Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2012-08-30, 14:14
Medlem
castanedas avatar
Det r ett i mnga kretsar vl cementerad uppfattning att andar existerar..men i sjlvaverket r det helt andra fenomen som r i rrelse.

Nr jag frsta gngen tog upp detta mne(fast inte p fb)blev det en minst sagt stark reaktion..och flera medium steg fram och ville lsa lusen av mig..detta d mina uderskningar visade att det inte finns ngra andra..inte heller en ande vrld.

Dessa intensiva samtal..som ofta var starkt knsloladdade av flera deltagande medium resulterade i att tv av dessa medium blev med tiden elever till mig..deras "omvndning" handlade aldrig om ord frn mins sida som vertygade dom..det hanlae om att dom underskte det jag sagt med sina "hjlpare"..och dessa bekrftade att allt jag sagt var sant..VEN om hjlparnas "vittnesml" ifrgasatt deras egen identitet.

Lt mig ta saken frn brjan...

Nr jag fr mnga r sedan brjade ska sanningar om tillvaron utanfr etablerade kllor som ex: kyrkan..s kom jag att under ngra r hamna i en inte helt "osknt lge"..brjade ofrivilligt till en brjan att bedriva astralsex..hade sex varje natt med olika kvinnor under en 2 rs period.Efter ett stort antal underskna ligg..brjade mitt intresse vckas om VAD det i sjlvaverket var fr fenomen som astralsex var..

Kan lugnt sga att det jag ko fram till var en rejl chock..vilket ledde till att jag helt avstod frn all astral verksamhet under ngra r..trots att jag kunde med ltthet bekrfta sanningshalten i mina upptckter..s var mina upptckter hrresande.

Upptckter:
De "kvinnor" jag hade sex med p astralplanet kunde med ltthet ndra form till mitt kvinnoideal..med tiden ndrade dom ven form till praktiskt taget vad som helst.Dessa "kvinnor" var/r av urldrig ursprung..r hr bland mnniskor..de lever av vra energier..och alla de frestllningar som mnga indvider talat om geom ren..om troll/lvor/nglar/demoner..r dessa samma ras..dom ndrar form beroende p vilka signaler som mnniskan snder ut.

Denna ras r nra frknippad till varje enskild mnniska..alla har en eller tv av dessa varelser hos sig..och det finns faktiska "lnkar" som gr frn mnniskan till dessa varelser..och frn dessa varelser vidare till andra varelser(ngon som sett Matrix..likheterna r slende).

S de hjlpare som medium har hos sig r av denna ras...

I de fall som individer beskrivit att dom mtt ex: Jesus..nglar..demoner..elller till och med Gud..r endast speglingar frn dessa individers eget inre..och skapade i grunden av dessa varelser.

Det finns inga andar...i de fall som ex: medium talar om..dr en avliden mnniskans ande kommer till dem med budskap..r OCKS dessa varelser..sledes r inga fall..dr medium talar om en avliden mnniskas ande en faktisk ande frn denne avlidna..utan en varelse som speglar information frn den avlidne..ex: via en anhrig..eller kopplingar till andra kanaler dr dom hmtar info om den avlidne.

Det finns inga andar..det finns ingen andevrld..och detta beror frmst p fljande:

Nr en mnniska dr..lmnar mnniskans medvetande den dda kroppen(kort sagt sjlen r ocks en myt)..medvetandet r "vid liv"..i nuvarande "form" i ca: 1 - 3 dagar..varefter medvetandet snderdelas..och "tersamlas" igen fr nytt liv..den nya sammansttningen r lngt ifrn identisk med den som snderdelades..utan bestr av en ofattbar mngd "medvetande bestndsdelar" frn mnga olika mnniskor..som samlas till en enhet..som sedan fdds.Sledes kan INGEN som levat..och dtt ngonsin terkomma i samma form som de en gng haft.

Det r givetvis en omjlighet att ens sammanfatta det ovannmnda..s jag lr ha anledning att terkomma flera gnger till samma tema..
Citera
2012-08-30, 14:26
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Det r ett i mnga kretsar vl cementerad uppfattning att andar existerar..men i sjlvaverket r det helt andra fenomen som r i rrelse.

Nr jag frsta gngen tog upp detta mne(fast inte p fb)blev det en minst sagt stark reaktion..och flera medium steg fram och ville lsa lusen av mig..detta d mina uderskningar visade att det inte finns ngra andra..inte heller en ande vrld.

Dessa intensiva samtal..som ofta var starkt knsloladdade av flera deltagande medium resulterade i att tv av dessa medium blev med tiden elever till mig..deras "omvndning" handlade aldrig om ord frn mins sida som vertygade dom..det hanlae om att dom underskte det jag sagt med sina "hjlpare"..och dessa bekrftade att allt jag sagt var sant..VEN om hjlparnas "vittnesml" ifrgasatt deras egen identitet.

Lt mig ta saken frn brjan...

