Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2000-05-23, 10:24
  #1
Testade GHB några gånger, men blev mest trött. Undantag vid ett tillfälle då jag var vaken hela natten, och svettades massor. Men ingen imponerande upplevelse i övrigt.

Någon som har bättre erfarenheter av detta?
__________________
Senast redigerad av b0gfetto 2012-11-10 kl. 00:09.
Citera
2000-05-25, 01:56
  #2
Medlem
Erfarenheter av GHB

Stämmer det som de sa på efterltst förra veckan att ju klarare det är desto starkare är det?

Hur mycket ska man ta första gången?
Man vill ju inte må dåligt eller gå o dö!
Citera
2000-05-25, 12:17
  #3
Medlem
GHB recept!

GHB (gamma-hydroxybutyrat):

Kemikalierna är:
gamma-butyrolakton, sodium hydroxide NaOH: även känd som kaustiksoda. Sodium Hydroxid kan vara antingen flingor eller kulor, var noga med att kolla renheten och var säker på att du köper det renaste.
Det enda du behöver för att tillverka GHB är en köksspis, en kanna för att värma lösningen i och lite pH papper.
Här är receptet:
Du behöver en stor klaskanna som kan inehålla ca. 2,5 l. vätska.

Observera att införskaffandet av lactone kommer att med säkerhet verka misstänkt och du kommer säkert att få ditt namn registrerat (USA). Tänk också på att tillverkarna av lactone aldrig förväntar sig att någon skall dricka det så inga tankar har lagts på giftigheten om orenheten som det innehåller.
Kom i håg att lactone kan användas som rengöringsmedel för trä.
Häll 1 quart (eng. ca 0,946 l.) gamma-butyrolakton i glasbehållaren och värm på svag värme. Lactone kokar vid ca. 89 grader celcius och detta får ej hända så kontrollera temerataturen på vätskan med en termometer. Du skall bara ha så hög temperatur så att sodium hydroxiden löses upp i vätskan.

Börja med att hälla ned ett pound (454 g.) kaustiksoda i vätskan.
Upphätta lösningen sakta tills kulorna/flingorna löst sig.
Skalan mella lactone och NaOH bör vara 1g NaOH på 2.02 ml butyrolakton.
En test med 100 ml. butyrolakton skall ha 49,5 g. NaOH, 200ml butyrolakton skall ha 99 g. o s v.

Vid addering av kaustiksoda så ökar koktemperaturen för lösningen.

Temperaturen ökar kraftigt vid addering av kaustiksodan, så häll i sodan sakta.
Var noga med att lösningen inte kokar och när sodan har löst upp sig så är det dags att kolla Ph-värdet på lösningen med Ph-pappret. Det kommer nog att ligga mellan 2-4.
Vi strävar efter att ha ett Ph-värde mellan 6 och 7. Därför skall du tillsätta en liten mängd kaustiksoda till ,kolla Ph-värdet, tillsätta mer kaustiksoda o.s.v. tills det att rätt Ph värde har nåtts (6-7).
När du har fått rätt värde så är det bara att stänga av plattan och låta lösningen svalna. Det vi har nu är en lösning som består av 50% GHB och 50% vatten.
För att kunna mäta mängden på doserna så är en 20% lösning idealisk. För att få lösningen 20% så är det bara att addera 1 1/2 ggr så mkt vatten som du har lösning.
Vid 20% lösning så motsvarar EN tesked ett gram GHB i pulverform..

0.5 - 1 g = underlättar avslappning och sovsvårigheter
0.75 - 2 g = ökar den sociala sidan
2 - 3 g = för högre kroppsvikt eller en viss tolerans
>2.5 g = kan föranleda tung sömn
12.014 g/kg (~600g) = dödlig dos!
Observera att denna tabell är för pulverform så glöm ej att omvandla om Ni har en starkare lösnig än 20%!
Rekommenderar 2 - 3 gram d v s 2 - 3 teskedar!
En tesked är 5 ml, en matsked är 15 ml.

