2012-08-01, 11:38
Medlem
Fiori-di-Zuccas avatar
Söker små/stor akonkreta prylar/detaljer som lyfter ett rum/lägenhet då jag flyttar till en ny lägenhet men ej har en jättebudget att leka med vad gäller dyra möbler och dylikt.

Visa era favoritobjekt som gör att just ert rum eller lägenhet blir mer levande eller hemtrevligt.
Citera
2012-08-01, 12:04
Medlem
Oides avatar
Blommor/krukväxter, Statyer av olika slag. Är några fåtal förslag.
Citera
2012-08-01, 12:13
Medlem
Fiori-di-Zuccas avatar
Absolut, det har jag redan tänkt på. Var mer ute efter specifika föremål osv. Rent konkreta tips så att säga.
Citera
2012-08-01, 15:45
Medlem
MrMados avatar
Jamen vi vet ju inte vad gillar, liksom. Ska jag ge förslag på en kruka eller en staty som jag gillar? Det kanske inte du gillar. Mitt tips är mer generellt: Krukväxter i alla dess former gör ett hem mer hemtrevligt. Textilier, i form av t ex snygga gardiner i ett fint material (inte Jysk) kan göra underverk. Knalla runt på loppisar och köp det du gillar. Men undvik alla former av krimskrams!

Belysning är också ett tips. Undvik en stor taklampa. Satsa hellre på fler punktbelysningar. Det kan också göra underverk faktiskt. Lycka till!
Citera
2012-08-01, 18:31
Medlem
Solarprestiges avatar
ett tips är att satsa på lite färre men större föremål, ist för några små växter/vaser/etc, skaffa en riktigt stor och maffig! svårt att ge några konkreta tips då vi inte vet din stil. främst tycker jag det är helheten som är det viktiga, istället för en massa krimskrams satsa på möbler av lite bättre kvalitet.
Citera
2012-08-02, 16:33
Medlem
supraas avatar
Beror på vad du har för stil i ditt hem. "Korridoren" i min lägenhet lyftes av ett par lampetter tex.
Citera
2012-08-02, 17:06
Medlem
Fiori-di-Zuccas avatar
Självklart är det beroende på vilken stil eller smak man har. Är av manligt kön på 25 bast, bor i en liten tvåa, vettefan vad man ska säga att "min stil" är. Köper det jag gillar. Om inte era tips passar mig så passar det kanske någon annan, så bara börja posta!

=)

Tack annars för alla tipsen!
Senast redigerad av Fiori-di-Zucca 2012-08-02 kl. 17:09.
Citera
2012-08-03, 11:08
Medlem
SocialMisfits avatar
En stor yuccapalm med en snygg kruka. Jag köpte min på IKEA för 300 spänn. Annars, som andra har nämnt, växter i allmänhet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in