Alltid så vidrigt svart-på-vitt när det kommer till denna jävla skit.
Fetton som motiverar sin ohälsa genom att jämföra sig med annan ohälsa. Dvs pinnsmala modeller. "Man måste inte ha en modell-kropp för att vara snygg" verkar vara ett gångbart argument.
Att dessutom intala sig att detta är en "mullig" kropp som bara har "lite kurvor". Fyfan vilken motbjudande lögn. Det där är ingenting annat än ett ohälsosamt fetto som kommer dö i förtid om det ohälsosamma levernet fortskrider. Det där en bild på en kropp som får i sig för mycket skit och/eller inte motionerar. Det är inte en naturlig kropp. En naturlig kropp underhålls med fysisk aktivitet. Och att dessa "bredstommade" kvinnor ven har mage att påstå att de trivs med en procenthalt av kroppsfett likt matlagningsgrädde är vidrigt. Finns ingen människa som inte skulle vilja byta till en hälsosammare kropp om de fick chansen. Inte en jävla chans i helvetet att de skulle tacka nej till det. Vidriga hycklarsvin.
Blir för övrigt otroligt less på mig själv som orkar bli upprörd. Min brist på karaktär är lika avskyvärd som lögnarfetton som påstår att de trivs med att vara ohälsosamma undermänniskor. Förlåt.
I övrigt stämmer jag in med denna Facebook-kommentar (en kommentar som för övrigt har flest "likes" av de jag skummat igenom. Skönt att detta nonsens inte hyllas kompromisslöst från alla håll och kanter):
Citat:
Ursprungligen postat av Nick Musisi
Förstår inte varför folk hyllar detta som om det vore något revolutionerande. Damen på bilden ser ut att vara kraftigt överviktig. Varför ska man hylla det? Hennes övervikt kommer bara att leda till massa problem i framtiden.
Kan dra massa exempel t.ex. från min skola där en överviktig person började gråta på idrotten bara för att hon inte orkade springa några varv. Varför ska man hylla sånt?
Sedan så var det någon som frågade om vi killar inte gillar kvinnor med former. Snälla människa. Det du ser på bilden är inte några fina former. Det är bara massa fett. Kim Kardashian t.ex. har fina former.
Nu lär ju alla ni moralpoliser bli fly förbannade, men detta är inget att vara stolt över. Sedan så undrar jag också vad som är så "modigt" med detta...