Japp, håller med.
Ställ ultimatum. För helvete, ni bor hemma hos hans päron?
"Duktig" på wow som tidigare skrevs,
man ska fan va ett rövhål för att inte kunna bli duktig på ett sådant spel, allt handlar om hur mycket tid man lägger ner, hur mycket tid (läs liv) man är beredd att offra.
För offra är precis vad man gör.
Jo, jag spelade wow en längre tid på diverse nivåer. Jag vet vad jag talar om.
- Tänk på detta: det finns ingen framtid i wowspelade.
- Tiden går inte att ta igen, man får inte ut något ekonomiskt på att spela wow.
- Du kan till 99% inte skriva i ditt CV att du har spelat mycket wow (Säger 99% då jag hörde någonstans att någon guildmaster i någon ytterstframgångsrik guild skrev det i sitt CV och chefen som anställde var av en slump, insatt i wow.
Hur gamla är ni?
Jobbar du?
Betalar ni hemma hos hans föräldrar?
Går ju att ta reda på hur beroende han är.
Föreslå att ni ska åka iväg en vecka eller en helg eller liknande. Hur ställer han sig till det?
--
--
När jag spelade som mest, kanske jag körde en 6-7-8-9 timmar per dag.
Var uppe sent på nätterna var dödstrött på jobbet dagen efter såklart.
Om han spelar "enbart för att det är roligt" så spelar han väl vad man i spelvärlden kallar för "casual". Då tror jag han kan reducera sitt spelande till tja...max...2-3-4 timmar per dag? En casualspelare behöver inte vara med på alla "raids" som wow-guilder sysslar med etc etc etc.
Edit igen: Ursäktar min något aggressiva approach, blir bara upprörd när ett förhållande ska gå så långt att ena parten måste fråga flashback vad hon/han ska göra åt sin partners wow-spelande. WOW av alla jävla spel också.