2012-07-17, 23:19
Medlem
Jag ska köpa säng för första gången. Jag har tänkt att köpa en sängstomme (blir förhoppningsvis IKEA Brimnes sängstomme med förvaring, 160x200) men jag vet inte vad för madrasser jag behöver. En ribbotten ingår och som jag förstått det ska jag skaffa mig en bäddmadrass. Men vad bör jag ha för madrass under den? Någon som har något tips? Och har jag förstått rätt när jag tror att det räcker med bara bäddmadrass + en tjockare madrass under?

Tack!

(Hittade inte vad för "forum" jag skulle ha så jag tog detta så länge men är det fel så flytta mig gärna rätt)
Citera
2012-07-17, 23:25
Medlem
asdf.s avatar
Prova Ikeas "Madrassguide" - LÄNK.

Gick själv efter guidens anvisningar och är fortfarande nöjd. Ikea har ju även 90 dagars "prova hemma". Vilket låter dig att lämna tillbaka madrassen om du tröttnat på den inom 90 dagar.

Lycka till.
Citera
2012-07-23, 00:04
Medlem
Det finns ju hur stort urval som helst så jag förstår om du blir förvirrad.. Jag var själv på IKEA idag för att leta efter en säng jag med.
Hur som helst så skulle jag rekommendera att du går till IKEA och provar de olika sängarna, det finns information där (en enklare variant än den som postades här där du går efter din längd och vikt för att veta vad för sorts bäddmadrass du behöver) plus givetvis personal som kan hjälpa dig.

Viktigt (för mig i alla fall) är att sängen är skonsam mot ryggen, du spenderar ju faktiskt mycket tid i en säng och det är viktigt att välja rätt för att slippa problem med ryggen. För mig får det kosta, det är ju värt pengarna med en riktigt bra säng.

Lycka till!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in