2012-06-14, 08:22
Medlem
Jonassons avatar
I januari när Stefan Löfven tog över S var det många som sa att sossarna var korkade som valde en partiledare som inte är med i riksdagen och som inte får tala där. Igår var det partiledardebatt i TV och Löfven fick inte vara med där heller.

Löfven har varit väldigt tyst även utanför riksdagen och antalet väljare som stöder S har stigit kraftigt.

Tror ni att S avsiktligt valde en ledare som inte får vara med och debattera just för att väljarna ska kunna projicera sina fantasier på honom? Kan det vara en bra strategi för andra partier också?
Citera
2012-06-14, 08:32
Medlem
Ascendancys avatar
Jag tror inte att det är något Socialdemokraterna föredrar. Men förmodligen klickade det bara när de valde Stefan Löfvén till ny partiledare, och hellre en kompetent och bra ledare än en halvtaskig som får lov att prata i kammaren.

Att Löfvén har varit tyst utanför riksdagen vill jag inte hålla med om. Tycker inte att han har varit tystare än någon annan. Dessutom så är det ju inte så att han inte får diskutera, han får bara inte göra det i kammaren. Alla andra partiledare är fria att utmana till debatt utanför kammaren
Citera
2012-06-14, 14:48
Moderator
Chantres avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ascendancy
Att Löfvén har varit tyst utanför riksdagen vill jag inte hålla med om. Tycker inte att han har varit tystare än någon annan. Dessutom så är det ju inte så att han inte får diskutera, han får bara inte göra det i kammaren. Alla andra partiledare är fria att utmana till debatt utanför kammaren

Godmorgon Världen i P1 har döpt honom till Garbo. Så att han är ute och predikar sitt budskap håller ju inte ens de vänstervridna människorna med om. Inte en kotte begriper ju vad som är hans politik sedan han har tagit över rodret.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in