Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-03, 18:58
Medlem
Arkiaters avatar
I dagens Upsala Nya Tidning står följande att läsa:

Citat:
Tappade 45 års kötid på en miss
Efter 45 år som bostadssökande glömde Eyvind Löfblad att uppdatera sin kötid på webben. Nu får han ställa sig längst bak i ledet, meddelar Uppsalahem.

Helt orimligt! Utomordentligt stelbent och fyrkantigt agerande från ansvariga vid Uppsala Hem.
Allmännyttan som bostadsidé är helt död. Obegripligt att Sverige fortsätter med denna boendeform, vars ursprung torde stå att finna i forna sovjet och DDR.
Senast redigerad av Arkiater 2012-07-03 kl. 19:00.
Citera
2012-07-03, 19:00
Medlem
xposures avatar
Fy fan vad illa!
Citera
2012-07-03, 19:01
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Helt orimligt! Utomordentligt stelbent och fyrkantigt agerande från ansvariga vid Uppsala Hem.
Allmännyttan som bostadsidé är helt död. Obegripligt att Sverige fortsätter med denna boendeform, som har forna sovjet och DDR som förebilder.

Jepp den niten har jag också gått på fast det rörde sig bara om 5 år typ men likväl riktigt irriterande
Citera
2012-07-03, 19:05
Medlem
Stackars kille... En hård läxa lärd.
Citera
2012-07-03, 19:06
Bannlyst
gjorde samma sak 2001 men det var då bara 15års tid, illa. Sthlm dådå.
Citera
2012-07-03, 19:11
Medlem
Helt sjukt dåligt, vet att ekonomin och egentligen systemet ser annorlunda ut i Sverige från hur det gör i T.ex. Norge, men fan att det ska vara en sån enorm skillnad. När jag flyttade till Oslo, så gick jag in på ett mäklarkontor på en fredag, på måndagen höll jag på att flytta in mina grejer i en lägenhet i centrala Olso.

Hur i helvete kommer det sig att det är en sån stor skillnad ?
Citera
2012-07-03, 19:29
Moderator
v50s avatar
Något som irriterar mig är skillnaden i hur ofta man måste uppdatera sin profil / logga in på de olika bostadsbolagens hemsidor för att behålla köplatsen hos vissa bolag är det var fjärde månad, andra har var sjätte och en del har en gång per år, det gör att man lätt kan missa att logga in speciellt om de inte skickar iväg ett varningsmejl om att man måste logga in för att behålla köplatsen.

Dock ska man inte skälla på alla, åkte ur kön på ett annat ställe just pga detta att man ej fick varningsmejl om att man måste uppdatera profilen och när jag ringde så återförde de mig i kön igen med bibehållen köplats.
Citera
2012-07-03, 19:36
Moderator
v50s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scubasteven
Helt sjukt dåligt, vet att ekonomin och egentligen systemet ser annorlunda ut i Sverige från hur det gör i T.ex. Norge, men fan att det ska vara en sån enorm skillnad. När jag flyttade till Oslo, så gick jag in på ett mäklarkontor på en fredag, på måndagen höll jag på att flytta in mina grejer i en lägenhet i centrala Olso.

Hur i helvete kommer det sig att det är en sån stor skillnad ?

Nu vet jag inte hur det ser ut i norge och oslo men kan det vara så att de har ett bostadsöverskott till skillnad mot här i landet där det råder bostadsbrist i väldigt många städer och i synnerhet i storstäderna vilket gör att kötiderna blir långa även för bostäder som ligger i mindre attraktiva områden.
Citera
2012-07-03, 19:38
Medlem
Lexzers avatar
Vad skall diskuteras? Är reglerna sådana att man måste uppdatera förstår jag inte varför Eyvind skulle få särbehandling.
Citera
2012-07-03, 20:02
Medlem
HalvardHalvHuves avatar
http://www.unt.se/uppsala/tappade-45...s-1785623.aspx
Citera
2012-07-03, 20:10
Medlem
Finns det något liknande som man måste tänka på att göra i Stockholms Bostadskö?

Eller är det bara att betala räkningen och vänta på bättre läge.
Citera
2012-07-03, 20:20
Medlem
drunknars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkiater

Allmännyttan som bostadsidé är helt död. Obegripligt att Sverige fortsätter med denna boendeform, vars ursprung torde stå att finna i forna sovjet och DDR.

Välkommen till Uppsalahems flexibla kundservice! Är du släkt med handläggare/chefer kan du gå före i kön och få topplägenhet direkt, är du det inte så pissar vi på dig så fort du gör en liten miss. Blir så jävla äcklad när jag läser om dessa avskum i tidningen, det handlar alltid något som får de att se ut som hjärtlösa svin.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in