2012-06-15, 19:12
Medlem
Elektrohunds avatar
Hej, Flashback! Tvekar på att det här är rätt plats att posta på men jag hittade ingenting mer passande.

Jag spelade nyss ett "Gunmaster" game på BF3 där man spelar i två lag men bara en spelare vinner (konstigt, eller hur?). Men i alla fall så blev jag mycket uppjagad (vet inte om det är rätt ord) när jag jag hade en god chans att vinna när spelet gick mot sitt slut. Det resulterade med att jag inte kunde sikta ordentligt och gjorde flera onödiga misstag och jag slutade på delad tvåa vilket känns sådär när man absolut vill vinna.

Hur kan jag bekämpa den här "stressen" eller "upphetsningen"? Mycket tacksam för alla svar
Senast redigerad av Elektrohund 2012-06-15 kl. 19:19.
Citera
2012-06-15, 20:28
Medlem
Ett sätt som fungerar för mig är att spela mer, hamna i samma situation igen och igen tills du är så van vid situationen att du kan hantera den med förbunda ögon.

Finns väl många sätt att hantera det på, men så gör jag personligen när det kommer till datorspel iaf.
Citera
2012-06-15, 20:46
Medlem
riksfettos avatar
Själv brukar jag bara försöka att inte tänka på att det går bra, och bara grinda på som vanligt.

Det här brukar fungera ganska bra för mig tills jag ser att jag får beröm/en komplimang i chatten. Om detta händer så rasar jag direkt. haha
Citera
2012-06-15, 20:51
Medlem
Robss avatar
Försök att inte kolla på statsen lika mycket, jag tror att de flesta kollar på statsen mer när de känner att de har ett flyt, men när de kollar på statsen så blir de mer osäkra för att de ligger så bra till och vill ligga kvar eller ännu bättre.
Citera
2012-06-15, 23:20
Medlem
-ELF-s avatar
Uppspelt kan nog vara ett roligare ord

Men som de andra har skrivit. Testa att inte titta på statsen så mycket och tänk inte heller så mycket på om det går bra eller dåligt.
Jag blir inte uppspelt på det sättet direkt, utan jag är mer tvärt om. Går det riktigt dåligt vad jag än gör så skiter jag i att överhuvudtaget försöka. Går det där emot riktigt bra, då spelar jag ännu bättre och till slut så spelar jag som en gud
Ett exempel är spelet All Points Bulletin. Min über gamer curve går från botten till toppen när jag spelar. Jag börjar alltid med att vara dålig. Jag behöver ca en timmas (3-5 uppdrag) uppvärmning innan jag blir bra det vill säga. Det kan börja med att jag blir kallad noob en match och två timmar senare så blir jag prisad av lagkamraterna för att jag har spelat så bra
Citera
2012-06-16, 03:04
Medlem
Elektrohunds avatar
Tack så mycket för alla svar, ska tänka på det nästa gång jag spelar. Har ju aldrig vunnit på gunmaster så det blir nog, precis som ni säger, lättare med tiden. Och "uppspelt" var precis det ord jag letade efter : tack -ELF-
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in