Citat:
Ursprungligen postat av
svensken77
Här är ett klipp när jag hittar en del om du vill kolla...
https://www.youtube.com/watch?v=u1nNzJMyS_E&t=2s Ser nu att jag laddat upp filmer redan 2012 så kanske är 8 eller 9 år jag hållit på då eftersom jag inte laddade upp filmer direkt...
Verkligen att ta metalldetekting till en annan nivå. Rätt utrustning, dvs rätt detektor; Excalibur 2 och sandskopan, sedan rätt plats också, för att hitta fynd.
Jag har tyvärr inte dyksert. Men över tid kan jag säkert ta ett sådant och skaffa en Excalibur 2 eller en Garett som går dyka med.
Vilken föredrar du att dyka med? Excalibur 2 eller Garett Pro? För Garett Sea Hunter Mark II använder du inte? Jag har svårt avgöra skillnader på detektorer. Om det nu är så stora skillnader och inte bara varumärkesnamnen som skiljer.
Jag ska ta och göra 10 vattensök på "mitt område". Med min Fisher F2. Men då får jag ha gummistövlarna på och jag tror mest det blir kapsyler och ölburkar. Jag kan gräva på ca 0.5 meters djup, så jag ska testa. Jag kommer lägga upp resultatet i tråden.
Jag har inte tillstånd att söka på andra ställen som offentliga badplatser, än i af. Jag finner det tilltalande att hitta klockor och ringar. Likaså vill jag helst att hobbyn betalar utrustningen, för det är ett gäng tusen lappar som sakerna kostar.