Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-08, 23:06
Medlem
Hej! Jag kpte en deal hos groupon p en timmes tatuering , fr mig s innebar detta precis som det str i dealen att man har en timme gratis tatuering

Jag gr dit och bokar tid och de tror att det kommer ta 90 minuter och att jag ska f lgga till 500 kronor "okej" tnkte jag , det r inte mer n rtt ju

MEN till mitt problem , nr jag kommer dit s sger han sjlv att han har en kund klockan 15 nr jag hade tid 14 allts hade han bara bokat in en timme , dessutom sger han att han tror tatueringen kommer ta 20 minuter , den tog dock 40 minuter

ND s "tvingar" han mig till betala 500 kronor extra fr han tyckte tatueringen var vrd mer.. jag menar p att jag hade ju en timme gratis och det tog bara 40 minuter

Han brjar snacka om "fast pris" som han har men jag tycker inte det funkar nr man lgger ut en sn deal , d skulle de skrivit " 1000 kronor presentkort" till exempel..

Knner mig sjukt lurad , vart kan man vnda sig? eller kan man vnda sig nnstans?

Vet inte om det r i rtt mne... och inga kommentarer om snlhet osv. handlar mest om principen och att jag inte har mycket pengar och dessutom att han varit sjukt otrevlig frn start .
Citera
2012-08-08, 23:14
Medlem
Finnen90s avatar
1500 fr 40minuter r fan dyrt..r du njd med gaddningen? klaga till groupon..vetefan
Citera
2012-08-08, 23:20
Medlem
r njd men han missade en sak i texten och nr jag sa det s sa han " ja du kna komma hit och fixa det gratis och d r jag schyst" och huvudsaken var att jag var njd i vrigt

1500 r svindyrt fr 40 min men han menar att han kr p fast pris och inte gr efter tiden.. men d undrar jag lite vad han gr efter ?! , skickat mail till groupon men tnkte lgga ut hr med om vi hade ngra som r riktigt haj p konsumentlagen
Citera
2012-08-08, 23:22
Medlem
Finnen90s avatar
allright. ah r inte speciellt grym p lagar verhuvudtaget, vilken studio o var?
Citera
2012-08-08, 23:25
Medlem
One floor Down i Malm

Tycker det r mest trkigt att han inte liksom inte frskt n ngon deal med mig alls eller ens frskt gra mig lite njd fr jag knner mig som sagt verkligen lurad och det r ingen rolig knsla
Citera
2012-08-08, 23:31
Medlem
Finnen90s avatar
Frstr dig mannen! Aja hoppas du fr svar av ngon som kan mer om snt hr eller av groupon. Lycka till!
Citera
2012-08-08, 23:44
Medlem
Tack!
Citera
2012-08-08, 23:52
Medlem
xlntds avatar
japp. ta det med groupon. de r nog rtt vana av att hantera snt hr. troligtvis rtt vanligt. de flesta deals r smskuttfretag som inte vet bttre. vrst r det med rot och rut inblandning. p grnsen till bluff. tyvrr s drabbas groupon av detta. det var en artikel om detta i DN hr om veckan, helt uppslag.

rent krass. du ska inte betala mer oavsett vad man kan tycka den r vrd. lite det som r en deal, du gr en deal och fr mer fr vrdet. 1 timme gratis r 1 timme... hade det tagit 1,5 och du hade lagt till en 500-ing s fine. men under en timme r gratis no mather what. st p dig.

off topic: sen kan jag tycka att 1500/timme r vad de etablerade knda tar som har lng k fr att f tatuera sig hos. jag skulle inte ha frtroende fr en tatuerare som annonserar med groupon, lter som en med dlig belggning i bokningsblocket.. trots allt inte en stdning som det slarvas med. gadden ska sitta fr resten av livet. bttre en spnn extra och det blir riktigt kvalitet
Senast redigerad av xlntd 2012-08-08 kl. 23:55.
Citera
2012-08-09, 00:02
Medlem
Hller med dig om allt , ska verkligen st p mig , jag kpte den just fr att den tatueringsstudion hade vldigt bra omdmen men ja.. mitt besk dr var allt annat n positivt , jag blev njd med tatueringen och det var vl tur det men annars kndes resten jobbigt och fel bara!

Just det att jag undrar vad han baserar sitt pris p om inte p hur lng tid det tar.. frstr inte riktigt

Sen har jag ju lite "frdel" av att jag hade bokad tid 14 och har kvitto att jag betalat 15.00 prick faktiskt s dr kan man ju ltt se att det tagit MAX en timme ( den tog ju bara 40 min)

Sknt att f lite backup av er iaf s jag vet att det inte bara r jag som blivit helt knpp haha.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in