Flashback bygger pepparkakshus!
Svara
2012-06-13, 05:39
Medlem
H.Gondorffs avatar
Det hela började i min och min bästa väns lägenhet i Barcelona, om jag minns rätt så utspelade sig det hela en söndag, vi satt en sen kväll och drack cuba libres, lyssnade på the libertines och rullade cigaretter. När fyllan började krypa sig på lät vi oss också minnas att vi hade en stor kristall MD liggandes i min väns manchettknapps ask, efter några blickar på varann så skutta vi båda in på hans kammare och delade vi upp kristallen sinsemellan.

Tanken var först att sitta hemma och fortsätta med det vi tidigare gjort, snacka lite skit och get deep, vi båda hade bara erfarenheter av MD i kombination med festligheter så vi skulle ge det ett försök i hemmets trygga vrå. När de första rysningarna gör sig bekanta längs ryggraden och glädjen börjar sprudla vet vi att det inte är långt kvar tills det säger ZAAANG, vi klarar inte längre av att sitta inne i vår minst sagt dekadenta lägenhet. Vi börjar spåna på idéer på vad vi ska hitta på, vi var inte sugna på det gamla vanliga på våra stammis-techno klubbar och halvt osäkra vilket ställe som skulle kunna leverera en söndag natt i mars. Min vän berättar en anekdot om ett område bara några kvarter bort som kan klassas som ett bögkvater, även kallat "Gayxiample", han berättar om butiker där expediterna näst intill tafsat på honom och nämnde även att han gått förbi flertal klubbar.

Vi kom fort på att kvällens uppdrag skulle bli att infiltrera barcelonas gay-scen en gång för alla, och vi började sätta på oss kläder min vän drog på sig ögon skugga och en linneskjorta uppknäppt till naveln, trasiga jeans och boots. personligen sportade jag min morfars trasiga målarbyxor med vitt färgstänk, kanske 4 storlekar stora och överdrivet uppkavlade, en polotröja och ett par chelsea boots. Vi såg om jag ska beskriva det ut som två unga överklassbögar men med en mörk pundig aura över sig, en slående kombination och en beskrivning som jag numera satt som mitt modepatos - pundig överklassbög alltså. Nåväl vi springer ut i en öde barcelona natt, skuttandes, dansande och skrattande.

Utanför den första klubben vi hittar står det oväntat många äldre människor, stället heter "Tango" och personerna ser uppklädda ut för dans, herregud de var i mina morföräldrars ålder, av naturliga skäl så ser dörrvakterna inte så aktiva ut vi smiter in utan att betala på nått vänster, väl inne spelas frank sinatra och ett få tal äldre dansar vi hoppar runt sparkar med benen och går lös till "strangers in the nigth" när jag efter cirka 1minut inne på klubben ser en stor vakt ta tag i min medbrottsling och släpar ut honom, jag viker mig av garv och nästan ramlar ihop då jag känner en kraftfull hand slita tag i min krage, vi båda flabbar hejdlöst när vi bokstavligt talat blir utkastade från stället.

Lika bra det, tanken var ju inte att infiltrera en pensionärsträff utan utforska hur bögarna i barca roar sig en söndags natt. Jag vill passa på att understryka att varken jag eller min vän spelar på den sidan laget som herrarna vi skulle träffa på denna afton (antar att det inte framgått riktigt) dock har vi aldrig haft några homofobiska tankegångar och skulle klassa mig själv som en öppen människa.

Vi passerade klubbar med namn som "bubble boys" och "las vegas" nu, de flesta ställena kunde man inte se in i och det oroade oss, att det kanske kunde vara regelrätta knull klubbar. Vi kom sedan fram till ett ställe som såg ut att va okay, jag minns inte men antar att stället hette nått i stil med "cherry lounge" eller "rainbow", när vi kom in så var det som musiken stannade, folk tittade på oss med förundrad men aningen intresserade miner, vi båda vek av med blickarna, kom fram till baren och beställde in öl. bartendern var stereotyp bögen med läppglans och nätlinne, men där fanns alla sorters bögar, unga, gamla, korta, långa, de se såg ut som vem som helst och de som man kunde se deras läggning på tusen meter håll, de var alla representerade här. Det fanns de se såg ut som buisness killar och de som var mer casual. Det första som slog oss var hur tydligt spelet var, mellan de som raggade och blev raggade på det kanske låter klichéartat och heteronormativt men där var det takers och recivers.

