Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-29, 15:54
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
Du dmer andra efter dina egna bristflliga frmgor. Jag kunde lsa flytande och skriva vid 3 ocks. Inmendham ska ha varit s ung som 1 nr han genomskdade allt.

Nr du levererar en helt vrdels personlig mytomananekdot p ett anonymt forum fr du helt enkelt finna dig i att den vrdelsa anekdoten kan avfrdas p vilket stt som helst.

Citat:
Det r klart att jag r materialist. Kroppen r materiell. Att ha det bra r att inte lida brist p pengar och hlsa.

Du "genomskdade" allts enligt egen utsago precis allting nr du var tre r, men du har fortfarande inte frsttt nr du nu r ver femtio r att pengar inte garanterar ett bra liv. Vad var det du "genomskdade" igen?
Senast redigerad av Reiwa 2024-07-29 kl. 15:56.
Citera
2024-07-29, 16:47
Medlem
Citat:
Du dmer andra efter dina egna bristflliga frmgor. Jag kunde lsa flytande och skriva vid 3 ocks. Inmendham ska ha varit s ung som 1 nr han genomskdade allt.

Det r klart att jag r materialist. Kroppen r materiell. Att ha det bra r att inte lida brist p pengar och hlsa.

Frgan r vad det r som gr det omjligt fr vissa att ignorera denna fruktansvrda tidiga insikt att alla skall d och slitas frn varandra en dag, medan andra liksom "h nu glmmer vi det, det r lngt tills dess." Ett liv som inte i alla fall kan vara evigt, om man vill, r liksom en mardrm. Det r fan s hemskt s det finns inte ord att man inte fr se dom dda igen ngonsin. Eller din egen dd som bara raderar hela ens livshistoria fr en. What the fuck is wrong with people!
Citera
2024-07-29, 18:12
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
ven utan massinvandringen lever ju inte de flesta bra liv. Det finns egentligen inga bra liv alls, men ngot man skulle kunna kalla bra liv ser ut ungefr s hr: man fds av rika frldrar och har s god hlsa att man aldrig fr vrre sjukdom n en veckas frkylning. Man behver aldrig arbeta fr sitt uppehlle i hela sitt liv. Man ter och dricker bara precis det man sjlv vill. Man har privatlrare, s att man aldrig behver stta sin fot i skola. Tack vare frldrarnas pengar har man rd att tillfredsstlla alla sexuella nskeml och ta alla droger man vill ha. Man dr snabbt av en hjrtattack eller en hjrnbldning eller fr ddshjlp nr inget roar en lngre.

Observera att ett sdant liv inte heller gr att leva utan att gra det p andras bekostnad. Ngon mste m dligt genom att arbeta ihop frldrarnas vlstnd. Tjnare och prostituerade ser till att den hr personen aldrig behver stda, laga mat, diska eller knna sexuell frustration.

Varfr gr grnsen fr det acceptabla just dr? Det gr vl att stta den nnu hgre, typ inkludera att vara en p miljarden i begvning vad gller nt ballt, en p miljarden vad gller tjusighet och allt mjligt? Hur r din ppenhet fr mjligheten att folk med p pappret betydligt smre liv n vad du beskriver kan vara rliga nr de sger att de r behagade av det hela, r de garanterade livslgnare?
Citera
2024-07-29, 18:17
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FunAndGames
Varfr gr grnsen fr det acceptabla just dr? Det gr vl att stta den nnu hgre, typ inkludera att vara en p miljarden i begvning vad gller nt ballt, en p miljarden vad gller tjusighet och allt mjligt? Hur r din ppenhet fr mjligheten att folk med p pappret betydligt smre liv n vad du beskriver kan vara rliga nr de sger att de r behagade av det hela, r de garanterade livslgnare?

OK, det r svrt att stta ngon definitiv grns, men jag tycker faktiskt att frvrvsarbete i de allra flesta fall r sjlsddande skit. Det r egentligen frst med protestantismen och den moderna kapitalismen som mnniskor brjade att se arbete som en dygd. Att ha ngon kronisk sjukdom r ocks skit.
Citera
2024-07-29, 18:47
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
OK, det r svrt att stta ngon definitiv grns, men jag tycker faktiskt att frvrvsarbete i de allra flesta fall r sjlsddande skit. Det r egentligen frst med protestantismen och den moderna kapitalismen som mnniskor brjade att se arbete som en dygd. Att ha ngon kronisk sjukdom r ocks skit.

Det sista r sklart sant ven om jag inte drabbats av nn sdan sjlv, arbete r fr det mesta ovrdigt bgeri det ocks. Och den sista frgan i det jag skrev?
Citera
2024-07-29, 18:51
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Det sista r sklart sant ven om jag inte drabbats av nn sdan sjlv, arbete r fr det mesta ovrdigt bgeri det ocks. Och den sista frgan i det jag skrev?