Nr jag fr mnga r sedan brjade ska sanningar om tillvaron utanfr etablerade kllor som ex: kyrkan..s kom jag att under ngra r hamna i en inte helt "osknt lge"..brjade ofrivilligt till en brjan att bedriva astralsex..hade sex varje natt med olika kvinnor under en 2 rs period.Efter ett stort antal underskna ligg..brjade mitt intresse vckas om VAD det i sjlvaverket var fr fenomen som astralsex var..

Kan lugnt sga att det jag ko fram till var en rejl chock..vilket ledde till att jag helt avstod frn all astral verksamhet under ngra r..trots att jag kunde med ltthet bekrfta sanningshalten i mina upptckter..s var mina upptckter hrresande.

Upptckter:
De "kvinnor" jag hade sex med p astralplanet kunde med ltthet ndra form till mitt kvinnoideal..med tiden ndrade dom ven form till praktiskt taget vad som helst.Dessa "kvinnor" var/r av urldrig ursprung..r hr bland mnniskor..de lever av vra energier..och alla de frestllningar som mnga indvider talat om geom ren..om troll/lvor/nglar/demoner..r dessa samma ras..dom ndrar form beroende p vilka signaler som mnniskan snder ut.

Denna ras r nra frknippad till varje enskild mnniska..alla har en eller tv av dessa varelser hos sig..och det finns faktiska "lnkar" som gr frn mnniskan till dessa varelser..och frn dessa varelser vidare till andra varelser(ngon som sett Matrix..likheterna r slende).

S de hjlpare som medium har hos sig r av denna ras...

I de fall som individer beskrivit att dom mtt ex: Jesus..nglar..demoner..elller till och med Gud..r endast speglingar frn dessa individers eget inre..och skapade i grunden av dessa varelser.

Det finns inga andar...i de fall som ex: medium talar om..dr en avliden mnniskans ande kommer till dem med budskap..r OCKS dessa varelser..sledes r inga fall..dr medium talar om en avliden mnniskas ande en faktisk ande frn denne avlidna..utan en varelse som speglar information frn den avlidne..ex: via en anhrig..eller kopplingar till andra kanaler dr dom hmtar info om den avlidne.

Det finns inga andar..det finns ingen andevrld..och detta beror frmst p fljande:

Nr en mnniska dr..lmnar mnniskans medvetande den dda kroppen(kort sagt sjlen r ocks en myt)..medvetandet r "vid liv"..i nuvarande "form" i ca: 1 - 3 dagar..varefter medvetandet snderdelas..och "tersamlas" igen fr nytt liv..den nya sammansttningen r lngt ifrn identisk med den som snderdelades..utan bestr av en ofattbar mngd "medvetande bestndsdelar" frn mnga olika mnniskor..som samlas till en enhet..som sedan fdds.Sledes kan INGEN som levat..och dtt ngonsin terkomma i samma form som de en gng haft.

Det r givetvis en omjlighet att ens sammanfatta det ovannmnda..s jag lr ha anledning att terkomma flera gnger till samma tema..
Och varfr skulle det d vara fel att kalla dessa varelser fr demoner?

Vntar med spnning p om det dyker upp ngra bevis i den hr trden, men har inga oerhrda frhoppningar.
Citera
2012-08-30, 14:31
Medlem
vore kul och se om du hade ngra vettiga opartiska kllor fr detta tnk/argument.

annars blir det ju inte mer n en tanke/filosofi i mngden. svrt att motbevisa ngot utan att sjlv kunna bevisa sin egen teori.
Citera
2012-08-30, 14:41
Medlem
IamThats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av castaneda
Text

* Hur kom du fram till dina sanningar ang. dessa varelser?
* Hur vet du med skerhet att detta inte r ditt egna medvetande som manifesterar dessa varelser?
* Varfr lever dessa varelser bortom fysisk dimension med ett sammansatt sinne nr mnniskans sinne snderdelas efter "dden"?
* Finns det i ngon av dina sanningar ngon insikt om varandets natur, dvs. att medvetandet i sig genomsyrar allt som kan skapas? I s fall, delar vi inte detta medvetande i sin essens med dessa varelser?

Tack fr intressant trd!

Mvh
Citera
2012-08-30, 14:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat
* Hur vet du med skerhet att detta inte r ditt egna medvetande som manifesterar dessa varelser?
* Varfr lever dessa varelser bortom fysisk dimension med ett sammansatt sinne nr mnniskans sinne snderdelas efter "dden"?
* Finns det i ngon av dina sanningar ngon insikt om varandets natur, dvs. att medvetandet i sig genomsyrar allt som kan skapas? I s fall, delar vi inte detta medvetande i sin essens med dessa varelser?

Tack fr intressant trd!

Mvh

Grymt bra frgestllningar!

OnT. Tycker att det hela r lite diffust och behver nog mer konkreta ider om det du talar om. Knns som att du ordbajsar igenom din text endel.
Citera
2012-08-30, 14:50
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Och varfr skulle det d vara fel att kalla dessa varelser fr demoner?

