Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-19, 13:51
Medlem
Jag undrar varför det inte finns någon tråd om dessa gossar tidigare?

100% Party från Karlstad må verka seriösa på utsidan. De har gjort det bra och har lyckats att sprida sitt budskap som fjortisunderhållare. Men vad döljer sig under ytan?

För några år sedan slog tjejduon KICK igenom med en "sommarplåga" signerad 100% Party.
Tjejerna fick åka på "flashig" turné, uppträda i TV och fick konstant jobba med att marknadsföra - men nästan helt utan ersättning. Sedan dess har det rullat på med skräpmusik-projekt som marknadsföring för 100% Party.

Nuförtiden anordnar de partykryssningar där fjortisar får hänga med te.x Rodney får Big Brother och Jockeboy.

Ägarna Marcus Neonberger och Niklas Karlsson vill låtsas ha det flashigt med lägenheter, bilar, champange, fina restaurangbesök etc.
Marcus (35+år) bloggerskan Paow (18år) att bli drogberoende och bjöd henne bl.a på en "lyxresa" till London. (Bilder och texter finns på hennes blogg).

Under sommaren 2011 var Paow mycket i Karlstad och bodde bl.a i en hyresrätt på Kungsgatan i Karlstad som går under namnet "Neonbergs lägenhet" ovanför Score/Harrys, som ägs av NWT.
I den här lägenheten, som även beskrivs som en svartklubb, finns det på helgerna uniformerade vakter vissa helger i trappuppgången. Här har Marcus eller ibland hans "Party-CREW" efterfester med ofta minderåriga tjejer. Det finns mängder med filmer på te.x Youtube från lägenheten. Stackars grannar säger jag.

Det lustiga i sammanhanget är att fler och fler gängmedlemmar från Bandidos/X-team i Karlstad har börjat setts med Marcus och ska vara lite av ansiktena utåt för 100% Party. Finns i flera filmklipp också.

Hur kan seriösa företag som operatören 3, TV4, nattklubbar runt om i Sverige vilja beblanda sitt varumärke med detta lågvattenmärke?

Det är inte några bra vittsord att vara 35+ och supa ner minderåriga tjejer för att lura dem att de kan bli stjärnor - Billy Butt-style. Och sedan frontas av öppet av grovtkriminella. Jag mår dåligt när sådana ges mediautrymme i te.x. NWT, VF och Sveriges Radio.

Det finns mängder med historier, filmer, bilder, rykten där ute.

Någon som hört liknade och kanske mer?
Citera
2012-07-19, 14:47
Medlem
Herblaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torleiv
Det finns mängder med filmer på te.x Youtube från lägenheten. Stackars grannar säger jag.

Det lustiga i sammanhanget är att fler och fler gängmedlemmar från Bandidos/X-team i Karlstad har börjat setts med Marcus och ska vara lite av ansiktena utåt för 100% Party. Finns i flera filmklipp också.

Då får du gärna länka till "historier, filmer, bilder, rykten" också.
Citera
2012-07-19, 15:25
Medlem
FireWalkWithMes avatar
Det finns några trådar som delvis handlar om Neonberger och 100% Party. Följande inlägg säger en del om hur det brukar gå till när Neonberger är i farten:

Neonberger på Sunny Beach med Kick där de snikat till sig en semester i utbyte mot att Kick skulle göra några spelningar.

En användare på FB spyr galla över allt från Neonberger och länkar till Kicks första video samt Neonbergers Facebook konto.

Någon som verkar komma från Stockholm och hävdar att Neonberger super ner småtjejer och har en rad med anmälningar på sig om allt från msstänkta våldtäkter till olaga hot osv.

Ett inlägg som säger att 100% Party inte lär komma till Stockholm för att Neonberger är skyldig folk pengar där och diverse hot.

Här har du Neonberger som sommarpratare på P3 förra året.

Här i en intervju om en artistjakt från 2007.

Första "sommarplågan", "Emmy - Sommar varje da" från 2007.

Emmy live från Göteborgskalaset 2007.
Senast redigerad av FireWalkWithMe 2012-07-19 kl. 15:28.
Citera
2012-07-20, 15:33
Medlem
Där har vi en del av materialet, kul!

Han var sommarpratare i P4 Värmland. Verkar sympatiskt faktiskt i programmet. Dock ska han vara otroligt manipulativ.

