Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2002-11-16, 18:38
Medlem
Jag har just fixat en helt ny dator. Hade en duron 750 förut o köpte nytt, en AMD Athlon Xp 1900+ och Windows Xp. Jag fick ett jävligt irriterande problem direkt!. När jag ska spela spel, spela upp en film eller lyssna på musik så ballar min dator ur med 1 minuts intervall. Den låser sig totalt i typ en sekund för att sedan starta igen. Detta är så irriterande att jag snart dör. VARENDA gång jag ska göra nåt så händer detta!. Och nästan precis med 1 min intervall...... I Colin McRae, i 3d Marks, i Winamp, I Win Dvd.... osv osv... Tänk att lyssna på tex en låt och höra att den stannar en sekund fyra gånger per låt. Har som sagt ett helt nytt system enligt specningen nedan. Har den senaste bios-versionen. Kör XP och använder nvidias näst senaste drivers till grafiken.

När jag hade en duron 750 med xp (iofs helt annan burk) hände detta aldrig. Vad fan ska jag ta mig till, kan ju inte göra nåt kul med burken när den är så här... Förslag mottages tacksamt.

Jag har amd´s vanliga processorfläkt, problemet kvarstår när jag har bytt till senaste moderkortets drivers, disablat usb-portarna och sänkt agp till 2x speed. börjar lacka ur snart... ska det inte gå att få ordning på eländet? Enligt bios ligger min cpu temp på 54 grader... vad tror ni? ska inte en AMD Atholn Xp klara den tempen?

1900+, GeForce 4 4200Ti 3.3ns, Kingston 512mb Ram, 2 st Maxtor 80gb HD, Quantum Fireball HD, Lite On Dvd, Lite On Brännare... 8700p i 3dmarks

:evil:
Citera
2002-11-16, 19:37
Medlem
DeGes avatar
Hur stort nätagg har du?
Citera
2002-11-16, 21:02
Medlem
om du vill göra dig säker på om eller inte det är prossesor tempen så ta av locket på datorn.... har själv xp2000 och måste köra med öppen låda för annars knullar den upp sig med jämna mellanrum för den blir för varm
Citera
2002-11-16, 21:38
Medlem
xatrixs avatar
Temperaturkänsligheten går att ställa in i bios...
Citera
2002-11-16, 21:51
Medlem
Nidstangs avatar
Jag är inne på samma idé som DeGe här. Förmodligen är det nätagget som är för litet. Pröva ett större, gärna 400W
Citera
2002-11-17, 16:49
Medlem
mitt nätaggregat är på 300 watt och ksn vara boven i dramat., annars misstänker jag att moderkortet inte gillar processorn eller att systembussen fuckar upp alltihop...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in