Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-11, 12:56
Medlem
så de finns viss koppling till p*eter B*erg å r*enhult å grabbarna då? score/värmlandsfinans/tempel/v-finans?
Citera
2012-08-11, 17:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurthwating4
så de finns viss koppling till p*eter B*erg å r*enhult å grabbarna då? score/värmlandsfinans/tempel/v-finans?

Ja, det finns en koppling mellan:
P*eter B*erg, R*enhult, Neonberger, Score, 100% Party, Hell Angels, Tempel, Värmlands Finnans.
Citera
2012-08-12, 04:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleiv
Ja, det finns en koppling mellan:
P*eter B*erg, R*enhult, Neonberger, Score, 100% Party, Hell Angels, Tempel, Värmlands Finnans.

PB och GR har Finansen. Båda ligger lågt nu som jag fattar det. GR har vad jag hört många som är suris på honom. PB lever väll lugnt.
Citera
2012-08-12, 10:18
Medlem
KaninenSnuffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wee-Pey
PB och GR har Finansen. Båda ligger lågt nu som jag fattar det. GR har vad jag hört många som är suris på honom. PB lever väll lugnt.

Ja, det är väl troligt att de ligger lågt. PB var ju häktat nåt dygn i maj o GR sitter ju fortfarande häktad...
Citera
2012-09-05, 09:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KaninenSnuffe
Ja, det är väl troligt att de ligger lågt. PB var ju häktat nåt dygn i maj o GR sitter ju fortfarande häktad...

På fredag skall vad jag förstår Rättegången dra igång.
Citera
2012-09-06, 23:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolapan
EDIT. Hittade klippet!

Klippet - Förfest hos Neonberger, eller Redefalk?
http://www.youtube.com/watch?v=j1qLT588cCM

Marcus Neonberger: (0:02 sek) Personen tråden handlar om tillsammans med ett riktigt pack av kriminella småungar i Karlstad.

Robin Thomsen: (0:11 sek) Hörde i helgen att han sitter häktad för att ha huggit ner en på stan för några helger sedan.

Hörde idag att Robin Thomsen är tydligen är Neonbergers lillebror och bråket som slutade i två knivhugg, slag och sparkar från fyra HA-medlemmar startade tydligen i 100%-party lägenheten.
MEN man vet ju inte om det var han som högg eller inte, men väldigt inblandad och drivande var han tydligen. Säkert är han ganska rädd nu när han satt sina HA-bröder i klistret för ett fyllebråk.
Senast redigerad av Torleiv 2012-09-06 kl. 23:46.
Citera
2012-09-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Torleiv
Hörde idag att Robin Thomsen är tydligen är Neonbergers lillebror och bråket som slutade i två knivhugg, slag och sparkar från fyra HA-medlemmar startade tydligen i 100%-party lägenheten.
MEN man vet ju inte om det var han som högg eller inte, men väldigt inblandad och drivande var han tydligen. Säkert är han ganska rädd nu när han satt sina HA-bröder i klistret för ett fyllebråk.
Det blev inget av det eftersom ingen mindes vad som hade hänt...

Citat ur NWT:s artikel:

"Vittnen fegade – åtalade släpptes
GÄNGKRIMINALITET: Polisens arbete var förgäves

Det går inte att döma någon när inte målsägare och vittnen ställer upp utan glider undan. I går släpptes de tre som är åtalade för att ha stuckit kniven i ryggen på en 19-åring som talat illa om Hells Angels."

http://www.nwt.se/varmland/article1165551.ece
Citera
2012-09-08, 14:58
Medlem
miszks avatar
Vad jag har hört så kom 100% och Score-samarbetet igång i vintras då när PB köpte Score från de gamla ägarna, snubbarna som hade hand om nöjesdelen på Score innan ville väl inte ha något alls med 100% att göra, om jag inte är helt ute och cyklar.
Citera
2012-11-26, 14:21
Medlem
De är då inte att lita på verkar det som. Ett par tjejkompisar till mig skulle boka en kryssning, den blev inställd. De blev lovade pengarna tillbaka vid 2 tillfällen, c:a 3000kr. Blev en polisanmälan istället för bedrägeri.
Citera
2012-12-02, 20:54
Medlem
Var det på den senaste av hans partykryssningar som nån försökte och tända eld på båten?.. Hörde en lite källa säga att detta hade hänt..
Citera
2013-02-01, 14:43
Medlem
http://www.aftonbladet.se/kampanj/ta...cle16156556.ab
köpt plats i aftonhoran
Citera
2013-02-04, 17:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tokern
De är då inte att lita på verkar det som. Ett par tjejkompisar till mig skulle boka en kryssning, den blev inställd. De blev lovade pengarna tillbaka vid 2 tillfällen, c:a 3000kr. Blev en polisanmälan istället för bedrägeri.
Jag har hört att det ska ha varit hans tidigare kompanjon/"bästa vän" som sett till att det blivit problem med återbetalningarna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in