Citat:
Ursprungligen postat av
Reiwa
Ja, biologin kommer garantera att du dr ngon gng. Det du har att vlja p r att antingen omfamna livet och ta vara p den tiden du har eller s kan man gra som du, bli ett svagt patetiskt sjlvmkande kreatur som skapar sitt eget lidande vilket garanterar att ditt liv kommer vara helt vrdelst och uselt.
h, nej... en ekorre i skogen blev tagen av en duvhk. Dags att frvandla hela livet till ett sjlvmkande, gnlligt helvete och brja fresprka utrotningen av allt liv som kan knna ngot i respons p det som ni gr.
Bara att en enda mnniska gr runt och mr dligt r en fr mycket. Nu har jag turen att m ganska bra men vetskapen att det finns mnniskor som inte gr det r det vsentliga.
Och folk frvntar sig att man ska slppa hela sin pessimistiska livsskdning bara fr man inte lider av psykisk ohlsa lngre. Okej... det frvnar mig faktiskt inte s mycket fr det r precis s jvla egoistiska mnniskor r och framfrallt ni optimister.
Om jag mr bra ska hela vrlden existera fr min skull!
Om jag mr dligt ska hela vrlden g under fr min skull!
Att det ens frekommer en sdan orttvisa, att vissa gr runt och r lyckliga medan andra ofrnkomligt lider, det r DET som r problemet. S ja, hellre inget liv n ett liv som r orttvist.