Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-27, 21:41
Medlem
Mina föräldrar är halvsvenska båda två, dvs. har en förälder som är utländsk och har själva (nästan) alltid bott här. Det gör dom väl till svenska? Eller?
Citera
2012-07-27, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Analkanal
Mina föräldrar är halvsvenska båda två, dvs. har en förälder som är utländsk och har själva (nästan) alltid bott här. Det gör dom väl till svenska? Eller?

Nej inte svenskar, annat än på pappret. Men där har vi svaret För vad jag vet så bor det heller inga svenskar i rosengård. Blattarna antastar inte dig för att du inte är svensk, de ser dig som en av dem.
Citera
2012-07-27, 21:45
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:

Båda ær halvsvenska och en ær utlændsk? om du har ett utlændskt utseende, eller en god førankring i subkulturen som utgør rosengård, så får man væl anta att det fungerar avskræckande och att du faller utanfør siktet før det eventuella plågande av svenska tjejer som tråden handlar om.
Citera
2012-07-27, 21:45
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:
Det är skillnad om du inte är vit svensk. Invandrarna trakasserar mer ogärna på sina egna.
Citera
2012-07-27, 21:53
Medlem
Nu är inte jag särskilt ung längre, men jag är uppvuxen i Malmö i ett område intill Rosengård och gick på högstadiet på Rosengårdsskolan. Min uppfattning är att det finns en enorm gränslöshet och brist på respekt för andra människor hos vissa delar av Malmös befolkning.

Tafsandet och kladdandet är bara ett sätt på vilket detta yttrar sig. Att mucka gräl, vilket tjejen i den tidigare länkade bloggen gav bra exempel på gällande pommesen på McDonalds, är ett annat. Man söker kontakt på ett först till synes oskyldigt sätt för att sedan övergå till kränkningar och trakasserier. Att ignorera fungerar dåligt. Det är inte bara mer eller mindre vuxna män som gör detta, utan jag har flera gånger vid joggingturer inne i stan varit med om barn som följer efter mig till fots eller på cykel och då de blir ignorerade av mig fullständigt spårar ur och kallar mig både det ena och det andra. Hade jag velat prata med snoriga barn på mina joggingturer så hade jag tagit med mig mina egna.

Gemensamt är att det verkar finnas ett behov av att konstant kommentera och störa omgivningen. Det verkar helt omöjligt att bara leva och låta leva.

Jag har inget emot att bli raggad på eller få komplimanger och den absoluta majoriteten av alla män i Malmö, oavsett ursprung, gör det på ett bra sätt. Dagens tips för eventuella förvirrade läsare är dock: Att stoppa handen mellan benen på en kvinna som böjer sig ned för att ta kryddor på nedersta hyllan i affären är inte ett bra sätt.
Citera
2012-07-27, 21:53
Medlem
Jag har självmant flyttat till Rosengård. Mina föräldrar är inte från något arabland, utan är båda européer. Ser väldigt svensk ut alltså. Är inte särskilt förankrad i kulturen här, fast jag försöker för att det är trevligt och mysigt.

Är det jobbigt för er att tänka er att tänka att svenska människor också kan vara svin?
För av alla utländska personer så har 99,9% varit väldigt bra människor, medan inte ens hälften av alla svenskar jag träffat varit bra. Såatteh. Sluta vara så rädda för andra kulturer.
Citera
2012-07-27, 21:55
Medlem
Sälklubbarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raevunge
Innerst inne så vill ju ni svennetöntar vara precis som MENA-männen på trailern och våga gå fram till tjejerna och kalla muslimtjejer för "arabhora", men det funkar inte eftersom ni är rädda små flickor innerst inne. Det är bara att acceptera läget och lägga ner dubbelmoralen.
Det säger ju en del om din mentala förmåga om du tror att det bara finns två alternativ: "att bete sig som en apa" (MENA) och "att inte våga bete sig som en apa" (svennar).

Att du inte ens kan föreställa dig att man kanske inte vill bete sig som en apa, dels för att man föraktar apor och avskyr deras beteende, och dels för att man respekterar kvinnor. Eller varför inte alternativet som passar bäst in på svenska män: "att inte ens komma på tanken att bete sig som en apa".
Citera
Medlem
Jafan89s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheSecond
WT horor bemots ofta med krankande kommentarer och dylikt men majoriteten av vanliga svenska unga borde inte vara inte oroade?
Har dock varit i Malmo och finns djvliga manga lattkladda svenska tjejer. Far skylla sig sjalva da.

Varför får de skylla sig själva?

Om de är svenskar, så är det deras land, och då ska de fan få gå klädda exakt hur de själva vill utan att behöva oroa sig över att bli våldtagna eller trakasserade.

Att folk anser att svenskar får skylla sig själva i sitt eget land, för att de blir anfallna utav importerad ohyra, är ingenting annat än beklagligt.

Såklart, det finns ett kryphål: Stödjer de mångkulturen och de partierna som arbetar för det, då får de fan skylla sig själva för all skit som kommer tillbaka, enda som är synd här är att de som inte stödjer den, också blir drabbade.

Citat:
Jag har självmant flyttat till Rosengård. Mina föräldrar är inte från något arabland, utan är båda européer. Ser väldigt svensk ut alltså. Är inte särskilt förankrad i kulturen här, fast jag försöker för att det är trevligt och mysigt.

Är det jobbigt för er att tänka er att tänka att svenska människor också kan vara svin?
För av alla utländska personer så har 99,9% varit väldigt bra människor, medan inte ens hälften av alla svenskar jag träffat varit bra. Såatteh. Sluta vara så rädda för andra kulturer.

Fan vilket skitsnack.
Senast redigerad av Jafan89 2012-07-27 kl. 21:57.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Båda ær halvsvenska och en ær utlændsk? om du har ett utlændskt utseende, eller en god førankring i subkulturen som utgør rosengård, så får man væl anta att det fungerar avskræckande och att du faller utanfør siktet før det eventuella plågande av svenska tjejer som tråden handlar om.
Menade alltså att en av mina föräldrars föräldrar var utländska.
Båda mina föräldrar har en svensk förälder och en utländsk.
Citera
2012-07-27, 21:57
Medlem
SummaSummarums avatar
Citat:

Du menar alltså att över hälften av alla svenskar är dåliga människor? Sämre än alla andra människor i världen låter det som? Det är inga dåliga fördomar du har! Vadan detta svenskhat?
Senast redigerad av SummaSummarum 2012-07-27 kl. 21:59.
Citera
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:

Bra, då har du bidragit till en mer nyanserad bild av frågan! och nej, jag tror att vi alla ær medvetna om att svenskar kan vara våldtæktsmæn, hustrumisshandlare, mørdare och annat, som i alla kulturer.

Men detta faktum, och din utsaga, gør inte att frågan om invandrarmannen i Sverige avslutas.
Citera
Medlem
rusdrycks avatar
Känner mig mer än kränkt och (sexuellt) trakasserad. Det går inte att gå ut själv, ens dagtid, än mindre i tighta eller "korta" klänningar/kjolar/shorts. Pga detta så ska jag faktiskt flytta från Stockholm till en mindre, mer svensk stad. Så långt har det gått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in