2012-07-03, 18:45
Medlem
Sverige översvämmas nu av de reklamcyklar som Postkodlotteriet delat ut som vinster runt om i Sverige. Det är en damcykelmodell som de kallar unisex (passar båda könen) som de troligen beställt från Kina. De är lackerade i en beige kulör med Postkodlotteriet-logotyper på flertalet ställen på cykelramen.
Det rör sig alltså om en reklamcykel som skall bättra på marknadsföringen av lotteriet då dessa cyklar börjar synas ute i landet. Dessa hävdar Postkodlotteriet är värderade till 5000 kr i vinstvärde. Det finns tydligen en del treväxlade, men även sjuväxlade.

Folk brukar i allmänhet värdera cyklar efter märke, och märkeslösa reklamcyklar står nog lägre i kurs. Kanske de är värda 2000 kr eller ev 1500.

En bisarr story kommer från en ort i Ångermanland där hela orten har gemensamt postnummer.
De har nu vunnit cyklar på postnumret, totalt 300 cyklar har delats ut i samhället. Och flera lottköpare hade flera lotter. Jag hörde en person med 5 lotter har vunnit fem cyklar. Så nu börjar den stora försäljningsvågen när folk skall försöka bli av med cyklarna på Blocket. Uppmuntrade av lotteriets 5000-kronors-värdering förekommer ganska modiga priser men de lägsta är nere kring 2000 kr.

Men man kan säga att Postkodlotteriet gör vinnarna en otjänst att ha beställt cyklarna som reklamcyklar eftersom det halverar marknadsvärdet jämfört med om de hade haft ett vanligt märke.

Men man vet ju att företag som beställer reklammaterial kan göra bra avdrag för det i sin bokföring så troligen har Postkodlotteriet inte så mkt kostnad för att ha införskaffat cyklarna eftersom de kan bokföras som reklamkostnad.
Citera
2012-07-03, 22:24
Medlem
Necrobutchers avatar
http://mobil.blocket.se/goteborg/Ret....htm?ca=11&w=3
Citera
2012-07-03, 22:38
Medlem
ganglere2s avatar
Håller helt med ts. Postkodlotteriet är skräp. Sedan kan man också titta på var deras pengar tar vägen. Till ickesvenskar.
Citera
2012-08-11, 13:17
Medlem
Jag jobbar på ett transport företag, och vissa kvällar får jag köra ut dem där jävla cyklarna! Jag hade en leverans till en kund som hade vunnit 7 cyklar! Han bodde i en liten 2a i Stockholm utan källare så han blev tvungen att ha dem i sitt vardags rum. Och de sjukaste var att han satt i rullstol!!!?

Postkodlotteriet borde sluta med att dela ut cyklarna, För dem som har vunnit mer än 3 vill inte ens ha cyklarna och frågar hela tiden mig om jag vill köpa en. Då de flesta som spelar postkodlotteriet är äldre personer som inte längre cyklar eller kan cykla..
Citera
2012-08-11, 22:08
Medlem
Vinnarna litar blint på lotteriets påstående "värde 5000 kr" så det tar ett bra tag av annonsering innan vinnarna tvingas inse att det är svårt att få dem sålda för typ 3500kr. Men det är rätt bra finish på utförandet och verkar vara kvalitet, mest att värdet dras ner av Lotteri-lackeringen.
Citera
2013-07-25, 11:02
Medlem
Poyrojts avatar
Postkodcykeln, vinst som kanske kommer, eller inte.

I början av juni kom ett brev som glatt gratulerade till vinsten av denna cykel som inom kort skulle levereras.
Nu,snart två månader senare har den fortfarande inte anlänt och efter kontakter med Postkodlotteriet och Posten så skyller man på varandra.

Lotteriet påstår att man levererat cyklarna till Posten och där slutar deras ansvar. Jag har fått kollinummer som säger att Posten fått förhandsinfo.
Posten säger att det dom har förhandsbokningar men det är lögn att dom fått några cyklar för leverans på senare tid.

Seriöst företag...
Citera
2013-07-25, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Poyrojt
Postkodcykeln, vinst som kanske kommer, eller inte.

I början av juni kom ett brev som glatt gratulerade till vinsten av denna cykel som inom kort skulle levereras.
Nu,snart två månader senare har den fortfarande inte anlänt och efter kontakter med Postkodlotteriet och Posten så skyller man på varandra.

Lotteriet påstår att man levererat cyklarna till Posten och där slutar deras ansvar. Jag har fått kollinummer som säger att Posten fått förhandsinfo.
Posten säger att det dom har förhandsbokningar men det är lögn att dom fått några cyklar för leverans på senare tid.

Seriöst företag...

Det kryllar av dessa cyklar runt om postens terminaler där cyklarna står utsatta för både väder och vind. Inte en jävel bryr sig om detta. Dessa cyklar körs endast ut när någon känner för det.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in