Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-06-25, 18:46
Medlem
Jag vill minnas att det fanns en sida där man kunde spåra mobiltelefoner utan att den andra kände till de, eller hade program installerat som gjorde det möjligt av den anledningen. Via en bugg var det tillfälligt också "gratis".

Finns det någon sådan tjänst över huvud taget? Betal eller gratis spelar ingen roll...
Citera
2012-06-25, 20:42
Medlem
har offret en iphone kan du ju lägga in "hitta vänner" appen och godkänna dig själv som följare å vips kan du stalka sambon din 24/7.
alt aktivera hitta min iphone så kan du via icloud stalka om du har dennes apple id och login.
Citera
2012-06-25, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chaux
har offret en iphone kan du ju lägga in "hitta vänner" appen och godkänna dig själv som följare å vips kan du stalka sambon din 24/7.
alt aktivera hitta min iphone så kan du via icloud stalka om du har dennes apple id och login.

En sån här hitta vänner app syns inte den för den som äger telefonen?
Citera
2012-06-25, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fra22
En sån här hitta vänner app syns inte den för den som äger telefonen?

Bara om man går in i inställningar och ser vad som är installerat i telefonen. Du måste clicka dig in på iCloud för att se att "Hitta min iPhone" är installerad. Har hon iCloud sedan innan så blir det leklätt, för där lär hon inte gå in och kika allt för ofta
Citera
2012-06-25, 23:00
Medlem
Det var just en sån app som jag inte ville ha. Då hade jag lika gärna kunnat lagt in en mängd andra program som hade varit av värde.

Nu når jag inte den här personen eller dennes mobil och därför behöver jag den här tjänsten.
Senast redigerad av Rimo 2012-06-25 kl. 23:09.
Citera
2012-07-11, 00:09
Medlem
Ingen som känner till något alternativ till spårning av GPS?
Citera
2012-07-11, 00:13
Medlem
jag tror sidan du menar är lociloci.se
Citera
2012-07-11, 14:08
Medlem
Rätta mig om jag har fel, men var det inte tal om åtal för de personer som via den tillfälliga buggen hade ordnat spårning på folk de kände?

Pinsamt värre eftersom exakt vilka som råkat ut för det fanns loggat och vederbörande personer säkerligen blev underrättade. Så akta dig om det är någon som absolut inte får veta att du är kär i denne. Gå fram och prata med personen istället, bjud honom/henne på fika?
Citera
2012-07-11, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sdfdd
jag tror sidan du menar är lociloci.se

Det kan det mycket väl vara!

Tyvärr är det tydligen ett krav på sms-godkännande först. Men det ska nog gå om man är hennes kompis.
Citera
2012-07-11, 18:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av diskhanduk
Rätta mig om jag har fel, men var det inte tal om åtal för de personer som via den tillfälliga buggen hade ordnat spårning på folk de kände?

Pinsamt värre eftersom exakt vilka som råkat ut för det fanns loggat och vederbörande personer säkerligen blev underrättade. Så akta dig om det är någon som absolut inte får veta att du är kär i denne. Gå fram och prata med personen istället, bjud honom/henne på fika?

Det handlar snarare om det motsatta!
Citera
2012-07-12, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Det handlar snarare om det motsatta!
Jo skämt åsido så vore det ju roligt med lite bakgrund - låt höra
Citera
2013-10-20, 07:53
Medlem
lemys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rimo
Jag vill minnas att det fanns en sida där man kunde spåra mobiltelefoner utan att den andra kände till de, eller hade program installerat som gjorde det möjligt av den anledningen. Via en bugg var det tillfälligt också "gratis".

Finns det någon sådan tjänst över huvud taget? Betal eller gratis spelar ingen roll...

Du vill ha säkert det här:
http://petewarden.github.io/iPhoneTracker/
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här