Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-07-31, 03:27
  #1
Medlem
Bond92s avatar
Köpte en Andersson 32" TV från Siba. Väll hemma när man monterat upp den så gjorde man en kanalsökning. Där fick man fram alla kanaler men dom la sig inte i rätt ordning. problemet var att i instruktionsboken stog de att de skulle finnas en knapp som heter "Flytta" och en som hette "byt namn"
Dessa två fanns inte så jag ringde till Siba som ville att jag skulle komma in med TV:n väll inne konstaterade dom samma fel och jag fick en ny. Väll upp monterad gjorde man man en ny kanalsökning och kanalerna kom men i fel ordning. Ringde Siba igen och blev kopplad till en expert. efter att ha pratat med honom så behövdes ett kort som man satte i bak på tv apparaten. Ställde frågan om man kunde ta ett annat kort från en annan Tv fast samma operatör bara för att testa. De skulle fungera men tror ni de? NEJ! så är de någon kunnig person där ute som kan något om en Andersson 32" LCD tv hör av er för nu vet jag inte hur ja gör. Siba vill att jag ska prata med operatören ( Com Hem ) Com Hem hävdar att felet ligger i Tv:n Hur F***N gör ja nu?
Citera
2012-07-31, 03:32
  #2
Medlem
Danro80s avatar
Oddsen att du var adekvata svar ökar märkbart om du berättar vad det är för modell på tv´n
Citera
2012-07-31, 05:33
  #3
Medlem
Bond92s avatar
Andersson 32" tums LCD TV
Citera
2012-07-31, 15:08
  #4
Medlem
Inte så att "flytta" och "byta namn" har någon färgkod/symbol framför sig? Och således motsvaras detta av färgknapparna på fjärren.
Citera
2012-07-31, 15:26
  #5
Medlem
Tryck "OK" på fjärrkontrollen, sedan > pil till "flytta" och sedan väljer du din kanal som du vill flytta, t.ex. trean, och trycker OK igen och ställer in vilken plats du vill ha den på.


Edit: Förutsätter att du har en sån här fjärrkontroll: http://bidzone.se/sites/default/file...(158842)-1.jpg
__________________
Senast redigerad av Quet 2012-07-31 kl. 15:36.
Citera
2012-07-31, 19:19
  #6
Medlem
Bond92s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Quet
Tryck "OK" på fjärrkontrollen, sedan > pil till "flytta" och sedan väljer du din kanal som du vill flytta, t.ex. trean, och trycker OK igen och ställer in vilken plats du vill ha den på.


Edit: Förutsätter att du har en sån här fjärrkontroll: http://bidzone.se/sites/default/file...(158842)-1.jpg
Problemet är att de finns ingen "Flytta ikon " på när man går in och redigerar via kanalinställning :O
Citera
2013-09-03, 18:40
  #7
Medlem
neguins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bond92
Problemet är att de finns ingen "Flytta ikon " på när man går in och redigerar via kanalinställning :O

Löste det sig? Några vänner har samma problem. Såhär ser det ut:

http://i.imgur.com/0aEe2Nw.jpg
http://i.imgur.com/JMDsgkD.jpg

Det står likadant oberoende av var i listan man är, att det finns nycklar vid vissa kanaler är för att de inte är tillgängliga i det abonnemang de har. Det står att det ska finnas fler alternativ i manualen. Någon som vet hur man gör?
Citera
2013-09-03, 21:11
  #8
Medlem
Kabeltattarens avatar
Jag tror att det är för att det är digitala kanaler, tvn tillåter nog inte att man flyttar runt dom.
Citera
2014-08-01, 12:50
  #9
Medlem
Grannen köpte en andersson lg32310fhd
dom har bara analoga kanaler,så jag fick installera med digital och analog kabel.
när det var klart tog jag bort alla digitala kanaler som installerat utom 1.
när man sedan går in på flytta kanaler,så finns flytta symbolen där och fungerar.
det tar lite tid men ,då får man kanalerna i ordning.
renama gärna kanalerna för så blir det lättare att flytta,alla kanal har ju reklam
då kan det ta lite tid.
Citera
2014-08-28, 21:28
  #10
Moderator
Ruskigbusss avatar
Övrig hemelektronik --> Bild- och mediasystem
/Moderator
Citera
2016-08-16, 19:52
  #11
Medlem
Briggsjos avatar
Samma problem här med min Andersson 50" och säkert fler med samma problem.

Raderade kanallista under installation.
Därefter ny automatisk kanalsökning.
Först analog och sedan digital kabel.

Nu får ja upp fler val om man trycker "OK" på vald kanal i kanallistan.
Citera
2016-12-06, 17:01
  #12
Medlem
Paddberts avatar
Jag lånar denna tråd.

Jag hjälpte mina föräldrar att ställa in tvn igen, efter det att hyresvärden byte tvleverantör. Efter mycket om och men kom kanalerna fram, men det går inte at flytta på dem.

Det ska finnas en flik där det star flytta, men den finns inte, och vi hittar ingen heller. Det har funnits en förut.

Det de har är en andersson tv med modellnr: L4333FDC PVR.

Får be om ursäkt för eventuella stavfel.

Tacksam för svar.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback