Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-07-27, 11:04
Medlem
tältpinnes avatar
Jag såg nyss en trailer før en dokumentær dær en ung kvinna i Brussel filmat sin vardag på gatorna i staden. Den mængd och intensitet av inviter och smædelse hon får utstå ær lika anmærkningsværd som bristen på respekt invandrarmænnen uppvisar. Lænk till videon.

Upplever kvinnor samma fenomen nær de vandrar på Malmøs gator? man behøver så klart inte begrænsa sig till Malmø, och inte heller till invandrarmæn. Jag ær øvertygad om att særskilt attraktiva unga somriga kvinnor får utstå inviter æven från svenska och væsterlændska mæn, men jag misstænker att dessa inviter ær av mer återhållsam art.

Någon som kan avlægga rapport?
Citera
2012-07-27, 13:57
Medlem
Guitarsmokes avatar
Mycket intressant. Pratade med en tjej så sent som häromdagen som sa att utländska män är mycket påträngande. De kan inte acceptera ett tydligt nej och det är inte ovanligt att de tafsar på henne mellan benen (!) när hon är ute och dansar. Har hört samma historia från så många andra tjejer runt om i Sverige genom åren.
Citera
2012-07-27, 14:00
Medlem
Intressant, men inte oväntat. Vissa kulturer verkar tro att alla västerländska kvinnor gärna ligger med allt och alla.
Citera
2012-07-27, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Northling
Intressant, men inte oväntat. Vissa kulturer verkar tro att alla västerländska kvinnor gärna ligger med allt och alla.

Det är ju iofs inte så konstigt att dom tror det då det stämmer väldigt ofta. Iaf om mannen är av det mörkare slaget.
Citera
2012-07-27, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable
Det är ju iofs inte så konstigt att dom tror det då det stämmer väldigt ofta. Iaf om mannen är av det mörkare slaget.
Nej det gör det inte, och jag kommer heller inte delta i någon diskussion till att debattera om just det ämnet.

Oavsett hur det ligger till, så är det inte bara oförskämt men vidrigt beteende att anta en viss klädsel innebär sexuell invit.
Vidriga människor.
Citera
2012-07-27, 14:51
Medlem
Greve-Von-Boegroefs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag såg nyss en trailer før en dokumentær dær en ung kvinna i Brussel filmat sin vardag på gatorna i staden. Den mængd och intensitet av inviter och smædelse hon får utstå ær lika anmærkningsværd som bristen på respekt invandrarmænnen uppvisar. Lænk till videon.

Upplever kvinnor samma fenomen nær de vandrar på Malmøs gator? man behøver så klart inte begrænsa sig till Malmø, och inte heller till invandrarmæn. Jag ær øvertygad om att særskilt attraktiva unga somriga kvinnor får utstå inviter æven från svenska och væsterlændska mæn, men jag misstænker att dessa inviter ær av mer återhållsam art.

Någon som kan avlægga rapport?
Jag vet att tjejer blir bemötta så i vissa bolags taxibilar, framförallt ifall dom åker ensamma. Har många kunder som berättat det tidigare när jag bodde och körde droska på deltid i Malmö. Dom valde "vårt" bolag att åka med för att slippa trakasserier;

"Bor du där?"
"ÄR du singel?"
"Var är din man?"
"Kan jag följa med in?"
"Jag vill knulla med dig."
"Du vill knulla."

plus fysiska närmanden.

osv osv. Mycket obehagligt för tjejerna. Dom blev helt chockade av sådana direkta närmanden. Ingen respekt alls för tjejens utsatta position; ensam, natt, i en taxi rattad av en skickad från Mordor, en bil hon egentligen inte skulle åkt med men inga andra fanns tillgängliga.

Och det är inte enstaka gånger det har hänt, det var varje kväll jag körde, under 10 eller 11 år, så fick jag det berättat för mig av ensamma tjejer.
Senast redigerad av Greve-Von-Boegroef 2012-07-27 kl. 14:59.
Citera
2012-07-27, 15:09
Medlem
MammasBarns avatar
Vidrigt, absolut vidrigt. Och det är såna personer som vi importerar till vårat land.

Om man nu måste ta emot "barn", varför inte just ta emot riktiga barn och inte 18-30 åriga "barn" som inte ens vill integrera sig i det Svenska samhället så vi slipper sånt här skit.
De har ingen respekt alls för Svenska kvinnor.
Citera
2012-07-27, 15:11
Medlem
AgentJoyBoys avatar
Ja, dessa trakasserier är rätt vanliga om man ska tro min sambo och även mina kvinnliga bekanta. I synnerhet om du är blond kvinna under 35.

Män från mellanöstern och Afrika som inkräktar den privata sfären på gatan och antingen försöker charma in sig och få kontakt "I want you to be my new wife" eller mer aggressiva varianter som "Du SKA komma upp till min lägenhet nu, lyd!".

En fördel för tjejer är oftast att ha en hund då män från Afrika och mellanöstern är rädda för hundar. Dock kan vissa av dem koka över då de upplever att de tappat ansiktet när de blivit skrämda av hunden och då resulterar det i att de följer efter dem och gapar och skriker diverse hot.

Kort och gott, det är inte enkelt att vara kvinna i dagens Malmö.
Citera
2012-07-27, 15:18
Medlem
tältpinnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Unbannable

Tveksamt om detta faller in under trådens topic, men det kan væl sægas att denna exotiska førestællning om den svarta mannens potens och djuriska kraft øver den vita kvinnan ær en konstruktion som till stor utstræckning står att finna i huvudet på radikala kvinnor med hat mot vita mæn. Men lustigt nog æven i porrbranschen, dær man kanske anspelar på den svarte mannen som någon slags kolonial best med hæstlem som hæmdknullar det vita och oskuldsfulla.

Før att anknyta mer till topic: att svenska unga kvinnor drabbas av kåtslag nær de ser en somalisk ung man på gatan stæller jag mig vældigt tveksam till, men jag ær øppen før att øverbevisas.
Citera
2012-07-27, 15:25
Medlem
soapmasters avatar
Less man blir när man ser den där trailern... Asså jävla blattar hur svårt ska det vara att bete sig som en frisk människa som har lite innanför pannbenet?

Vilken jävla stad Brussels är förresten... 25-30% muslimer. Kul att vara kvinna där?...
Senast redigerad av soapmaster 2012-07-27 kl. 15:43.
Citera
2012-07-27, 15:31
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Någon filmintresserad kanske kan göra en liknande film i Malmö?
Citera
2012-07-27, 15:37
Medlem
10FtGanjaPlants avatar
Inviter är ju inte fel, snarare så att män i allmänhet är för mesig, har för dåligt självförtroende för att göra inviter. Däremot trakasserier och respektlösa beteenden är såklart icke OK. As a sidenote.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in