Ja, varfr ska det finnas ngot dligt alls. Det finns ju ingen som helst pong med det. Det R ondskefullt och idiotiskt att barn tappar glassar ocks. Det r som ett skmt av en elak utvecklingsstrd.
Kan du tnka dig hur jvla ondskefull en potentiell skapare skulle vara som tvingar levande varelser att ta varandra fr att verleva. Dessutom alla infernaliska sjukdomar som existerar. Och detta pgende i flera miljoner r! Vi skall nog hoppas innerligt att inte en sdan figur existerar att mta i ett efterliv. Och en bonus blir ju att slippa alla mnniskor som godtar en sdan vrld.
Kan du tnka dig hur jvla ondskefull en potentiell skapare skulle vara som tvingar levande varelser att ta varandra fr att verleva. Dessutom alla infernaliska sjukdomar som existerar. Och detta pgende i flera miljoner r! Vi skall nog hoppas innerligt att inte en sdan figur existerar att mta i ett efterliv. Och en bonus blir ju att slippa alla mnniskor som godtar en sdan vrld.
En annan helt sjuk sak r att "trsten" fr lidandet medan man nnu lever r att det alltid finns ngon som har det mycket jvligare. Jag har haft magmunsbrck i ver 14 r, men en gammal skolkamrat har en dotter som har haft det i hela sitt 30-riga liv, plus att hela hennes magsck sitter uppochner, s jag kan "gldja mig" t att jag tminstone inte har det som hon.
En annan helt sjuk sak r att "trsten" fr lidandet medan man nnu lever r att det alltid finns ngon som har det mycket jvligare. Jag har haft magmunsbrck i ver 14 r, men en gammal skolkamrat har en dotter som har haft det i hela sitt 30-riga liv, plus att hela hennes magsck sitter uppochner, s jag kan "gldja mig" t att jag tminstone inte har det som hon.
Varfr tror du att jag r pro-life? Det enda jag menar r att det r konstigt att ni, eller nn, r anti-life. Det betyder inte att jag r pro.
Man borde inte kunna vara nt av det, om man r nihilist. Jag r inget av det. Spelar ingen roll fr mig om mnniskor--eller hela universum fr den delen--dr ut imorn. Spelar heller ingen roll om vi lever fr alltid. S lnge jag slipper iallafall. (Men rligt talat s spelar det ingen roll heller. Jag dr nr jag dr, varken frr eller senare.) ^^
Nej jag jobbar p nihilismen, r inte riktigt dr n. Nej jag skall sluta bry mig ocks, allt kommer nd fortstta precis som det alltid gjort s det r lnls waste of energy.
Nej jag jobbar p nihilismen, r inte riktigt dr n. Nej jag skall sluta bry mig ocks, allt kommer nd fortstta precis som det alltid gjort s det r lnls waste of energy.
Jo, det fetade r ju ocks sant i och fr sig, men fortstt jobba p nihilism. Det lter klokt. ^^
Lite grann om nihilism, eller vad det inte r i alla fall, om du r intresserad av snt:
Ett tips bara angende nihilism. Det handlar inte om att vara obrydd p ett "bittert" stteller vad man nu ska kalla det, "besegrat" kansketyp som en "jaja skit i det"-attityd. Det handlar mer om att vara okej med alla utfall. Att inte behva frska kontrollera situationer, vilket r ett beteende som kommer frn rdsla. Man r rdd fr det som kan hnda, s man styr mot det man vill ska hnda. Det r lustigt hur sinnet "gmmer" det hela mitt framfr gonen p folk. Det hittar p en id som knns bra, nt i stil med "det r imponerande med folk som styr sina liv!" s att det blir en slags positiv egenskap, istllet fr den rdsla som det faktiskt r. Nja, det kanske inte hr hemma i den hr trden.
Det r delvis sant i alla fall. Allt kommer fortstta som det alltid gjort, vilket inkluderar de frndringar vi redan lyckats med. Allt r ganska annorlunda motfr 500 r sedan. (Det mesta kan frbttras ocks, det r sant samtidigt s att sga; och vissa saker r eventuellt helt ofrnderliga. Vi fr se.)
Ja, varfr ska det finnas ngot dligt alls. Det finns ju ingen som helst pong med det. Det R ondskefullt och idiotiskt att barn tappar glassar ocks. Det r som ett skmt av en elak utvecklingsstrd.
Ert superpatetiska gnllande uppvcker verkligen mina smsta sidor. Har ni ingen stolthet alls? Skms ni inte fr er grnslsa ynkedom?
Ert superpatetiska gnllande uppvcker verkligen mina smsta sidor. Har ni ingen stolthet alls? Skms ni inte fr er grnslsa ynkedom?
Du projicerar, din skethg. Det r DU som ska skmmas. Det r DU som har skaffat barn. Det r DU som uppmuntrar till att skaffa barn. Det r DU som rent ut sger att du skiter i mnniskors lidande.
Flashback finansieras genom donationer frn vra medlemmar och beskare. Det r med hjlp av dig vi kan fortstta erbjuda en fri samhllsdebatt. Tack fr ditt std!