Någon lämnar i länkarna ovan att Neonberger är ett taget namn. Jag tror det är det riktiga namnet fast han går inte att hitta i några register för han ska tydligen ha skyddad identitet. Varför det?
Citera
2012-07-22, 12:17
Medlem
den ena i gruppen kicks som verkar ha hoppat av verkar ve en renhult... nåt samband med glenn renhult och hans lurendrejerier?

länk
https://www.flashback.org/t1754748
Citera
2012-07-23, 00:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av wurthwating4
den ena i gruppen kicks som verkar ha hoppat av verkar ve en renhult... nåt samband med glenn renhult och hans lurendrejerier?

https://www.flashback.org/t1754748

Ja, de är släkt men bara kusiner. Kick har dock inte varit aktivt på några år och hon hoppade av för över 2 år sedan skulle jag gissa.

Marcus "Neonberger" Redefalk är hans egentliga namn. Kopplad till företaget "Hemsidefabriken Enköping".
Senast redigerad av Torleiv 2012-07-23 kl. 00:26.
Citera
2012-07-23, 10:39
Medlem
Citat:
Jag undrar varför det inte finns någon tråd om dessa gossar tidigare?

100% Party från Karlstad må verka seriösa på utsidan. De har gjort det bra och har lyckats att sprida sitt budskap som fjortisunderhållare. Men vad döljer sig under ytan?

För några år sedan slog tjejduon KICK igenom med en "sommarplåga" signerad 100% Party.
Tjejerna fick åka på "flashig" turné, uppträda i TV och fick konstant jobba med att marknadsföra - men nästan helt utan ersättning. Sedan dess har det rullat på med skräpmusik-projekt som marknadsföring för 100% Party.

Nuförtiden anordnar de partykryssningar där fjortisar får hänga med te.x Rodney får Big Brother och Jockeboy.

Ägarna Marcus Neonberger och Niklas Karlsson vill låtsas ha det flashigt med lägenheter, bilar, champange, fina restaurangbesök etc.
Marcus (35+år) bloggerskan Paow (18år) att bli drogberoende och bjöd henne bl.a på en "lyxresa" till London. (Bilder och texter finns på hennes blogg).

Under sommaren 2011 var Paow mycket i Karlstad och bodde bl.a i en hyresrätt på Kungsgatan i Karlstad som går under namnet "Neonbergs lägenhet" ovanför Score/Harrys, som ägs av NWT.
I den här lägenheten, som även beskrivs som en svartklubb, finns det på helgerna uniformerade vakter vissa helger i trappuppgången. Här har Marcus eller ibland hans "Party-CREW" efterfester med ofta minderåriga tjejer. Det finns mängder med filmer på te.x Youtube från lägenheten. Stackars grannar säger jag.

Hur kan seriösa företag som operatören 3, TV4, nattklubbar runt om i Sverige vilja beblanda sitt varumärke med detta lågvattenmärke?

Det är inte några bra vittsord att vara 35+ och supa ner minderåriga tjejer för att lura dem att de kan bli stjärnor - Billy Butt-style. Och sedan frontas av öppet av grovtkriminella. Jag mår dåligt när sådana ges mediautrymme i te.x. NWT, VF och Sveriges Radio.

Någon som hört liknade och kanske mer?

Kan bekräfta att jag hört och sett de saker du nämner om mopedgänget X-team/Bandidos.
Finns ett klipp när Neonberger förfestar med Bandidos medlemmar. Har hört i kriminella kretsar att alla killar i klippet sitter inne eller i häktet för tillfället. Ironiskt.

Vilken förlorare han är alltså snart 37 år gammal och hänger med småskitar till kriminella i 20-års åldern. Herregud va patetiskt.

EDIT. Hittade klippet!

Klippet - Förfest hos Neonberger, eller Redefalk?
http://www.youtube.com/watch?v=j1qLT588cCM

Marcus Neonberger: (0:02 sek) Personen tråden handlar om tillsammans med ett riktigt pack av kriminella småungar i Karlstad.

Robin Thomsen: (0:11 sek) Hörde i helgen att han sitter häktad för att ha huggit ner en på stan för några helger sedan.

Anton Larsson: (0:16 sek) Sitter inne för att ha stannat bilen för hans ex. flickväns nya kille och hotat honom med sina mopedkompisar och pressat honom på pengar. En riktigt tönt.

Glenn Einarsson: (0:41 sek) Vet inte exakt va han sitter inne för men är en super tönt. Han har även gjort mycket reklam för 100% Party och är med i måånga videos. Låter supersmart om man är "gangster"...

