• 1
  • 2
2012-06-14, 16:21
Medlem
brybjörns avatar
Hejsan!

Jag vill inleda denna tråd med att säga att jag absolut inte är någon moralväktare, utan det är upp till var och en om man vill förstöra sin egen upplevelse och använda fusk i spel och sånt... I DE FLESTA FALLEN!

När det kommer till D3 är jag däremot av en helt annan åsikt. Eftersom spelet till största delen går ut på att farma bättre gear så underminerar man hela spelidén genom att fuska och använda botar som farmar åt en. Visst, använd era maphack - det stör ingen annan. Men när ni botar och skaffar pengar som ni normalt sett aldrig skulle orkat farma själva (ni är ju trots allt lata as) så bidrar ni i stor utsträckning till att förstöra spelets ekonomi.

Varje dag blir inflationen i spelet större och större, och priserna på AH stiger mer och mer. I till exempel WoW så kommer den största delen av ens gear oftast ifrån raids och inte från AH. Diablo är uppbyggt så att det bästa sättet att skaffa gear är att farma pengar och sedan köpa gear på AH (även om detta kommer ändras lite i nästa patch). I och med att folk får mer pengar så minskar också värdet i pengarna, vilket gör att priserna höjs. För oss som spelar spelet som det ska spelas är detta ett stort problem. Fortsätter den här trenden så kommer ingame-guld vara i stort sett värdelöst när RMAH gör sitt intåg i spelet.

Jag vädjar nu till er fuskare att rannsaka er själva och sluta fuska. Ni påverkar mer än vad ni tror.
Citera
2012-06-14, 17:14
Medlem
endures avatar
Har inte hunnit köra spelet särskilt mycket, och jag har precis upptäckt AH. Genast hittade jag gear som var mycket bättre än mitt eget för en högst överkomlig summa. Samtidigt som jag uppskattade denna "boost", tyckte jag att det var lite tråkigt...

Vad gäller bots har jag en viss förståelse för om folk, likt jag, inte har tid eller finner det motiverat att farma dygn in och dygn ut. Själv är jag alldeles för moralkåt för att syssla med bots och dyl., och jag har visat min respekt för spelets utvecklare genom att införskaffa mig CE (Collector's edition).
Citera
2012-06-14, 17:19
Moderator
^Eazs avatar
Brybjörn: Jag hade inte bottat om Blizzard hade designat ett spel som funkade.

Jag ska citera mig själv från bot-tråden för att sammanfatta varför jag bottar:

Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Problemet är hur spelet är uppbyggt, du måste ha pengar, bästa sättet att få pengar är att farma.

Farma som sådant är trist som fan, kan man då automatisera detta (t.ex slå sönder krukorna och loota detta) medans man gör annat så är en bot djävligt välkommet.

Jag tror att bottandet kommer minska i 1.03 iom att saker som droppas i A1 faktiskt är användbara. Men just nu så är enda sättet att få progress att köpa saker som exploitade spelet när vissa klasser hade fördel (Edit: E.g. de som nu säljer saker bra nog för mig, har fått dessa för att Blizzard släppte en ofärdig product, och därför kan de sälja dem till överpriser).

Så, om jag kan få ett säkert sätt att tjäna pengar utan att behöva trycka exakt samma keypresses over and over again, så är det ett bra alternativ.

Edit: Jag har kört krukfarm 2 dagar, dvs du loggar på, portar till Royal Crypts, slår sönder alla krukor med ditt GF gear på, loggar av - rince and repeat, det är verkligen trist som fan, har även Warden/butcher farmat ca 2 veckor (detta kan bli bättre när det kan droppa saker som faktiskt går att använda), men just nu, så är D3 som vilket annat MMO som helst, kort sagt, grinda och du får progress. Och kan man som jag skrev ovan automatisera grinden så är det djävligt välkommet.
Citera
2012-06-15, 11:04
Medlem
Får hoppas att blizzard lyckas banna som många fuskare som möjligt nu då när de har börjat med det.

http://us.battle.net/d3/en/blog/6317..._III-6_11_2012
Citera
2012-06-15, 11:35
Medlem
BlackMetals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ^Eaz
Brybjörn: Jag hade inte bottat om Blizzard hade designat ett spel som funkade.

Jag ska citera mig själv från bot-tråden för att sammanfatta varför jag bottar:
Diablo kommer aldrig vara något annat än en evig grind för pengar och gear så om du inte tycker det är kul känns det poänglöst att spela det över huvud taget. Jag slutade efter en eller två veckor. D3 är lätt Blizzards överlägset sämsta titel, någonsin.
Citera
2012-06-15, 13:54
Medlem
Duerfians avatar
Det är ingen ide att klaga över det. Dom som väljer att fuska kommer rationalisera det ändå (post #3 är ett utmärkt exempel på detta). Om man inte gillar botting är det bara att hoppas på att Blizzard ser till att banna så mycket som möjligt.
Citera
2012-06-15, 14:07
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
Eftersom spelet till största delen går ut på att farma bättre gear
Om du håller dig till detta påverkar det inte dig det minsta huruvida folk bottar eller ej, dina drops blir varken bättre eller sämre av att folk har mycket guld.
Citera
2012-06-15, 14:45
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gh0sted
Om du håller dig till detta påverkar det inte dig det minsta huruvida folk bottar eller ej, dina drops blir varken bättre eller sämre av att folk har mycket guld.

Det påverkar hans chanser att köpa bra gear på AH med sitt guld.
Citera
2012-06-15, 14:49
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Det påverkar hans chanser att köpa bra gear på AH med sitt guld.
Och vad har AH med gearfarmande att göra?
Det är raka motsatsen.
Citera
2012-06-15, 14:55
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Och vad har AH med gearfarmande att göra?
Det är raka motsatsen.

Jag fick inte intrycket att han var en purist som endast använde det som droppar.

Om han är villig att använda det guld som han får att köpa gear på AH så förstör bottare för honom.
Citera
2012-06-15, 15:03
Medlem
Gh0steds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Duerfian
Jag fick inte intrycket att han var en purist som endast använde det som droppar.

Om han är villig att använda det guld som han får att köpa gear på AH så förstör bottare för honom.
Citat:
Ursprungligen postat av brybjörn
Eftersom spelet till största delen går ut på att farma bättre gear
Vad fick du för intryck utav det då?
Citera
2012-06-15, 15:16
Medlem
Duerfians avatar
Citat:
Vad fick du för intryck utav det då?

Läste du hans post överhuvudtaget?

Han skriver specifikt att bottare förstör AH och ekonomin i spelet. Flera gånger.

"Men när ni botar och skaffar pengar som ni normalt sett aldrig skulle orkat farma själva (ni är ju trots allt lata as) så bidrar ni i stor utsträckning till att förstöra spelets ekonomi."

"Varje dag blir inflationen i spelet större och större, och priserna på AH stiger mer och mer."

"Diablo är uppbyggt så att det bästa sättet att skaffa gear är att farma pengar och sedan köpa gear på AH (även om detta kommer ändras lite i nästa patch). I och med att folk får mer pengar så minskar också värdet i pengarna, vilket gör att priserna höjs. För oss som spelar spelet som det ska spelas är detta ett stort problem. Fortsätter den här trenden så kommer ingame-guld vara i stort sett värdelöst när RMAH gör sitt intåg i spelet."
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in