Det r mjligt att det finns mnniskor som faktiskt tycker att livet r ganska OK. Dremot r det rent krasst aldrig vrt att fdas till att brja med, eftersom det nd tar slut och inga liv r helt problemfria.
Citera
2024-07-29, 19:03
Medlem
FunAndGamess avatar
Citat:
Det r mjligt att det finns mnniskor som faktiskt tycker att livet r ganska OK. Dremot r det rent krasst aldrig vrt att fdas till att brja med, eftersom det nd tar slut och inga liv r helt problemfria.

Knner du dig aldrig tagen och behagad av den tjusighet som trots allt finns? ven om jag tycker det r svrartat befngt att sga emot att det sammanlagda lidande levande varelser knt r betydligt strre n den sammanlagda njutning de knt r jag ofta ganska ltt att behaga, "Nmen titta vilken fin och ball katt som gr p staketet. Mjaou.", r jag i rtt sinnesstmning rcker det med lite snt.
Citera
2024-07-29, 19:06
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Knner du dig aldrig tagen och behagad av den tjusighet som trots allt finns? ven om jag tycker det r svrartat befngt att sga emot att det sammanlagda lidande levande varelser knt r betydligt strre n den sammanlagda njutning de knt r jag ofta ganska ltt att behaga, "Nmen titta vilken fin och ball katt som gr p staketet. Mjaou.", r jag i rtt sinnesstmning rcker det med lite snt.

Jo, jag knner s ibland. Igr fick jag t.ex. in en rdhakeunge men fick ut den oskadd igen. Det kndes ju fint. Men drute kan det hnda den en massa hemska saker
Citera
2024-07-29, 19:30
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Frgan r vad det r som gr det omjligt fr vissa att ignorera denna fruktansvrda tidiga insikt att alla skall d och slitas frn varandra en dag, medan andra liksom "h nu glmmer vi det, det r lngt tills dess."

Det r ingen som glmmer det.

Citat:
Ett liv som inte i alla fall kan vara evigt, om man vill, r liksom en mardrm.

Nej. Bristfllig logik. Det finns inget som varar fr evigt s med din bristflliga logik betyder det att allt r en mardrm. Det finns ingen musik, ingen film, ingen konst, ingen underhllning, ingen aktivitet som du gillar allts, men vi vet bda tv att det inte r s. T.ex. lskar du att vltra dig i sjlvmkan.
Citera
2024-07-29, 20:11
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Life is unfair. Don't get over it
Citera
2024-07-29, 20:39
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ja, sedan som Inmendham sger i videon lta barnet g p lina med vetskap om att det r knivar nedanfr. Vilken krlekshandling!

Det blir verkligen hjden av absurditet att dessutom hlla brandtal fr ngot som alla skall glmma bort med dden. Inte en enda som intrder hr skall minnas besket.

ja, och ngot annat som r strande r att folk med ungar lskar att kalla folk som vljer bort ungar fr sjlvupptagna och egoistiska. Fr det var givetvis inte sig sjlva de tnkte p nr de skaffade ungarna.
Citera
2024-07-29, 20:57
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Ja, biologin kommer garantera att du dr ngon gng. Det du har att vlja p r att antingen omfamna livet och ta vara p den tiden du har eller s kan man gra som du, bli ett svagt patetiskt sjlvmkande kreatur som skapar sitt eget lidande vilket garanterar att ditt liv kommer vara helt vrdelst och uselt.

h, nej... en ekorre i skogen blev tagen av en duvhk. Dags att frvandla hela livet till ett sjlvmkande, gnlligt helvete och brja fresprka utrotningen av allt liv som kan knna ngot i respons p det som ni gr.

Bara att en enda mnniska gr runt och mr dligt r en fr mycket. Nu har jag turen att m ganska bra men vetskapen att det finns mnniskor som inte gr det r det vsentliga.
Och folk frvntar sig att man ska slppa hela sin pessimistiska livsskdning bara fr man inte lider av psykisk ohlsa lngre. Okej... det frvnar mig faktiskt inte s mycket fr det r precis s jvla egoistiska mnniskor r och framfrallt ni optimister.
Om jag mr bra ska hela vrlden existera fr min skull!
Om jag mr dligt ska hela vrlden g under fr min skull!
Att det ens frekommer en sdan orttvisa, att vissa gr runt och r lyckliga medan andra ofrnkomligt lider, det r DET som r problemet. S ja, hellre inget liv n ett liv som r orttvist.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in