Vntar med spnning p om det dyker upp ngra bevis i den hr trden, men har inga oerhrda frhoppningar.

Hm..du talar om bevis..vilka bevis har du sjlv om att det FINNS demoner ??

Dessa varelser r inga demoner...dom r inte onda..dom har funnit en fdoklla genom mnniskan..precis som vi mnniskor har ex: kor som nringsklla..d kunde vi lika grna kalla mnniskor fr demoner
Citera
2012-08-30, 14:57
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr-laff
vore kul och se om du hade ngra vettiga opartiska kllor fr detta tnk/argument.

annars blir det ju inte mer n en tanke/filosofi i mngden. svrt att motbevisa ngot utan att sjlv kunna bevisa sin egen teori.

Opartiska kllor...visa mig EN opartisk klla inom dessa omrden..att samtala om dessa fenomen r inte samma sak som satala om direkta fysiska fenomen..som r direkt mtbara..

Om jag nu skall dristar mig till att ta din frfrgan serist..s r just opartiska kllor viktiga fr mig..de kllor jag anvnder mig av r att jag jmfr mina egna iakttagelser med de som mina elever gr..nr ett fenomen har studerats tillrckligt mnga gnger frn olika vinklar..betraktar jag fenomenet..och fakta kring fenomenet fr ngot som jag kan sga r sanna iakttagelser av verkligheten..

Har ven gett "vningar" till icke-elever..och ven dessa har kunnat gra iakttagelser enligt de jag/vi tidigare studerat..utan att betraktelser av fenomenet eller vra slutsatser har tvingats att ndras..endast i undantagsfall har slutsatserna behvts berikas.
Citera
2012-08-30, 15:46
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IamThat

Tack fr intressant trd!

Mvh

1. Framfrallt av egna erfarenheter..drefter bearbetning av material som mina elever samlat av sina egna erfarenheter/observationer.

2. Det var s det hela brjade..dvs..jag hade ett stort antal upplevelser som jag i efterhand frstod var just manifestationer frn mitt eget medvetande..efter hand frndrades mina upplevelser i samband med att jag brjade gra mer exakta observationer..och kunde senare jmfra med elevers observationer..och direkta samtal med dessa varelser..och kunskaper om HUR dom arbetar..s rena manifestationer omvandlades med tiden(isamband med insikter om fenomenets vara)till exakta observationer so omjligen kune ses som maifestationer frn mitt eget inre.

3. Du gr en naturlig felkoppling hr..dessa varelser lever precis som du och jag gr..dom ger ett medvetande precis som vi gr..och dr..men lever betydligt lngre n mnniskan gr..nr dom dr..s snderdelas dom s som alla livsformer gr.

4. Din frgestllning hr r allt fr komplex fr att kunna besvaras med ngra korta rader..dremot kan jag sga att vi inte delar i snderdelningen och sammansttningen av deras medvetande..detta kommer sig av att medvetanden "sorteras" efter den grad av expansion som det individuella medvetandet uppntt..och vilken livsform som medvetandet fr nrvarande bebor.
Citera
2012-08-30, 16:14
Medlem
Tucanes avatar
Hur mnga rs erfarenhet har du av det "astrala", om jag fr frga?

Mvh Tucane
Citera
2012-08-30, 17:28
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tucane
Hur mnga rs erfarenhet har du av det "astrala", om jag fr frga?

Mvh Tucane

Mina astrala upplevelser brjade fr ca 30 r sedan..verkliga insikter..kunskaper brjade komma lngt senare..det gick ungefr 5 r innan ngra 10 ringar ramlade ner
Citera
2012-08-30, 18:09
Medlem
Aliennas avatar
Vi ser ju inte dessa varelser, de ser inte ut att vara fysiska...
Om det som inte r fysiskt, brukar vi ju sga att det r andligt. Och allt andligt sammantaget, r andevrlden...
Du sger att det inte finns ngon andevrld. Vad r det d som finns, bortom det fysiska?
(Det hr var klurigt ... frstr knappt min egen frga. )
Citera
2012-08-30, 19:07
Medlem
castanedas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alienna
Vi ser ju inte dessa varelser, de ser inte ut att vara fysiska...
Om det som inte r fysiskt, brukar vi ju sga att det r andligt. Och allt andligt sammantaget, r andevrlden...
Du sger att det inte finns ngon andevrld. Vad r det d som finns, bortom det fysiska?
(Det hr var klurigt ... frstr knappt min egen frga. )

Lt mig ta dig ur din frvirring..andar.existerar inte..andevrlden r sledes endast en myt..MEN..dremot finns det "mycket annat" dr ute.De r fljdaktligen inte andrar utan andra livsformer..frstr att det kan vara lite frvirrande..har ju endast skrivit ngra f rader om ngot som det finns hyllmeter att skriva om..kanske klarnar det ngot d jag terupptar denna trd och fyller i mer info.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in