Citat:
Ursprungligen postat av tältpinne
Jag såg nyss en trailer før en dokumentær dær en ung kvinna i Brussel filmat sin vardag på gatorna i staden. Den mængd och intensitet av inviter och smædelse hon får utstå ær lika anmærkningsværd som bristen på respekt invandrarmænnen uppvisar.
Lænk till videon.
Upplever kvinnor samma fenomen nær de vandrar på Malmøs gator? man behøver så klart inte begrænsa sig till Malmø, och inte heller till invandrarmæn. Jag ær øvertygad om att særskilt attraktiva unga somriga kvinnor får utstå inviter æven från svenska och væsterlændska mæn, men jag misstænker att dessa inviter ær av mer återhållsam art.
Någon som kan avlægga rapport?
Jag vet att tjejer blir bemötta så i vissa bolags taxibilar, framförallt ifall dom åker ensamma. Har många kunder som berättat det tidigare när jag bodde och körde droska på deltid i Malmö. Dom valde "vårt" bolag att åka med för att slippa trakasserier;
"Bor du där?"
"ÄR du singel?"
"Var är din man?"
"Kan jag följa med in?"
"Jag vill knulla med dig."
"Du vill knulla."
plus fysiska närmanden.
osv osv. Mycket obehagligt för tjejerna. Dom blev helt chockade av sådana direkta närmanden. Ingen respekt alls för tjejens utsatta position; ensam, natt, i en taxi rattad av en skickad från Mordor, en bil hon egentligen inte skulle åkt med men inga andra fanns tillgängliga.
Och det är inte enstaka gånger det har hänt, det var varje kväll jag körde, under 10 eller 11 år, så fick jag det berättat för mig av ensamma tjejer.