Vi svepte mer öl, det behövde vi för vi hade ingen aning om hur vi skulle hantera denna situation framför allt med ett huvud fullt av MD, efter ett tag började vi mingla med mer med folk och som ni vet blir man kärleksfull, lite för och en kram råkas delas ut och helt fel signaler skickas. samtidigt spelas musik med låtar från en absolutemusik skiva från barndommen, helt utittad på stället och känslan av att vi var lammköttet på stället var skrämmande påtagligt, att gå till pisoaren var närvöst och få sin balle granskad främmande män i sidenskjortor, vi blev vänner med bögarna och lovade bartendern att komma tillbaka sen flydde vi därifrån i skräckblandat förtjusning och det kan vart en av de konstigaste kvällarna i mitt liv.

Vid frukosten dan efter frågade vår inneboende, som aldrig rört MD och aldrig skulle sätta sin fot på en bögklubb om vi vart vi var ute igår - lång historia vi tar det vid lunch.
Citera
2012-06-13, 06:41
Medlem
Messiahs avatar
Är det inte lättare att bara komma ut ur garderoben? att va tvungen att smyga med din homosexualitet och gå så långt att du reser utomlands för att utforska din tarm-töjjar sida är ju bara bedrövligt.

halvkass skrivning och blir rent av mörkrädd utav innehållet så jag ger dig 2st läderbögar av 5 möjliga
Citera
2012-06-13, 07:05
Medlem
laddguden_83s avatar
Nä, det är bättre att utforska varenda impuls man har hur mörk den än är och sedan inse att bögande kanske inte var så kul trots allt. Verkar vara en rätt sliskig scen men är man nyfiken så gå dit då och knarka med bögarna och se hur det känns att vara som en snygg brud på ett mainstreamställe. Det är nog så det går till för dom flesta som gör som TS och om man inte hamnar på ett riktigt farligt ställe och får en våldtäktsdrog i sin drink så går det väl inte längre än så.

Själv så tror jag att alla människor är lite bisexuella av naturen, eller att möjligheten i alla fall finns där i människans natur eftersom det förmodligen fyllt någon evolutionär funktion i vår utveckling. Tror även att många osäkra tjejer använder bögkortet för att försöka emaskulera män. Tror inte det är så enkelt dock.

Till TS så vill jag bara säga fint skrivet. Fyra av fem i betyg. Ha det bra!
Citera
2012-06-13, 07:24
Medlem
Runkpappers avatar
0/5
Citera
2012-06-13, 09:41
Medlem
H.Gondorffs avatar
Haha jorå är nog den som hade kommit ut först om så va fallet, ville bara dela med mig av vad jag ser som en intressant del av världen som man inte kommer på tal så ofta, skulle va kul med lite konstruktiv kritik istället för svammel om min eventuella sexualitet men med tanke på dina tidgare inlägg vad ska man då förvänta sig av ett trångsynt luder som dig messiah
Citera
2012-06-13, 09:47
Medlem
Bögarnas scen är vrickad, dock levererar dom ofta dunderfester med dunderbra DJs.

Ge dom ingen kontakt bara så löser sig allt och gå alltid ett gäng polare.
Sjukaste stället hittills måste ju vara Berghain i Berlin. Men fy satan vilket jävla drag det är på den klubben, man bör gilla stenhård techno/house.

I övrigt är det aldrig kul att langa fram ballen när man käkat MD, då man knappt hittar den och sen går det fan inte att pissa .
Citera
2012-06-13, 11:05
Medlem
CristDaFists avatar
Du la ner mer tid på att prata om bögar än om själva ruset eller ens om hur kvällen såg ut, typ allt annat än vad än rapport ska innehålla.

0/5
Citera
2012-06-13, 11:08
Medlem
H.Gondorffs avatar
beskrev ju just hur ruset förändra min syn på saker eller ?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in