Kort och gott, sedan de tog bort MC-korts kravet så har det blivit ett pack med låtsas gangsters som en rejält taffliga och tjallar på varandra utan någon lojalitet.
Senast redigerad av lolapan 2012-07-23 kl. 10:53.
Citera
2012-07-30, 21:37
Medlem
ni mdärute måste veta mer om dessa personer? fyll på med vad som hänt runt dem
Citera
2012-08-09, 19:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lolapan
Kan bekräfta att jag hört och sett de saker du nämner om mopedgänget X-team/Bandidos.
Finns ett klipp när Neonberger förfestar med Bandidos medlemmar. Har hört i kriminella kretsar att alla killar i klippet sitter inne eller i häktet för tillfället. Ironiskt.

Vilken förlorare han är alltså snart 37 år gammal och hänger med småskitar till kriminella i 20-års åldern. Herregud va patetiskt.

EDIT. Hittade klippet!

Klippet - Förfest hos Neonberger, eller Redefalk?
http://www.youtube.com/watch?v=j1qLT588cCM

Marcus Neonberger: (0:02 sek) Personen tråden handlar om tillsammans med ett riktigt pack av kriminella småungar i Karlstad.

Robin Thomsen: (0:11 sek) Hörde i helgen att han sitter häktad för att ha huggit ner en på stan för några helger sedan.

Anton Larsson: (0:16 sek) Sitter inne för att ha stannat bilen för hans ex. flickväns nya kille och hotat honom med sina mopedkompisar och pressat honom på pengar. En riktigt tönt.

Glenn Einarsson: (0:41 sek) Vet inte exakt va han sitter inne för men är en super tönt. Han har även gjort mycket reklam för 100% Party och är med i måånga videos. Låter supersmart om man är "gangster"...

Kort och gott, sedan de tog bort MC-korts kravet så har det blivit ett pack med låtsas gangsters som en rejält taffliga och tjallar på varandra utan någon lojalitet.

Allt detta är bara skit.. Då jag själv varit med och hängt mycket just med dessa grabbar under min tid i 100%.. Visst att Anton suttit inne, men det andra är bara riktigt falsk fakta!!
Citera
2012-08-10, 10:21
Medlem
Kamelfotens avatar
Marcus Johansson (som han hette innan han gifte sig till Redefalk) är ett riktigt psykvrak. En manipulativ snubbe som tror han kan få vad han vill. Jag stod ut i 3 månader på det där dagiset, en vän till mig som tog över efter mig, stod ut max en vecka. Hon höll på att få psykbryt. Att allt inte står rätt till i huvudet på Markus är ganska självklart. Närmar man sig 40 år och umgås med fjortisar så är det ju illa. Men han mår helt enkelt inte bra, den saken är klar. En annan person som är inblandad i 100% är en av "ägarna" till Score. Denna person var häktat misstänkt för inblandning i pengatvätt osv gällande "Värmlands finans"-karusellen. Men det är väl en helt egen tråd

Den enda person som jag egentligen vet nåt om är Markus. Träffade honom första gången för över 15 år sen. Inte mycket har förändrats. Och inte är han intressant för fem öre enligt mig. Patetiskt pack
Citera
2012-08-10, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gymdeca
Allt detta är bara skit.. Då jag själv varit med och hängt mycket just med dessa grabbar under min tid i 100%.. Visst att Anton suttit inne, men det andra är bara riktigt falsk fakta!!

Du verkar ha riktigt dålig koll på dina vänner för dessa artiklar vet jag handlar om Anton.

Anton Larsson: "Bandidos Springpojke".
http://www.nwt.se/karlstad/article1092812.ece
http://www.nwt.se/karlstad/article1085697.ece

Sedan hade lolapan fel om Robin Thomsen för han är hangaround till HA. Dock väldigt konstigt att han ses på en filmsnutt med X-team folk såpass nyligen(!).

Han har dessutom suttit häktad i över 40 dagar för en knivhuggning i stan, så den punkten stämde i alla fall.
Citera
2012-08-10, 17:40
Medlem
Citat:
Du verkar ha riktigt dålig koll på dina vänner för dessa artiklar vet jag handlar om Anton.

Anton Larsson: "Bandidos Springpojke".
http://www.nwt.se/karlstad/article1092812.ece
http://www.nwt.se/karlstad/article1085697.ece

Sedan hade lolapan fel om Robin Thomsen för han är hangaround till HA. Dock väldigt konstigt att han ses på en filmsnutt med X-team folk såpass nyligen(!).

Han har dessutom suttit häktad i över 40 dagar för en knivhuggning i stan, så den punkten stämde i alla fall.

Videon är ändå från april 2011. Jag är osäker på om Anton eller någon annan i videon faktiskt hängde med X-team då. Sen vet jag iofs inte när Robin började hänga med HA heller.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in