Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2005-03-25, 09:32
  #1
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Ärligt talat så förstår jag inte vitsen med att gå på porrklubb. Vad finner karlar för nöje i att sitta och se vackra kvinnor klä av sig, hetsa dem till vansinnets gräns och sedan så får de ändå gå hem ensamma?

Ännu mer oförstående är jag inför män som köper sexuella tjänster. För mig så är sex något helt annat. För mig så ligger nästan hela glädjen i att man blir utvald, att kvinnan faktiskt VILL ha sex med mig och att jag faktiskt FÅR sex med henne bara för att jag är den person jag är och inte pga min betalningsförmåga.
Jag kanske är gammalmodig men jag tycker att det är lite ful gubbe-varning på män som går på porrklubb och som besöker prostituerade. Lite sned kvinnosyn helt enkelt.
Någon som håller med? Skulle vara kul om kvinnorna på FB kunde ge sin syn på detta.

Notera nu att jag inte vill förbjuda dylika tjänster. Ingen tvingar någon kvinna att försörja sig på detta sätt (i Sverige behöver ingen prostituera sig för att överleva) och ingen tvingar någon man att köpa sexuella tjänster.
Men jag förstår det förbaske mig inte?
Sedan så kan man ju fråga sig vem som förnedrar sig mest - kvinnan som säljer sin kropp eller mannen som måste betala för sex?
Citera
2005-03-25, 09:49
  #2
Medlem
BassInYoFaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Sedan så kan man ju fråga sig vem som förnedrar sig mest - kvinnan som säljer sin kropp eller mannen som måste betala för sex?
I mitt tycke, helt klart mannen. Om jag skulle behöva betala för sex skulle det kännas enormt förnedrande. Tjejerna som tar betalt är väl antagligen bara glada för att det finns så korkade män som betalar.
Dessutom, om man nu går på porrklubb så betalar man ju en massa pengar för absolut ingenting som jag ser det.

Med andra ord så håller jag med dig i det du skriver.
Citera
2005-03-25, 10:12
  #3
Medlem
gakushis avatar
Tro mig, de fula gubbarna finns ett par stycken av. Jag hade "turen" att hamna i närheten av ett helt gäng sådana på ett tåg en gång, och de hade rätt livliga diskussioner när de började bli berusade. Jag blev rätt äcklad av hur de pratade om andra kvinnor, speciellt med tanke på att de också var gifta allihopa som jag förstod det. Sånt avskum borde dumpas på en soptipp
Citera
2005-03-25, 11:08
  #4
Medlem
Personligen går jag på porrklubb för att går igång på visuell sex, dvs jag tycker helt enkelt om att se fräscha tjejer strippa. Att det sedan inte leder någon vart gör inte något för min del.

Ett annat viktigt skäl för min del är att jag kan identifiera mig med många av tjejerna på klubbarna. Jag har en del dåliga erfarenheter i bagaget som är svåra att diskutera med mina vanliga kompisar. Många av tjejerna på klubbarna har liknande erfarenheter vilket gör att vi kan prata helt öppet.
Har även lärt känna ett par tjejer "på riktigt" på detta sätt o umgås även privat med dem.
Citera
2005-03-25, 11:54
  #5
Medlem
Askas avatar
Jag är också helt oförstående till hur en man kan förnedra sig genom att betala för sex. För mig handlar sex om att ge varandra njutning, halva nöjet är ju att ens partner blir upphetsad. Skulle man veta att han aldig skulle haft sex med mig om jag inte betalat honom så försvinner ju hela poängen. Jag är visserligen tjej, men jag kan bara inte förstå nöjet med att ligga med nån som egentligen skulle vilja vara någon annanstans...

Skulle ju va intressant att få en inblick i hur ni som kan tänka er att betala för sex ser på saken.
Citera
2005-03-25, 12:19
  #6
Medlem
mums avatar
Den enda erfarenheten jag har av porrklubb ar "ping pong show" i Bangkok, men det var mest for att "ha sett det" och fa sig ett gott skratt. Annars har jag inte mycket till overs for varken porrklubbar eller sexkop.
Citera
2005-03-25, 13:03
  #7
Medlem
Queen Ls avatar
Jag kan inte annat än tycka synd om torskarna.Ynkliga varelser,och de kan absolut inte kalla sig män.
Citera
2005-03-25, 13:09
  #8
Medlem
Rudis avatar
Porrklubbar och sexköp - vad är vitsen?

Vitsen med porrklubbar och sexköp är väl den att män som inte kan få en viss
sorts tillfredsställelse hemmavid (eller annanstans) kan få det med porrklubbar
och genom prostituerade. Så skulle jag tro att det ligger till iallafall.
Citera
2005-03-25, 13:50
  #9
Medlem
Nemesis1s avatar
Jag har full förståelse för dem som köper sex... De väljer att betala för att få proffessionell sex utan att behöva ragga och ha sig på krogar eller ingå i längre förhållanden... Vad är det för fel med??
Citera
2005-03-25, 13:55
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har full förståelse för dem som köper sex... De väljer att betala för att få proffessionell sex utan att behöva ragga och ha sig på krogar eller ingå i längre förhållanden... Vad är det för fel med??

Håller med fullständigt.
Citera
2005-03-25, 13:56
  #11
Medlem
M2ks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nemesis1
Jag har full förståelse för dem som köper sex... De väljer att betala för att få proffessionell sex utan att behöva ragga och ha sig på krogar eller ingå i längre förhållanden... Vad är det för fel med??
Första insiktsfulla inlägget i den här tråden. Verkade som moralmaffian startat ett slutet kafferep här, innan ditt inlägg.

edit: inkluderar tommy_t, som precis hann före.
Citera
2005-03-25, 14:15
  #12
Medlem
Ett sätt att försvara sin värderingar är som bekant att se ner på de som inte delar dem. Eller det är väl snarare en naturlig försvarsmekanism.

Ungefär samma sorts förakt som många hyser mot knarkare.

Varför detta förakt?

Är det en så konstig företelse så det enda sättet att försvara sina egna väderingar är att anse det vara förnedrande?

Vi människor har många drifter och begär och vi betalar årligen tiotusentalskronor för att tillfredsställa dessa drifter på ett eller annat sätt. Vår sexuella drift är en av de starkaste, varför kan man inte få köpa sexuell tillfredsställelse utan att bli föraktad?

Jag håller med er att sex med någon man verkligen tycker om är betydligt bättre på många plan, men det betyder väl inte att vi måste förbjuda något bara för att det inte är lika bra som något annat?

Sen finns det många som av sociala eller utseendemässiga anledningar inte kan ha sex med någon han finner attraktiv, som väljer att köpa sex. Är dessa redan socialt utslagna människor patetiska för att de väljer att köpa sex?

Är det bättre att spendera sina pengar på att bjuda tjejer på drinkar och smycken så att man slipper betala dom i rena kontanter för att ha sex med en? Blir då sexet bättre och mer naturligt på något sätt?

Det värsta är att väldigt många som hyser detta förakt mot folk som köper sex är samma personer som pratar om mänskliga rättigheter, demokrati och alla människors lika värde.

Hyckleri, dubbelmoral och trångsynthet. Som vanligt alltså...
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback