• 1
  • 2
2012-07-15, 12:54
Medlem
sm0s avatar
Från Borås Tidnings pappersupplaga,

Citat:
3 frågor till Michaela Åberg och Carolina Bruseman från Ungdom Mot Rasism Borås, som besvarade och motargumenterade rasistiska inlägg på Flashback i går kväll.
....
Vad tycker ni om Flashback?
- Det är viktigt att det finns, annars skulle vi inte veta om många åsikter, säger Carolina Bruseman.
- När man nämner Flashback är det många som reagerar och säger "Usch" och det kan jag visserligen förstå, säger Michaela Åberg
....

http://i50.tinypic.com/1rxkd1.jpg
Citera
2012-07-15, 12:58
Medlem
Sockermissbrukares avatar
HAHAHAHAHA... har de alltså varit i tråden " Fråga Rasisterna" Månntro
Citera
2012-07-15, 13:01
Medlem
knullklassons avatar
Vilka hjältar som visar de invandringskritiska medlemmarna på Flashback vart skåpet ska stå
Tänk att jag tidigare kunde vara så dum. Jag känner att jag levt i en bubbla av okunskap och hat, tills dessa hjältar kom och visade mig den rätta vägen
Kudos också till BT som lyfter fram dessa hjältar. Hoppas de tilldelas något pris för sina hjälteinsatser
Citera
2012-07-15, 13:20
Medlem
drlinkps avatar
Hahaha Är ingen rasist utan tvärt om, men det känns som att det vore mer rättvist att låta någon bemöta ungdomarna i tidningen än att fritt låta dem hata på och dumförklara flashbackare utan att någon kan försvara sig... Det finns ju trots allt en hel del vassa pennor här på båda sidor om rasismen som säkert hade uppskattat lite plats i tidningen.

Ungdomarna i tidningen fick det ju att låta som om alla på Flashback är på lunarstorm-stadiet intellektuellt. Det vore intressant att se dem själva "in action" på forumet.
Citera
2012-07-15, 13:43
Medlem
Ondves avatar
Vad skrev dem då på flashback? Jag vill gärna se vilka av rasisternas argument de fick att falla ihop, som de beskriver det.
Citera
2012-07-15, 13:43
Medlem
supraas avatar
Michaela påstår att rasister bygger sina argument på känslor. Enligt mina erfarenheter är det tvärt om dvs mest anti-rasister som mer eller mindre uteslutande använder känsloargument.

Är det jag som har fel eller håller ni med mig?
Citera
2012-07-15, 14:25
Medlem
Carelesss avatar
Gäller 1.06 fortfarande mot dessa individer som påstår sig ha skrivit antirasistiska inlägg här? Vill inte sitta här och spekulera vilka inlägg de har skrivit direkt...
Citera
2012-07-15, 15:19
Moderator
skunkensunes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Careless
Gäller 1.06 fortfarande mot dessa individer som påstår sig ha skrivit antirasistiska inlägg här? Vill inte sitta här och spekulera vilka inlägg de har skrivit direkt...

Så länge de två ungdomarna inte outar sig själva gäller rimligtvis 1.06. Det är åtminstone min tolkning.
Citera
2012-07-15, 15:41
Medlem
Kaiser Chiefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Så länge de två ungdomarna inte outar sig själva gäller rimligtvis 1.06. Det är åtminstone min tolkning.
Det är nästan värt att ta en principdiskussion om.
Citera
2012-07-15, 16:16
Moderator
Pentyls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skunkensune
Naturligtvis är det så, tills något annat är sagt, om nu något annat skulle bli sagt.
Citera
2012-07-15, 19:12
Medlem
Vilka tragiska "anti-rasister" eller ja anti-vita som dom egentligen är.
Får väl hoppas dom själva upplever lite mångkultur då.
Dock kan man ju vara glad att man ALDRIG kommer tycka som dom gör.
Citera
2012-07-15, 19:17
Medlem
Vart kan jag läsa deras argument? Har svårt att tro deras argument hade någon bärkraft. De gamla vanliga floskorna säkert.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in