad fr att kunna stta sprtt p kapitalet innan man stller in tofflorna. Dessa ln dk upp ungefr samtidigt som de sjlvupptagna 40-talisterna brjade pensionera sig.
Citera
arv

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in