Verkan : efter 10 - 20 minuter
Varaktighet : 1 - 3 timmar

TURN ON, TUNE IN, DROP OUT!
Citera
2000-05-25, 14:45
  #4
Erfarenheter av GHB

allt dom säger på efterlyst är sant- jag lovar!
Citera
2000-05-26, 13:01
  #5
Medlem
Erfarenheter av GHB

Jag har tagit GHB 3 gånger, första gången tog jag för lite och var en aning feg som en gammal hagga.
Men tredje gången tog jag för mycket, eftersom det aldrig kom någon verkan, men efter ungefär en 10-15 min kom en rejäl jävla smäll.
Började med välbefinnande, sedan kom illamåendet, och jag kunde knappt så på benen, fick ligga ned, höll på att somna, sedan kom spyorna, tur att jag hade polare med mig, annars hade det kanske gått illa.

GHB:et var av pulverform, sk vitt pulver, som jag blandade i vatten.

Citera
2000-05-31, 12:54
  #6
GHB recept!

Vart får an tag på gamma-butyrolakton någonstans?
Citera
2000-05-31, 21:14
  #7
Medlem
Enklare Ghb Recept.

1..ta 120 ml gbl och töm det i en rostfri kastrull.
2..tillsätt 54 gram naoh eller kaustiksoda.
3..värm 2 dl destillerat vatten (inte hett bara ganska varmt.
4..tillsätt det under omrörning och vispa tills all naoh har löst sej..löser sej inte allt sila bort det..
blanda det med vanligt kallt vatten till 0,5 L
på 10.L gbl så får du ut ca 35-40.L superstarkt GHB..
1,5-2 korkar så brinner man av..
blandningen blir lite grumlig och smakar salt som fan..men det FUNKAR...

gbl kunde man tidigare köpa från The science alliance i USA. men dom slutade sälja det i december..
har inte så stor koll just nu var man kan köpa det ifrån.. men det blir nog svårt att få det genom tullen,,,
Citera
2000-05-31, 23:01
  #8
Medlem
Erfarenheter av GHB

jobbat som bartender länge sett de flesta droger men nä gobben börja komma var det helsjukt gobbe är en fjorisdrog inget att förfriska sig med sniffa ajax istället

takc för mig
Citera
2000-06-02, 02:46
  #9
Medlem
Enklare Ghb Recept.

1 Vad är Gbl, med andra ord?
2 blanda det med vanligt kallt vatten till 0,5 L
på 10.L gbl så får du ut ca 35-40.L superstarkt GHB..
Vad menar du? Hur ska man blanda? Lite rörigt skrivet där..
Citera
2000-06-03, 07:41
  #10
Medlem
Enklare Ghb Recept.

Man borde inte anvanda aluminiumkastruller, anvand glas. Anledningen att blandningen blir grumlig ar troligtvis att Al-foreningar finns i losningen.

/V
Citera
2000-06-03, 07:46
  #11
Medlem
Erfarenheter av GHB

Surgeon:

Personerna kommer troligtvis inte till sjukhuset for att de anvant fororenad GHB, utan snarare for mkt.

/V
Citera
2000-06-05, 22:33
  #12
Medlem
Erfarenheter av GHB

de gånger då jag fått i mig för mycket pro-g (1,4 butanediol, blir till ghb i hjärnan) har jag först börjat må dåligt och sen blivit helt konstig i huvvet, det kändes ungefär som att feberyra. inte alls kul. Dock är jag den enda som får såna upplevelser när jag sätter i mig för mycket, alla andra blir bara trötta och illamående.
När man doserar rätt är det däremot helt okej. En annan bra sak med det är att om man är berusad av det när man går och lägger sig så sover man mycket effektivare och behöver bara sova i ungefär 6 timmar (annars behöver jag sova 8-9 timmar) och sen är man helt utvilad. Jag hörde att det berodde på att ghb inducerar rem-sömn
Citera
ghb

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback