Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2024-07-29, 21:04
Avstngd
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Bara att en enda mnniska gr runt och mr dligt r en fr mycket. Nu har jag turen att m ganska bra men vetskapen att det finns mnniskor som inte gr det r det vsentliga.
Och folk frvntar sig att man ska slppa hela sin pessimistiska livsskdning bara fr man inte lider av psykisk ohlsa lngre. Okej... det frvnar mig faktiskt inte s mycket fr det r precis s jvla egoistiska mnniskor r och framfrallt ni optimister.
Om jag mr bra ska hela vrlden existera fr min skull!
Om jag mr dligt ska hela vrlden g under fr min skull!
Att det ens frekommer en sdan orttvisa, att vissa gr runt och r lyckliga medan andra ofrnkomligt lider, det r DET som r problemet. S ja, hellre inget liv n ett liv som r orttvist.

Se det hr inlgget:
(FB) Antinatalism

Men tack fr att du i alla fall bekrftar varenda ord jag skrev i det inlgget. Det handlar allts precis som jag sa att om inte du kan f ha det s ska ingen f ha det. De flesta antinatalister brukar ju alltid ltsas vara ngot de inte r. Det vanligaste r vl att de vdjar till sin enorma empati nr de i sjlva verket r srbara narcissister med empatistrningar.
Citera
2024-07-29, 21:08
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redoxreaktion
En lglig video: Your Depression is what will set you free

Jag mr bra och fr en kick av filosofisk pessimism
Citera
2024-07-29, 21:10
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeletedUser
Jag mr bra och fr en kick av filosofisk pessimism

Citera
2024-07-29, 21:13
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
NPCs vgrar se verkligheten. Min bror r barnls men sger att han skulle ha skaffat barn om han hade haft frhllande med ngon som hade velat ha barn med honom, men han kan inte ge ngon som helst vettig anledning till varfr.
Beklagar din brors sorg ver att inte ha kunnat skaffa barn, och att ha en s vrdels gnllspik till bror som du.
Citera
2024-07-29, 21:18
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ett blytungt argument av hycklarnrden. Det finns inte ngot i mitt inlgg som inte r sant. Bara att behva arbeta fr sitt uppehlle r ju fr jvligt. Det anses bara som normalt fr att vi lever i ett samhlle byggt p lgner. De gamla grekerna sg tminstone allt fysiskt arbete som ett straff frn gudarna.
Ja, hrrudu, det r verkligen jttesynd om dig, tycker iaf du sjlv, men nog faktiskt inte en enda annan person.

Vilka ljuger om att slippa arbeta???
Citera
2024-07-29, 21:22
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Ja, hrrudu, det r verkligen jttesynd om dig, tycker iaf du sjlv, men nog faktiskt inte en enda annan person.

Vilka ljuger om att slippa arbeta???

Va? Jag skrev att det r ett helvete att behva arbeta fr sitt uppehlle och att det i den antika vrlden var ngot som var allmnt erknt. Den grekiska adeln ansg t.ex. att underklassen var beklagansvrd fr att de mste arbeta. Idag ljuger verklassen och vre medelklassen och ltsas som om arbete r en plikt och ngot att vara stolt ver.
Citera
2024-07-29, 21:28
Medlem
nerdnerds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Frgan r vad det r som gr det omjligt fr vissa att ignorera denna fruktansvrda tidiga insikt att alla skall d och slitas frn varandra en dag, medan andra liksom "h nu glmmer vi det, det r lngt tills dess." Ett liv som inte i alla fall kan vara evigt, om man vill, r liksom en mardrm. Det r fan s hemskt s det finns inte ord att man inte fr se dom dda igen ngonsin. Eller din egen dd som bara raderar hela ens livshistoria fr en. What the fuck is wrong with people!
Straw man!

ALLA kommer att d! Och antagligen har vi bara ETT enda liv! S vad gra??

Fnga dagen!
Citera
2024-07-29, 21:32
Medlem
DeletedUsers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Se det hr inlgget:
(FB) Antinatalism

Men tack fr att du i alla fall bekrftar varenda ord jag skrev i det inlgget. Det handlar allts precis som jag sa att om inte du kan f ha det s ska ingen f ha det. De flesta antinatalister brukar ju alltid ltsas vara ngot de inte r. Det vanligaste r vl att de vdjar till sin enorma empati nr de i sjlva verket r srbara narcissister med empatistrningar.

Det lter hrt att yttra sig om vissa saker o.s.v nr man gr in p det i detalj. Men grundidn r tyvrr fortfarande sann. Det r ett mycket mer rttvist scenario att inte vrlden existerar alls n att den existerar med orttvisa frhllanden fr oss mnniskor och djur.
Nja, skulle inte vilja sga att det bara handlar om empati, nog s vore det mer empatiskt att st upp fr att alla borde fdas med samma frutsttningar eller inte fdas alls men det handlar ocks om att rationalisera.
Det r svrt mnga gnger, man fr allts bortse helt ifrn sig sjlv, sina egna livsomstndigheter, knslor och instinkter. Drefter r det lttare att avgra vad som r sant eller falskt.
Antinatalismens starkaste punkt r den vldigt enkla logiken som inte har ngonting att gra med mnniskors olika personligheter och knslor.
Citera
2024-07-29, 21:49
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Antinatalister kan ka till Spanien: Spain is beautiful

Jag ska nog ocks gra det framt hsten och s tnka p att NPCs och company simps prjsar resan t mig
Citera
2024-07-29, 22:12
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Hon snder live nu: https://www.youtube.com/watch?v=6Q0PYXtlftY
Citera
2024-07-29, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nerdnerd
Straw man!

ALLA kommer att d! Och antagligen har vi bara ETT enda liv! S vad gra??

Fnga dagen!

Ja eller s drar man slutsatsen att den mardrmmen inte fr upprepas ngonsin igen.
Citera
2024-07-29, 22:27
Avstngd
Redoxreaktions avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tandan
Ja eller s drar man slutsatsen att den mardrmmen inte fr upprepas ngonsin igen.

Den enda rliga och moraliskt rtta slutsatsen. Jag har svrt att svlja nu, men till skillnad frn mormor och mamma kommer jag inte att fra vidare generna som ger svag diafragma. Ingen kommer att rva diaframgabrck, autism, Mnires sjukdom, nrsynthet etc av mig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in