Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2002-11-15, 01:09
Medlem
oGGos avatar
Har ett, som jag uppfattar det problem i Win XP !

Det är så att när man kör Tast Manager, så ligger typ 3-5 av samma fil ex. svchost.exe och tar upp en massa minne i onödan...

en tar 4.500
an annan 20.500
en tredje 3.000
och en fjärde 5.000

summan av kardemumman på dessa blir ju ungefär 33.000 kb, vilket är en jävla massa....
Dessutomk att det är samma skit irriterar mig !!!

Ska det vara såhär ???

Nån som vet ???

------------------

Visst, jag kan avsluta vissa filer, men är man avslutar ex. svchost, bootas windows om (ej dator omstart) vilket jag inte har för avsikt att göra 1!!
Citera
2002-11-15, 02:31
Medlem
"The Svchost.exe file is located in the %SystemRoot%\System32 folder. At startup, Svchost.exe checks the services portion of the registry to construct a list of services that it needs to load. Multiple instances of Svchost.exe can run at the same time. Each Svchost.exe session can contain a grouping of services, so that separate services can run, depending on how and where Svchost.exe is started. This allows for better control and easier debugging."

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;314056

Sluta fibbla med saker windows gör själv.. Nr.1 hatobjekt är folk som pajjar deras windowsinstallationer pga. att de tar bort "onödiga filer" eller de som ringer och frågar om exakt ALLA jävla filer i windowsfoldern om de är ok att ta bort dem..
Citera
2002-11-15, 16:59
Medlem
hehe. vaknat på fel sida av näsan?

Allt efter "sluta fibbla med saker windows gör själv..." är inte riktat till dig.. utan mer lite ventilering av alla mongon som lämnar in/ringer in till supporten..

Faktum är att om de som ringde var på samma nivå som den genomsnittliga flashbackläsaren så skulle jag vara glad.. =)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in