Som före detta Apple-anställd och också Apple-hatare så måste jag säga att APP'n (AppleCare Protection Plan)är riktigt bra.
För de mer tekniskt kunniga så kanske det inte är så djävla prisvärt, men för de mindre kunniga så är det faktiskt helt ok.
1. Istället för att betala 495SEK (kostade det när jag jobbade där för 5 år sedan) per support samtal/issue, så är det fri support.
2. Visst, det går att förespråka konsumentlagen, men då måste du bevisa att något varit fel på produkten sen inköpet. Iom APP så slipper du detta eftersom garantin förlängs. Visst, det täcker inte om du tappar den i golvet, men det gör inte garantin heller.
3. Det ger ett försäljningsvärde, om du säljer en produkt efter 2 år, så kan du säga att den har fortfarande har ett års garanti genom APP'n.
Jag hatar i mångt och mycket Apple, och kan ge en massa tips för att få extra support (t.ex köp produkten via dansk eller norsk applestore
om ni kan fixa en delivery adress i de länderna), men APP'n är faktiskt bra i min mening.