Det går alldeles utmärkt med Viasatskålen och i princip vilken digital satellitmottagare som helst (din Viasat box lär fungera bra), förutsatt att du inte bor alltför långt norrut, då kanske du behöver en större skål. Du behöver vrida din skål en bit österut till Astra på 19,2 grader öst samt justera höjden lite. Om din nuvarande skål tagit emot Viasats kanaler är den inställd på 5 grader öst. Det är alltså inte särskilt mycket du behöver vrida. Skaffa en sat-beeper för runt hundralappen på Biltema så blir det lättare att ställa in skålen. Den tjuter när du närmar dig en satellit med den frekvens mottagaren är inställd på.
Citat:
Ursprungligen postat av tmk77
Du får in runt 400 fria kanaler från Astra.
Jag älskar dig
De flesta tyska, men även franska, samt några engelska och polska m.fl.
Detta kommer du kunna ta emot:
http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html
Citat:
Ursprungligen postat av tmk77
Sen finns det fler sätt att se på tysk tv i Sverige. Att gömma sig bakom en tysk VPN tjänst och skaffa Zattoo är ett alternativ som dock kostar lite i form av VPN avgift och Zattoo abonemang, men betydligt billigare än kabel-tv alternativen iallafall.
ok,
Jag undrar, skulle det gå att få in dessa när man sitter med laptop?
Man kan ju få in de fria med en sådan där liten patetisk usb-antenn. Skulle vara gött på semestern.
Skulle någon kunna förklara juridiken för mig att man helt plötsligt kan få 400 kanaler gratis bara genom att rikta mot annan satellit.
En annan fråga. Hur många satelliter snurrar runt jorden idag? Inte bara tv, utan alla.