Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-13, 00:55
  #1
Medlem
Hur somnar ni? Berätta era bästa insomningstips. Själv har jag problem med att sova, och problem med att vakna... vad gör man åt detta?
Citera
2012-08-13, 00:56
  #2
Medlem
prostinnans avatar
Hade superproblem med att somna fram tills en natt året jag fyllde 19. Sedan dess har jag bara somnat så fort jag önskat. Hoppas det vänder.
Citera
2012-08-13, 00:57
  #3
Avstängd
MagnusGadaffis avatar
Brukar se någon tv-serie tills jag blir trött och stänger av.
Citera
2012-08-13, 00:58
  #4
Medlem
anonymfans avatar
Melatonin
Citera
2012-08-13, 00:58
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anonymfan
Melatonin

Utveckla
Citera
2012-08-13, 00:59
  #6
Medlem
steveharrisffss avatar
Jag brukar verkligen tänka att "Nu ska jag iväg till drömmarnas land" oavsett hur cheesy det låter. Sen ligger jag och blundar, andas sakta och slappnar av i hela kroppen samtidigt som jag börjar en egen berättelse om något i mitt eget huvud. Tyst. Då somnar jag ganska omgående!
Citera
2012-08-13, 01:00
  #7
Medlem
j1nxs avatar
Brukar bara lägga mig ner i sängen och blunda lite smått sedan vaknar jag upp och det är nästa dag
Citera
2012-08-13, 01:00
  #8
Medlem
horthys avatar
Att somna är för egen del sällan ett problem. Vakna kan däremot ofta vara en komplicerad process, särskilt om tider ska hållas (tur att man är student). Brukar rigga några högljudda väckarklockor/gamla mobiler på avstånd från sängen för att så tvingas stiga upp för tysta fanskapen. Ett annat alternativ är att be morgonpigg polare komma och knacka på, eller ringa upp.
Citera
2012-08-13, 01:00
  #9
Medlem
Wkblades avatar
Testa att bara ligga helt still och försök att inte tänka alls. Om du känner att det börjar klia någonstans eller att din liggposition känns obekväm strunta helt fullständigt i det. Det är endast kroppens test för att se om du är redo för att falla ned i drömmarnas värld.
Citera
2012-08-13, 01:04
  #10
Medlem
Kusinen5s avatar
Du måste ju ligga bekvämt för att kunna sova lättare ! Jag slänger alltid 3 kuddar över mitt huvud(har inte mitt huvud på någon kudde) för det är så sköönt, testa att krypa ner i högen också. Funkar alltid :P
Citera
2012-08-13, 01:05
  #11
Medlem
PHaT.DeNiMs avatar
För mig finns inga genvägar. Somnar bara när jag är så trött att ögonen stänger sig själva, annars måste jag ha sömnmediciner
Citera
2012-08-13, 01:11
  #12
Medlem
TheShapes avatar
Tar oftast en trekvart för mig att somna (såvida jag inte är helt utslagen/packad). Kan hjälpa att lyssna på en ljudbok eller något från TV:n med tyst dialog. Problemet är att det inte får vara något allt för intressant, för annars så slutar det med att man håller sig vaken för att se klart eländet.

Men har man problem med att somna så funkar det alltid att ta en dusch innan jag går och lägger mig, ruska om sängkläderna och ser till att det är mörkt i hela lägenheten (en lampa på toan kan vara nog som störelsemoment) och ha ett glas vatten vid sig. Finns inget mer frustrerande än att ligga bekvämt, för att upptäcka att man är törstig.

När den proceduren är klar så brukar det hjälpa att tänka på en oväsentlighet och försöka "återberätta" den för sig själv. Brukar själv köra "vad hade X på sig för skor idag? Vilken ögonfärg har hon egentligen? Hur hade hon lagt håret osv." Till slut så tänker du inte på att du är påväg att somna och gör det bara. Och ja, är det en trevlig typ som du tänker på så får du förhoppningsvis drömmarna på köpet
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback