Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2012-08-23, 04:33
Medlem
Jepp äntligen har dom släppt på spärrarna, det är nu möjligt att regga konto och spela helt gratis, självklart med en hel del restriktioner men iaf gratis . Som F2P så kan man innom Infanteri grenen endast spawna Rifle och SMG, lätta ATG, lätta AA guns. Tier0 Flygplan och Stridsvagn, dock så fungerar det så att juh längre in i Tiers vi kommer i spelet desto mer öppnas upp för F2P, eftersom nya saker introduceras på arenan så åker sakerna ner ett hack på rank stegen. En tier = ungefär ett år, dvs tier 1 är 1941, tier2 = 1942 osv.

Detta spel använder sig utav ej utav HP på tanks osv, ett skott i bröstet och det är godnatt på en gång. Inte ta 5 skott i bröstet o springa iväg som om inget hänt. Detsamma gäller för tanks, flyg osv, träffa på fel ställe och inte ett dugg händer, träffa på rätt ställe och du kanske antänder bränsle eller ammo förrådet vilket resulterar i en gigantisk explosion som gör att kanontorn mm på en stridsvagn flyger i luften.

Spelet har väldigt daterad grafik, men kan man ta sig förbi den aspekten och förstå den enorma strategin i resursflyttandet av brigader och den enorma storleken på spelkartan och att det är krig 24/7. Ingen vila förräns någon sida har vunnit. Detta spel kombinerar markstridskrafter som Infanteri (Amerikanarna kommer in i Tier3 vilket bara är nån dag bort = Bazooka, Semiautomatiska gevär o annat godis), Tanks, ATGs,Stridsflyg, bombflyg allt i en enda j-vla stor underbar soppa av totalt krig .

Har ni några frågor så besvarar jag gärna dom här. Registrerar ni och testar spelet och känner er helt lost kan jag varmt rekommendera "Help" kanalen i spelet, den monitoreras av "veterans" 24/7 och dom hjälper mer än gärna till att besvara frågor och styra er i rätt riktning.

Registrerar sig gör man via följande länk: http://www.battlegroundeurope.com/in...y-sign-up-here

PLAYERMADE VIDEOS

http://www.youtube.com/watch?v=WHmsA...e_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=RnG41spW4Xo
Citera
2012-08-23, 04:43
Medlem
Ville bara klargöra att en tier inte tar ett år , 1 vecka per tier, tror dock att dom nyligen ökat hastigheten så det kan handla om 5 dagar eller liknande nu.
Citera
2012-08-23, 06:39
Medlem
unleash82s avatar
Planeras det någon uppföljare till detta?

Kommer ihåg att jag tyckte detta liret var riktigt trevligt när det begav sig.

Det får dock ögonen att blöda. En uppföljare hade varit fräsigt!

Mvh
Senast redigerad av unleash82 2012-08-23 kl. 06:51.
Citera
2012-08-23, 06:40
Medlem
Spelet verkar helt klart intressant! Men en sak undrar jag, vad hände om man dör? Resetas ens rank, får man börja spela direkt efter osv?
Citera
2012-08-23, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av unleash82
Planeras det någon uppföljare till detta?

Kommer ihåg att jag tyckte detta liret var riktigt trevligt när det begav sig.

Det får dock ögonen att blöda. En uppföljare hade varit fräsigt!

Mvh

Ingen direkt uppföljare plannerad vad jag vet, och ja det tar ett tag o bli van med grafiken .
Citera
2012-08-23, 08:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av theatom
Spelet verkar helt klart intressant! Men en sak undrar jag, vad hände om man dör? Resetas ens rank, får man börja spela direkt efter osv?

Hej!

Nej du blir inte av med någon rank, men den poäng du sammlat på dig under tiden du levde, dvs om du var med och tog en choke point / control point i en stad dvs en "flagga" och kanske dödade några fiender så halveras den poängen mot för om du hade despawnat medans du levde.
Citera
2012-08-23, 09:59
Medlem
Happymanwithcats avatar
Varit intresserad av detta spelet länge kul att det släppts trial.
Nu till några frågor.

Sett tidigare att fördelningen mellan spelare som spelar axelmakterna el de allierade var obalanserad innan (väldigt högt antal som spelade tysk), därav att man ej kunde välja att spela tysk. Har detta förändrats nu?

Hur många svenskar skulle ni uppskatta spelar aktivt? I så fall vilken sida spelar dessa på.

Är det mestadels krig? Finns det sidouppdrag förutom kriga t.ex samla material , hitta mat osv?
Citera
2012-08-23, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Happymanwithcat
Varit intresserad av detta spelet länge kul att det släppts trial.
Nu till några frågor.

Sett tidigare att fördelningen mellan spelare som spelar axelmakterna el de allierade var obalanserad innan (väldigt högt antal som spelade tysk), därav att man ej kunde välja att spela tysk. Har detta förändrats nu?

Hur många svenskar skulle ni uppskatta spelar aktivt? I så fall vilken sida spelar dessa på.

Är det mestadels krig? Finns det sidouppdrag förutom kriga t.ex samla material , hitta mat osv?

Du kan alltid spela den sida du vill, dock så kan det finnas en "delay" på att spawna in på den sidan/laget, men du kan alltid spela den sida du vill spela för. Balansen mellan Allierad och Axis (många dock som verkar vilja vara "bad boys" och köra Tiger tanks hehe) har svängt mkt genom åren , just nu så är det fördel för Allierade genom introduktionen med Amerikanarna på de allierades sida. Mappen / Campaign:en innan denna, map 83 vann dom allierade, och denna mapp, 84, ser ut att bli vinnst även för dom allierade då Tyskarna är hårt tillbakapressade, då många av blivit nästintill deras divisioner(1 Division = 2 Infanteri Brigader och en Armored Brigad + ett HQ) krossade och dom har väldigt lite att sätta emot just nu, deras moral är rätt hårt ansatt nu med den senaste tidens stora nederlag av jätte städerna Liege och Maastricht och vi är nu inne på Tyskt territorium och roffar åt oss tyska städer/byar .

Ja hur många svenskar svårt att veta, men mesta delen är nog på Tyska sidan, framförallt i Squad kallad Kampgruffe Wiking. Jag spelar dock på den allierade sidan och vi har en hel del svenskar även på denna sida .

Finns inga sådanna sido uppdrag som du nämner, däremot så kan High Commands beordra flyganfall på vissa viktiga broar för att förhindra eller åtminstone slöa ner eventuella avancemang/anfall mot vissa städer som ligger längs floder mm. Sedan kan det finnas enstaka resupply uppdrag, där det gäller att köra en lastbil till en annan stad för att resupplya den staden med mer infanteri, för att skynda på processen så att säga.

Förlorar du en enhet, vare sig det är ett stycke infanteri soldat, stridsvagn pv pjäs så tar det fabrikerna och supply systemet 11 timmar innan den är ersatt med en ny, vilket möjligör "attrition battles" där man totalt nästan utplånar en hel Division på materiel och manskap, vilket öppnar upp kartan för stora "land grabs" om inte fienden lyckas flytta en annan division för att "täppa igen hålet" då.

Hoppas det besvarat dina frågor .
Senast redigerad av Demonx 2012-08-23 kl. 11:24.
Citera
2012-08-23, 10:41
Medlem
Flaskhalsats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Demonx
Jepp äntligen har dom släppt på spärrarna, det är nu möjligt att regga konto och spela helt gratis, självklart med en hel del restriktioner men iaf gratis . Som F2P så kan man innom Infanteri grenen endast spawna Rifle och SMG, lätta ATG, lätta AA guns. Tier0 Flygplan och Stridsvagn, dock så fungerar det så att juh längre in i Tiers vi kommer i spelet desto mer öppnas upp för F2P, eftersom nya saker introduceras på arenan så åker sakerna ner ett hack på rank stegen. En tier = ungefär ett år, dvs tier 1 är 1941, tier2 = 1942 osv.

Detta spel använder sig utav ej utav HP på tanks osv, ett skott i bröstet och det är godnatt på en gång. Inte ta 5 skott i bröstet o springa iväg som om inget hänt. Detsamma gäller för tanks, flyg osv, träffa på fel ställe och inte ett dugg händer, träffa på rätt ställe och du kanske antänder bränsle eller ammo förrådet vilket resulterar i en gigantisk explosion som gör att kanontorn mm på en stridsvagn flyger i luften.

Spelet har väldigt daterad grafik, men kan man ta sig förbi den aspekten och förstå den enorma strategin i resursflyttandet av brigader och den enorma storleken på spelkartan och att det är krig 24/7. Ingen vila förräns någon sida har vunnit. Detta spel kombinerar markstridskrafter som Infanteri (Amerikanarna kommer in i Tier3 vilket bara är nån dag bort = Bazooka, Semiautomatiska gevär o annat godis), Tanks, ATGs,Stridsflyg, bombflyg allt i en enda j-vla stor underbar soppa av totalt krig .

Har ni några frågor så besvarar jag gärna dom här. Registrerar ni och testar spelet och känner er helt lost kan jag varmt rekommendera "Help" kanalen i spelet, den monitoreras av "veterans" 24/7 och dom hjälper mer än gärna till att besvara frågor och styra er i rätt riktning.

Registrerar sig gör man via följande länk: http://www.battlegroundeurope.com/in...y-sign-up-here

PLAYERMADE VIDEOS

http://www.youtube.com/watch?v=WHmsA...e_gdata_player

http://www.youtube.com/watch?v=RnG41spW4Xo

Jag fattar inte, är det ett FPS-spel eller vad? Det verkar vara typ DayZ i andra världskriget eller?
Citera
2012-08-23, 10:53
Medlem
Va?

Ja det är ett FPS spel, SIM FPS i en MMO värld. En enda server, en enda stor värld/karta. Inga laddnings zoner eller liknande.
Citera
2012-08-23, 11:23
Medlem
Spelade det nåt år eller två kring 2003/04 men jag tyckte tempot då var för långsamt.

Det är en mycket hög inlärningskurva, så det är inget för adhd-barn ur Call of Duty-generationen.
Citera
2012-08-23, 11:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jåbärt
Spelade det nåt år eller två kring 2003/04 men jag tyckte tempot då var för långsamt.

Det är en mycket hög inlärningskurva, så det är inget för adhd-barn ur Call of Duty-generationen.

Hahaha , nä man lär ha en del tålamod, så sant.

När det gäller tempot så varierar det kraftigt, eftersom alla strider är genomförda av spelarna själva så måste det tas initiativ till attacker så klart. Så ibland efter en stor strid kan det bli ett vakum innan nästa stora strid tar fart. Sedan finns det alltid mindre "skirmishes" som pågår under tiden, ibland 2 eller 3 stora strider i olika städer.

Den som avancerat i detta spel som infanteri soldat, medans stridsvagnar lägger suppression fire / tampas med fiende tanks och Bombflyg jämmnar staden med marken och tar ut eventuella farliga mål, Me 109 slåss mot Spitfire och Hurricanes ovanför för lufthärraväldet är syn jag aldrig skådat eller upplevt i ett annat spel. Den kombinerade arenan är svårslagen och lämmnar mig fortfarande ibland kippande efter andan.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in