Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-07-18, 16:36
Medlem
Tjena har en frga angende fotbollsagenter. r det s att de fr % p frsljningssumman nr en spelare sljs? Tex om en spelare sljs fr 100 miljoner fr de 10% dvs 10 miljoner. Om det r s vet ni vad procenten ligger p?
Citera
2012-07-18, 16:36
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VirreRotkiv
Tjena har en frga angende fotbollsagenter. r det s att de fr % p frsljningssumman nr en spelare sljs? Tex om en spelare sljs fr 100 miljoner fr de 10% dvs 10 miljoner. Om det r s vet ni vad procenten ligger p?

Finns ingen schablon, allt regleras efter affr och affr.
Citera
2012-07-18, 16:43
Medlem
Ok, snabbt svarat!
Citera
2012-07-18, 21:24
Medlem
Fjodorovs avatar
Kan vi diskutera lite mer ingende angende agenter?

Vilken agent rknas som det strsta rvhlet utav de alla fr man fr verkligen fr sig att var och en utav dem r svin som hela tiden ska slja lagets spelare till andra lag samt trissa upp lner och liknande.

Sjlva ser jag han dr Oliver Cabrera som en jdrans odga.
Citera
2012-07-18, 22:16
Medlem
4522s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Vilken agent rknas som det strsta rvhlet utav de alla fr man fr verkligen fr sig att var och en utav dem r svin som hela tiden ska slja lagets spelare till andra lag samt trissa upp lner och liknande.

Haha, det r precis som ett vanligt jobb. Hade knslor blandats in vore det desdigert fr kontot och frugan skulle snart sparkat ut dig. Finns anstllda som beter sig som svin p Nisses Snickeri ocks.
Citera
2012-07-18, 22:39
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 4522
Haha, det r precis som ett vanligt jobb. Hade knslor blandats in vore det desdigert fr kontot och frugan skulle snart sparkat ut dig. Finns anstllda som beter sig som svin p Nisses Snickeri ocks.

Ja men jag har dock svrt fr att dessa agenter sljer mitt lags spelare till andra klubbar, hller p och stter press p en redan anstrngs lnebudget och liknande.

Men som du sger s r det ocks ett jobb men ett vldigt irriterande yrke, ungefr som parkeringsvakter
Citera
2012-07-18, 22:51
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjodorov

Jag funderar ver Hasan Cetinkaya. Har ngon av hans spelare ngonsin haft en lyckad utlandskarrir? Det knns inte som han r den bsta p hjlpa spelare till bra karrirer.

Patrik Mrk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de fr rtt okej karrirer. Vad jag dock ogillar r att han lcker som ett sll till medierna och det r sllan till klubbarnas frdel utan fr att stta spelaren i en god frhandlingssits.
Citera
2012-07-18, 23:05
Medlem
Fjodorovs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag funderar ver Hasan Cetinkaya. Har ngon av hans spelare ngonsin haft en lyckad utlandskarrir? Det knns inte som han r den bsta p hjlpa spelare till bra karrirer.

Patrik Mrk lyckas ofta bra med sina spelare. Han placerar dem i bra klubbar och de fr rtt okej karrirer. Vad jag dock ogillar r att han lcker som ett sll till medierna och det r sllan till klubbarnas frdel utan fr att stta spelaren i en god frhandlingssits.

Jag funderar kring Stefan Schwartz karrir som agent, har han ngonsin slt en spelare?

Roger Ljung r vl rtt duktig har jag hrt, kan ha fel fr mig men det tror jag inte.
Citera
2012-07-18, 23:12
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Citat:

Jag har tnkt detsamma. S fort han r inblandad verkar det antingen vara ngon liten utblottad turkisk klubb som det sljs till eller s gr det pengar kors och tvrs till diverse mellanhnder.. Kan inte frst varfr nn skulle vilja anlita honom.

Patrik Mrk gr ju helt enkelt sitt jobb bra. Han r ju dr fr att trissa upp intresset fr spelare och det verkar han lyckas med. Sen att han r obekvm r ju en annan sak..
Senast redigerad av Kung_Ingenting 2012-07-18 kl. 23:15.
Citera
2012-07-18, 23:31
Medlem
FabioAugustos avatar
Citat:

Cetinkaya har gjort ngra riktiga klassiker. Celik i Rangers, Hallenius nuvarande sits, var med (tminstone p ett hrn, kanske helt?) nr Rasmus Bengtsson drog sig ur Lazioaffren, Atta i Kroatien. andra sidan drog han Kujovic till ett schysst liv i Turkiet, Eddie Gustafsson sitter p en fin ln i sterrike och Marcus Olsson till Blackburn (fast det kanske inte var hans frtjnst riktigt). Verkar vara ett riksmongo och ha lgt IQ, men "hans" ngot udda klubbval funkar ibland. Samarbetar med Cabrera s det r svrt att veta nr det r Cetinkaya som gr affrer, och nr Cabrera gr dem.

Mrk har en cklig personlighet som str mig.
Citera
2012-07-19, 01:19
Medlem
Rubarth23s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FabioAugusto
Mrk har en cklig personlighet som str mig.
Varfr? Sg 08 fotboll med honom och det jag strde mig mest p var hans dialekt i vrigt tyckte jag han verkade rtt okej fr att vara agent.
Citera
2012-07-19, 17:54
Medlem
Jorge Mendes r den strste av dom alla. Han har spelare vrda ver 4 miljarder i sitt stall. Det r inte ofta man ser ngot sdant. Nattklubbsgare och vrldens bsta agent. Har ett stort inflytande i Real Madrid och det r verkligen inte fel att sga att han r en av de som styr Real Madrid. Han har ocks stort inflytande i besiktas, topp klubbarna i portugal och Manchester united.

Mino Raiola r som sagt en mediatorsk men r vldigt bra p att frhandla och verkar ha en skn karaktr. Fr honom r inte pengar ett problem och jag antar att s inte r fallet heller. Snubben har gjort s mnga affrer att han inte verkar har ngot bekymmer med pengar. Har stort inflytande i Milan, Juventus och Inter. Han r bra p att ta in problembarn till sitt stall och gra dom till guldklimpar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in