2012-08-17, 17:35
Medlem
sireminis avatar
Har tänkt köpa en Iphone 4s av en bekant och han säger att den är operatörslåst till telia/halebop. jag har Telia max 25 just nu och undrar om det kommer funka?
Citera
2012-08-17, 17:44
Det är väl bara att låsa upp alt. jailbreaka?
Citera
2012-08-17, 18:18
Om den är låst till Telia/Halebop så förstår jag inte problemet om du har Telia.
Citera
2012-09-22, 22:34
Medlem
Dimpens avatar
Men vad är problemet?
Operatören "äger" inte möjligheten att låsa upp iphone.
Det gör Apple....

Kan låsas upp NÄR som helst utan att operatören har ett skit med det att göra eftersom dom inte styr det. Det gör Apple.

Så vad är problemet?
Citera
2012-09-27, 23:38
Medlem
KCLundgrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av siremini
Har tänkt köpa en Iphone 4s av en bekant och han säger att den är operatörslåst till telia/halebop. jag har Telia max 25 just nu och undrar om det kommer funka?

Jag skulle tro att det kommer att fungera för dig oavsett vilket abonnemang din bekant haft. Så länge ni båda använder samma operatör spelar abonnemangsformen ingen roll, så vitt jag vet. Andra kan dock rätta mig om jag nu råkar ha fel. Är dock osäker på hur det blir första gången du måste aktivera telefonen ifall den har återställts som en ny enhet. Annars lär det som sagt bara vara att köra på.

Obs! För att underlätta för Flashback skulle du kunnat använt sökfunktionen där du kunnat hitta ett flertal trådar kring iPhone 4S då du kunnat ställt din fråga där!
Citera
2012-09-28, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dimpen
Så vad är problemet?
Problemet är att du har tokfel.

Apple kan inte låsa upp en telefon utan operatörens godkännande eftersom det är ett grovt kontraktbrott. Det är operatören som ber Apple att låsa upp en telefon efter att de har fått ekonomisk kompensation från kunden som de tycker väger upp den potentiella förlusten av en abonnent.

Eller, okej. Du har rätt i sak. Apple kan låsa upp telefoner utan att operatören kan säga till om något. Apple kan även ta pengar av kunder utan att skicka ut någon telefon åt dem. Men det är jävligt olagligt och ingenting de skulle göra i praktiken.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in