2012-07-26, 00:11
Medlem
krautbrains avatar
Bilden
https://www.facebook.com/photo.php?f...type=3&theater

Diskussion gäller inte hennes kroppsform utan att en bild
på en journalist på norra skåne kan bli så spridd på bara några timmar.
35 319 likes på bra 3 timmar är en massiv siffra. Kan detta ha varit
något planerat? Kanske att flera människor samtidigt matar ut bilden
via olika sociala medier, eller är jag ute och cyklar?
Citera
2012-07-26, 00:17
Medlem
Stormtroopers avatar
Varning - kvinnan är journalist och ser ut därefter!

Förstår inte varför 30.000+ pers tittat på den bilden och än mindre varför så många "gillat" den
Citera
2012-07-26, 00:55
Medlem
karnstans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stormtrooper
Varning - kvinnan är journalist och ser ut därefter!

Förstår inte varför 30.000+ pers tittat på den bilden och än mindre varför så många "gillat" den

Det är inte så konstigt. Med den catchiga bildtexten visar hon alla tjejer där ute som är osäkra över sina kroppar att det minsann går bra att se ut hur som helst på stranden också. Alla människor är vackra! Tjockare damer kan sympatisera med kvinnan som är bekväm med sin övervikt, smalare flickor ser att det faktiskt finns folk som är tjockare än dem som går i bikini. Alla blir lyckliga och sharar, likar och instagrammar. Hurra.

Eller så är det ett jävligt ambitiöst prank nån drar på sin feta polare som inbegriper krossrisk (bilden skulle ju tas), potentiella ögonskador (hon var ju blek också) och skapandet av 30 000 fakeprofiler.
Citera
2012-07-26, 00:59
Medlem
Mordarostens avatar
I hit it. Dock är det larvigt med dessa hipsters som ska komma och "ohh jag är tjock och jag bryr mig inte, let's ladda upp 400 bilder på min fettma" Fan vad jag hatar facebook, men kan inte ta bort skiten för då tappar man kontakten med flera.
Citera
2012-07-26, 01:12
Medlem
Torpedjannes avatar
Tror inte det har varit "planerat" att få 35 tusen likes på några timmar.
Sånt som andra gillar sprider ju sig som löpeld över hela facebook. Flera tusen personer får bilden i sitt nyhetsflöde på bara några minuter.
Citera
2012-07-26, 01:18
Medlem
ChefRamsays avatar
"Jaja, kan alla med platta magar lägga upp sina jävla strandbilder, så kan jag också det!"
- Obvious reason is obvious.
Senast redigerad av ChefRamsay 2012-07-26 kl. 01:21.
Citera
2012-07-26, 01:23
Medlem
krautbrains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Torpedjanne
Tror inte det har varit "planerat" att få 35 tusen likes på några timmar.
Sånt som andra gillar sprider ju sig som löpeld över hela facebook. Flera tusen personer får bilden i sitt nyhetsflöde på bara några minuter.

Är säkert troligt. Kollar nästan aldrig nyhetsflödena så jag har aldrig stött på något liknande förut. Men det kanske händer ofta att bilder från en ensam användare sprider sig så här fort.
Citera
2012-07-26, 01:26
Medlem
Alltid så vidrigt svart-på-vitt när det kommer till denna jävla skit.

Fetton som motiverar sin ohälsa genom att jämföra sig med annan ohälsa. Dvs pinnsmala modeller. "Man måste inte ha en modell-kropp för att vara snygg" verkar vara ett gångbart argument.

Att dessutom intala sig att detta är en "mullig" kropp som bara har "lite kurvor". Fyfan vilken motbjudande lögn. Det där är ingenting annat än ett ohälsosamt fetto som kommer dö i förtid om det ohälsosamma levernet fortskrider. Det där en bild på en kropp som får i sig för mycket skit och/eller inte motionerar. Det är inte en naturlig kropp. En naturlig kropp underhålls med fysisk aktivitet. Och att dessa "bredstommade" kvinnor ven har mage att påstå att de trivs med en procenthalt av kroppsfett likt matlagningsgrädde är vidrigt. Finns ingen människa som inte skulle vilja byta till en hälsosammare kropp om de fick chansen. Inte en jävla chans i helvetet att de skulle tacka nej till det. Vidriga hycklarsvin.

Blir för övrigt otroligt less på mig själv som orkar bli upprörd. Min brist på karaktär är lika avskyvärd som lögnarfetton som påstår att de trivs med att vara ohälsosamma undermänniskor. Förlåt.

I övrigt stämmer jag in med denna Facebook-kommentar (en kommentar som för övrigt har flest "likes" av de jag skummat igenom. Skönt att detta nonsens inte hyllas kompromisslöst från alla håll och kanter):

Citat:
Ursprungligen postat av Nick Musisi
Förstår inte varför folk hyllar detta som om det vore något revolutionerande. Damen på bilden ser ut att vara kraftigt överviktig. Varför ska man hylla det? Hennes övervikt kommer bara att leda till massa problem i framtiden.

Kan dra massa exempel t.ex. från min skola där en överviktig person började gråta på idrotten bara för att hon inte orkade springa några varv. Varför ska man hylla sånt?

Sedan så var det någon som frågade om vi killar inte gillar kvinnor med former. Snälla människa. Det du ser på bilden är inte några fina former. Det är bara massa fett. Kim Kardashian t.ex. har fina former.

Nu lär ju alla ni moralpoliser bli fly förbannade, men detta är inget att vara stolt över. Sedan så undrar jag också vad som är så "modigt" med detta...
Senast redigerad av Ompaoor 2012-07-26 kl. 01:31.
Citera
2012-07-26, 01:31
Medlem
Kul att han använde Kim Kardashian som exempel på en kvinna med kurvor. En kvinna med inlägg i både bröst och röv.
Citera
2012-07-26, 01:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mysfarbror
Kul att han använde Kim Kardashian som exempel på en kvinna med kurvor. En kvinna med inlägg i både bröst och röv.

Ah, det vet jag inte vem det är, men såg nu att det var ett kasst exempel. Vill främst bara ta med ett inlägg som faktiskt fått en drös med "likes" på kort tid. Iofs inte lika många som bilden i sig...

När jag tänker efter var det inget speciellt med det inlägget, bara inte hyllande.
Citera
2012-07-26, 01:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnyggSmartochLat
Tragiskt att vänsterideologi ska försöka normalisera det destruktiva självskadebeteende som denna feta kropp vittnar om. Hon tror att det handlar om estetik som ideologi när det handlar om hälsa.
Kan bara hålla med föregående talare! Synade denna person och det visar sig att hon är en journalist som bor på södermalm(ovanligt?) 99% vita vänner...hmm ger mig fan på att hon gillar "olika" oxå!
Citera
2012-07-26, 04:23
Medlem
Malewhales avatar
Såna här grejer dyker väl i sociala medier/medier ett par-tre gånger om året? Oerhört fascinerande att hon fick ihop så mycket likes på så lite tid. Hur många facebookvänner har hon? Vän med några "kändisar"?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in