2024-12-05, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Det r fett kontroversiellt att skmta om dden och folks livsskdningar s reaktionen hade nog inte varit s komisk( med undantag att mnga hr skert tyckt det varit kul att gra natalisterna sura).

Det r ingen fara folk lskar nr man skmtar om dden.

En klassiker frn granntrden - fonus pltsligt hnder det 😂
Citera
2024-12-05, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Problemet r bara att universum skiter i om du gr revolt eller inte.

P vilket stt r det ett problem?
Det handlar ju om sjlvrespekt, jag tror inte det finns ngot hgre vsen eller ngon mening med livet.

Men det hindrar inte oss frn att leva vra liv med klarhet och rlighet (eller strva efter att gra s).
Citera
2024-12-05, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
P vilket stt r det ett problem?
Det handlar ju om sjlvrespekt, jag tror inte det finns ngot hgre vsen eller ngon mening med livet.

Men det hindrar inte oss frn att leva vra liv med klarhet och rlighet (eller strva efter att gra s).

Det blir bara ett slag i luften. Men visst, gr vad som funkar fr dig fr att ta dig genom livet p bsta stt men lt bli att utstta andra fr samma meningslshet. Men det har du ju uppenbarligen inte gjort. Dessutom lyckades du skapa en fullstndig mardrm t ett av dina barn tydligen. Helt och hllet ditt verk. Bra jobbat.
Citera
2024-12-05, 20:39
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Det r ingen fara folk lskar nr man skmtar om dden.

En klassiker frn granntrden - fonus pltsligt hnder det 😂

Var du ironisk nu?
Min upplevelse r att mnga blir lite smtt krnkta av det
Citera
2024-12-05, 20:58
Medlem
Citat:
Var du ironisk nu?
Min upplevelse r att mnga blir lite smtt krnkta av det

Haha ja dom krnkta behver lite extra dden-skratt infr whats coming.
Citera
2024-12-05, 21:06
Medlem
Citat:
Det blir bara ett slag i luften. Men visst, gr vad som funkar fr dig fr att ta dig genom livet p bsta stt men lt bli att utstta andra fr samma meningslshet. Men det har du ju uppenbarligen inte gjort. Dessutom lyckades du skapa en fullstndig mardrm t ett av dina barn tydligen. Helt och hllet ditt verk. Bra jobbat.

Precis pongen faktiskt, att gra vad som funkar.
ven en blind hna

Du vet inget om mina barn s jag slpper den kommentaren.

du precis som flera andra hr gr i fllan att enbart se en sanning och bortse frn alla andra argument.

Har du aldrig tvivel? Vad skiljer din uppfattning frn fundamentalistisk religion?

Mrk vl att jag inte tvingar p ngon annan min livsskdning, jag argumenterar fr min stndpunkt men jag respekterar ditt val att leva i mrker och barnlshet.

Gr du det samma? Respekterar du andras val?
Citera
2024-12-05, 21:37
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Link04
Haha ja dom krnkta behver lite extra dden-skratt infr whats coming.

Ja, herr dden lr vara mycket mer okomplicerad n vad vi frestller oss haha
Citera
2024-12-06, 00:00
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Oj. Att det r mycket som ni antinatalister inte frstr s bra, har ju alltid varit vldigt tydligt, men att det var p den hr nivn r nog nd lite ovntat.

Du frstr, ingen mnniska kan ju gra barn alldeles sjlva. Det krvs liksom bde en man och kvinna, blommor och bin, XY och XX, snopp och snippa, sex, ... Vid 40+ r det nog hg tid att du har det dr samtalet med ngon frlder.
Citera
2024-12-06, 04:43
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Hur tnker ni angende de problem som uppstr om befolkningen slutar frka sig?
Som kommer leda till en vldigt massa lidande fr kvarlevande.

Tja, om aktiv ddshjlp samtidigt blir en odiskutabel rttighet, s ser jag inga problem. Jag kan inte ens fatta att ngon vill leva p ett s.k. ldreboende hellre n att d, om de inte rkar ut fr ngot s att de blir helt ofrmgna att ta sina liv. Om jag t.ex. fr vissa former av cancer men r klar i skallen, s gr jag slut p det sjlv, om jag r kvar i idiot-Sverige/inte kan komma till en ddsklinik.
Citera
2024-12-06, 04:51
Medlem
Blocktobers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Malmoepag
Precis pongen faktiskt, att gra vad som funkar.
ven en blind hna

Du vet inget om mina barn s jag slpper den kommentaren.

du precis som flera andra hr gr i fllan att enbart se en sanning och bortse frn alla andra argument.

Har du aldrig tvivel? Vad skiljer din uppfattning frn fundamentalistisk religion?

Mrk vl att jag inte tvingar p ngon annan min livsskdning, jag argumenterar fr min stndpunkt men jag respekterar ditt val att leva i mrker och barnlshet.

Gr du det samma? Respekterar du andras val?

Respektera frldrar r som att respektera nazister i min vrld, tminstone om de vgrar ngra sig.
Citera
2024-12-06, 04:53
Medlem
Blocktobers avatar
Jojo verkade frst rubbad (vem har inte tyckt det om mig) men hon r faktiskt hyperintelligent. Kolla alla hennes lngre videor med tankar om tomheten och varfr allt kvittar. I morse var hon full men sjng en massa fyndiga snger som hon hittade p medan hon sjng.

https://www.youtube.com/@jojoholly5607/videos
Citera
2024-12-06, 04:57
Medlem
Blocktobers avatar
Och s The Prison Called Life: The hopelessness has creeped in
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem