Nu är ju Aftonbladet en riktigt dålig tidning, och som jag av någon anledning ändå kollar dagligen. Och de är ju socialdemokratiska, vilket jag verkligen inte är. Samtidigt kan jag tycka emellanåt att de har poänger på ledarsidorna. Lena Mellin till och med.
Men Daniel Swedin är banne mig för mycket. Och då menar jag inte hans utseende eller sexuella preferenser. De skiter jag i. Jag menar vad han står för. Vad han skriver. Det är hans yrkesmässiga
raison d'être som stör. Han måste väl egentligen vara rå-kommunist, men kallar sig sosse för att få skriva ledaren i en stor tidning. Några stora kommunist-tidningar finns ju inte i Sverige.
Ta t.ex. den här senaste texten:
http://www.aftonbladet.se/ledare/led...cle17396615.ab
Är det en sosse-text, eller en V-text? Vad vill han? Någon som vet mer om honom och som har en förklaring till varför han skriver med såna avundsjuke-missunsamma budskap. Varför måste det vara så rättvist jämt för?
Om Anders i Danderyd betalar in fem miljoner i skatt, och jobbar en del övertid. Ska han då inte kunna dra av några tusenlappar på att få läxhjälp till sina barn, jämfört med Ali i Botkyrka som inte har jobb, går på bidrag och inte betalar skatt. Men som är hemma och har tid att hjälpa sina barn. Är det orättvist mot Ali att Anders får tillbaka lite av sina skattepengar?