2012-08-07, 21:49
Medlem
Ska till USA i ett år som utbytesstudent och Iphone 5 ska ju släppas där under min vistelse... Min fråga är, kan jag köpa den då vid lanseringen och använda den i Sverige sedan när jag kommer hem, eller kommer den endast funka i the states?
Citera
2012-08-07, 21:54
Medlem
Studenthesten123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjonkan.
Ska till USA i ett år som utbytesstudent och Iphone 5 ska ju släppas där under min vistelse... Min fråga är, kan jag köpa den då vid lanseringen och använda den i Sverige sedan när jag kommer hem, eller kommer den endast funka i the states?

Varför skulle telefonen inte funka i Sverige? Klart som fan att den funkar här
Citera
2012-08-07, 22:03
Medlem
Kethrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Studenthesten123
Tror ts syftar på eventuella operatörlås..
Citera
2012-08-07, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Studenthesten123

Är du kunnig eller snackar du bara skit, för mobiltelefoner har olika inbyggda chip som tar upp signalerna, och de kan variera geografiskt, iallafall förr men är inte hundra på hur det är längre. Men du vet alltså att det funkar? Någon annan som också kan intyga?
Citera
2012-08-07, 22:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kethr
Tror ts syftar på eventuella operatörlås..

Exakt, det brukar dröjja några månader efter lanseringen tills olåsta versioner släpps eller är jag helt ute och cyklar??
Citera
2012-08-07, 22:17
Medlem
vim_mortiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fjonkan.
Är du kunnig eller snackar du bara skit, för mobiltelefoner har olika inbyggda chip som tar upp signalerna, och de kan variera geografiskt, iallafall förr men är inte hundra på hur det är längre. Men du vet alltså att det funkar? Någon annan som också kan intyga?

Det du ska tänka på är att kolla så telefonen även har stöd för dem svenska gsm och 3g banden(alla länder kör ej på samma band). Usa kör mycket på edge nätet vilket är rätt värdelöst i sverige. Kolla även så telefonen inte är operatörslåst. Man vet ju inte ännu om sim-locket kommer gå att ta bort med jailbreak.
Citera
2012-08-07, 22:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vim_mortis
Det du ska tänka på är att kolla så telefonen även har stöd för dem svenska gsm och 3g banden(alla länder kör ej på samma band). Usa kör mycket på edge nätet vilket är rätt värdelöst i sverige. Kolla även så telefonen inte är operatörslåst. Man vet ju inte ännu om sim-locket kommer gå att ta bort med jailbreak.

Är jailbreak ett måste när det gäller köp av Iphone utomlands? Vill nämligen inte jailbreaka
Citera
2012-08-07, 23:05
Medlem
IaveAfstrCARthenUs avatar
Totalt OT, men ändå:

iPhone, inte Iphone, retard!

(Du bryr dig tillräckligt för att göra ett stort I mitt i en mening, men ändå blir det fel!)

OnT:

Ingen aning.
Citera
2012-08-07, 23:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IaveAfstrCARthenU
Totalt OT, men ändå:

iPhone, inte Iphone, retard!

(Du bryr dig tillräckligt för att göra ett stort I mitt i en mening, men ändå blir det fel!)

OnT:

Ingen aning.

Haha tack för att du poängterade det!
Citera
2012-08-07, 23:51
Medlem
jannesvansloss avatar
Jag skulle köpa en 3gs förut i New York 2009.

Gick inte att köpa bara mobilen. Det var i en Apple butik, SoHo tror jag.

Dock vet jag inte om de har Thephonehouse liknande affärer, som enbart säljer mobilen.
Citera
2012-08-08, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jannesvanslos
Jag skulle köpa en 3gs förut i New York 2009.

Gick inte att köpa bara mobilen. Det var i en Apple butik, SoHo tror jag.

Dock vet jag inte om de har Thephonehouse liknande affärer, som enbart säljer mobilen.

Hm okej! Tror det inte går att köpa en iPhone 5 när jag är i USA om de inte lanserar en olåst version snabbt!
Citera
2012-10-07, 21:28
Medlem
hej jag undrar bara när iphone 5 kommer kunna köpas olåst i usa åker nämligen dit på fredagen som kommer och skulle gärna vilje få med mig den nya apple produkten hem.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in