Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-30, 23:25
Medlem
WhaleMales avatar
Jag hade för länge sedan en kompis som fick en massa gratis tyska och franska kanaler. Även andra länder tror jag.

Han riktade sin tallrik mot en annan satellit. Jag tror tom. det var lagligt.

Jag skulle vilja titta på tyska tv-kanaler.
Citera
2012-07-30, 23:27
Medlem
SAT och RTL är väl de två stora kanalerna i Tyskland.
Citera
2012-07-30, 23:30
Medlem
similes avatar
Känner en som han fixat det, kan kolla upp hur. Återkommer!
Citera
2012-07-30, 23:43
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av simile
Känner en som han fixat det, kan kolla upp hur. Återkommer!

Skulle vara otroligt juste!

Dessa är gratiskanaler tror jag. Om man kan få in dem. Det jag inte fattar är varför man inte kan få dem streamade via nätet.
Citera
2012-07-30, 23:51
Medlem
johanness avatar
jag gissar att din kompis riktade sin parabol mot astra. de sänder hur många tyska kanaler som helst.
Citera
2012-07-31, 00:04
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johannes
jag gissar att din kompis riktade sin parabol mot astra. de sänder hur många tyska kanaler som helst.

Men hur gör man då? I dagsläget sitter det bara en tallrik på huset och det var den vi hade när vi hade viasat. Nu har vi bara fria kanalerna.
Citera
2012-07-31, 00:11
Medlem
similes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhaleMale
Dessa är gratiskanaler tror jag. Om man kan få in dem. Det jag inte fattar är varför man inte kan få dem streamade via nätet.

tror det är gratiskanaler han har oxå
Citera
2012-07-31, 00:12
Medlem
vonOlofs avatar
Citat:
Men hur gör man då? I dagsläget sitter det bara en tallrik på huset och det var den vi hade när vi hade viasat. Nu har vi bara fria kanalerna.
Vrid skålen till 19.2 öst och sök in kanalerna där (om mottagaren har lista för dessa) eller lägg manuellt in de kanaler som är av intresse.

Tråden är gravt felplacerad, dock.
Citera
2012-07-31, 00:26
Medlem
WhaleMales avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vonOlof
Vrid skålen till 19.2 öst och sök in kanalerna där (om mottagaren har lista för dessa) eller lägg manuellt in de kanaler som är av intresse.

Tråden är gravt felplacerad, dock.

Kan jag få in det med viasat-tallriken? Eller är den låst på någe sätt? Flera år sedan vi hade abonnemang.

Den är ganska liten. Hur man flyttar den till "19,2" vet jag inte.
Jag behöver köpa någon speciell box till den kanske? Viasat boxen går kanske inte?
Tråden får gärna flyttas. Jag visste inte var den skulle placeras. Sökte efter "tv", men hitta inget vettigt där.
Citera
2012-07-31, 00:35
Medlem
tmk77s avatar
Citat:
Kan jag få in det med viasat-tallriken? Eller är den låst på någe sätt? Flera år sedan vi hade abonnemang.

Den är ganska liten. Hur man flyttar den till "19,2" vet jag inte.
Jag behöver köpa någon speciell box till den kanske? Viasat boxen går kanske inte?
Tråden får gärna flyttas. Jag visste inte var den skulle placeras. Sökte efter "tv", men hitta inget vettigt där.

Det går alldeles utmärkt med Viasatskålen och i princip vilken digital satellitmottagare som helst (din Viasat box lär fungera bra), förutsatt att du inte bor alltför långt norrut, då kanske du behöver en större skål. Du behöver vrida din skål en bit österut till Astra på 19,2 grader öst samt justera höjden lite. Om din nuvarande skål tagit emot Viasats kanaler är den inställd på 5 grader öst. Det är alltså inte särskilt mycket du behöver vrida. Skaffa en sat-beeper för runt hundralappen på Biltema så blir det lättare att ställa in skålen. Den tjuter när du närmar dig en satellit med den frekvens mottagaren är inställd på. Du får in runt 400 fria kanaler från Astra. De flesta tyska, men även franska, samt några engelska och polska m.fl.

Detta kommer du kunna ta emot: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html

Sen finns det fler sätt att se på tysk tv i Sverige. Att gömma sig bakom en tysk VPN tjänst och skaffa Zattoo är ett alternativ som dock kostar lite i form av VPN avgift och Zattoo abonemang, men betydligt billigare än kabel-tv alternativen iallafall.
Senast redigerad av tmk77 2012-07-31 kl. 00:45.
Citera
2012-07-31, 02:01
Moderator
Protons avatar
ÖDIT -> Hemelektronik /Mod
Citera
2012-07-31, 02:14
Medlem
WhaleMales avatar
Det går alldeles utmärkt med Viasatskålen och i princip vilken digital satellitmottagare som helst (din Viasat box lär fungera bra), förutsatt att du inte bor alltför långt norrut, då kanske du behöver en större skål. Du behöver vrida din skål en bit österut till Astra på 19,2 grader öst samt justera höjden lite. Om din nuvarande skål tagit emot Viasats kanaler är den inställd på 5 grader öst. Det är alltså inte särskilt mycket du behöver vrida. Skaffa en sat-beeper för runt hundralappen på Biltema så blir det lättare att ställa in skålen. Den tjuter när du närmar dig en satellit med den frekvens mottagaren är inställd på.
Citat:
Ursprungligen postat av tmk77
Du får in runt 400 fria kanaler från Astra.

Jag älskar dig

De flesta tyska, men även franska, samt några engelska och polska m.fl.
Detta kommer du kunna ta emot: http://www.lyngsat.com/Astra-1KR-1L-1M-2C.html

Citat:
Ursprungligen postat av tmk77
Sen finns det fler sätt att se på tysk tv i Sverige. Att gömma sig bakom en tysk VPN tjänst och skaffa Zattoo är ett alternativ som dock kostar lite i form av VPN avgift och Zattoo abonemang, men betydligt billigare än kabel-tv alternativen iallafall.
ok,

Jag undrar, skulle det gå att få in dessa när man sitter med laptop?
Man kan ju få in de fria med en sådan där liten patetisk usb-antenn. Skulle vara gött på semestern.

Skulle någon kunna förklara juridiken för mig att man helt plötsligt kan få 400 kanaler gratis bara genom att rikta mot annan satellit.

En annan fråga. Hur många satelliter snurrar runt jorden idag? Inte bara tv, utan alla.
Senast redigerad av WhaleMale 2012-07-31 kl. 02:21.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in